1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Creative Inspire 5.1

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TheOne2000, 12 apr 2002.

  1. TheOne2000

    TheOne2000 Oldschool Xboxer

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn xbox via rgb (geloof is,scart in ieder geval) op mijn tv aansluiten.

    Nu wil ik hiervoor een advance Scart kopen maar is er een verloopje van optisch geluid naar 3 normale plugjes (met subwoofer) of is er een andere soort scart te koop zonder optische uitgang

    hulp graag
     
  2. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Door het aansluiten middels de advanced scart kabel stuur je ook het audio signaal mee naar je TV. Op veel tv's zit ook weer een audio out optie die je dan weer naar je versterker kunt doorlussen. Let wel het gaat hier dan wel om een stereo signaal en geen dolby digital.
     
  3. TheOne2000

    TheOne2000 Oldschool Xboxer

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    0
    en DAT is nou net mijn probleem ik wil dolby het moet toch ook mogenlijk zijn om en scart en dolby te hebben zonder optiche uitgang of met een verloopje voor die optische uitgang :confused:
     
  4. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt waarschijnlijk een versterker waar je het geluid naar toe gaat sluizen. Als deze een dolby digital decoder erin heeft zitten zal deze zijn input verwachten via een coaxiale connectie danwel via een optische. Als je dat er niet op heb zitten heb je een probleem. Heb je een alleen coaxiale aansluiting dan schijnen er verloopjes te zijn voor optisch -> coaxiaal.

    Veel andere mogelijkheden zijn er denk ik niet. Je zou nog een losse dolby digital decoder kunnen kopen en die aansluiten op je eigen versterker. Die moet dan wel het aansluiten van een externe decoder ondersteunen. Dat kun je in je handleiding bekijken.
     
  5. TheOne2000

    TheOne2000 Oldschool Xboxer

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    0
    is er niemand die mij kan vertelen hoe dit aan te sluiten :confused: of waar ik zo'n verloopje kan kopen
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2002
  6. giorgio

    giorgio dizzy en dexter

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan je met zekerheid zeggen dat dat gewoon niet kan je zult toch een losse decoder of een dolby digital versterker met optische of coax kopen anders werkt het gewoon niet
     
  7. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    De enige scartkabel met RGB die ik ken, is de Advanced Scart Cable. Misschien dat er een ander merk is dat ook een RGB kabel heeft, maar ik ken er geen.

    De optische uitgang kun je omzetten naar coaxiaal, met een speciaal kastje. Dat is wel prijzig. Na enig zoekwerk op www.conrad.nl zal je ze wel kunnen vinden.

    Maar.... Jij wilt drie normale plugjes?
    Dolby Digital is Optisch, Coaxiaal of met 6 plugjes. Die 6 plugjes zijn namelijk: 2x voor, 2x achter, 1x center en 1x subwoofer, dat is Dolby Digital.
    Dolby Surround gaat over twee plugjes, om het maat bij die term te houden. Je versterker zet je dan op Surround of Pro Logic.
    Wat je met drie plugjes wilt begrijp ik niet helemaal.

    Wanneer je alleen maar twee speakers en een subwoofer hebt zal het je versterker moeten zijn die dat op de juiste manier aan gaat sturen.
     
  8. Thijs

    Thijs You like Pain?

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    euh... ik wil niet vervelend doen, maar als je TV een stereo out heeft, en je hangt die aan de TV ingang van je reciever, en die kan Dolby Surround decoderen, doet hij dat vanzelf. Dan heb je wel geen Dolby Digitaal, maar dan heb je wel surround (dan heb je links, center, rechts, en achter (de boxen die achter je staan, zijn dan precies hetzelfde))

    of je hebt een shity tv of reciever.....
     
  9. Thijs

    Thijs You like Pain?

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz... ik val in de herhaling als je BounceMeister's post leest....

    sorry...
     
  10. TheOne2000

    TheOne2000 Oldschool Xboxer

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    0
    ben het kwijt.
     
  11. Guardian

    Guardian ------------

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je voor versterker One2000? Eentje met Dolby Digital of met Dolby surround?(staat op je versterker ergens)?

    Als je digital hebt, heb je de advancedScart nodig.

    Als je surround hebt en je wil/kan niet gewoon via je rood/wit van je tv doorlussen heb ik een mooie kabel voor je. Dit is een scart met onderweg een kastje (netzo als advanced scart kabel volgens mij) maar dan met gewone gele/rode/witte cinch aansluiting(of ook wel 'tulp-stekkertjes' genoemd).

    PS. Je weet dat dolby surround gewoon uit een stereo signaal kan worden gehaald he? Daarom kun je dus gewoon surround gebruiken ook al lus je alleen een audio links, rechts signaal(rood/wit) door naar je versterker.
     

Deel Deze Pagina