1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die 25 cent, kan je weer een pakje Jawbreakers van kopen :+
    (en wat verschillen de verzendkosten dan van elkaar? ;))
     
  2. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    En die kan ik probleemloos samen laten werken met die apacer die erin zit? Kan mijn pc de twee verschillende modules samen laten draaien, dual channel zoals je zegt ?
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2008
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gok van wel, en als het problemen oplevert kan je daarna altijd nog een zelfde extra kopen niet?
     
  4. Soccerfanboy

    Soccerfanboy Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Systeems upgrade

    Ik wil misschien mijn pc eens grondig updaten. Ik heb nu een 3 jaar oude pc, draaiende op oa een pentium 4.
    De CPU is wanneer ik dit typ op een hoge temperatuur van 61 graden en de fan gaat als een idioot te keer. Het enige wat ik nu aan het doen ben is dit type, duh..., en msn messenger opnieuw te installeren.
    Verder doe ik vaak aan videobewerking en soms een speel ik wel eens een wat ouder spel. Gamen doe ik vooral op mijn xbox 360.
    Ik erg mij kapot aan die harde fan, dus een stille is wel een grote pré.

    Dit is mijn systeem nu:
    Moederbord: MSI 915PL Neo-V
    Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
    Geheugen: 1024 mb DDR400 MHz
    Harde Schijf: 160 gb
    Videokaart: XFX Geforce 6600 GT (128 mb)
    ( als ik meer info moet geven vraag je het maar!)

    Hier was ik op uit gekomen, mijn budget is rond 500 euro:
    Nieuwe Moederbord: MSI P6N SLI-F V2 PCIE ATX S775 nForce650
    Nieuwe Processor: Intel Core2 Quad Processor Q6600
    Nieuw geheugen: 2x 1 GB DDR2/800
    Extra harde schijf: Samsung 320 GB Interne Harddisk S-ATA II U300
    Nieuwe Videokaart: EVGA GeForce 9600GT 512MB PCI-E

    Een hele nieuwe pc is welkom, maar dan moet het bedrag natuurlijk niet als een gek stijgen.

    Wat vinden jullie van mij keuze? Ik sta open voor veranderingen / tips.
     
  5. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Nette PC, ik snap alleen de keuze niet van een SLI moederboard als je toch met 1 9600GT gaat werkern?
     
  6. Soccerfanboy

    Soccerfanboy Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn pc onderdelen graag allemaal in de winkel Paradigit kopen, omdat daar mijn oude pc in elkaar is gezet.
    Ik kan zelf mijn moederbord enz. er niet inzetten, dus zal ik het in een winkel laten doen.
    Omdat mijn pc bij Paradigit in elkaar is gezet en ik daar nog 10 dagen garantie heb*), denk ik dat ik die onderdelen er daar wel gratis in kan laten zetten.

    Dat MSI moederbord is daar de goedkoopste, daarnaast is die SLI mogenlijkheid een mooie uitbreidingsoptie!:b:

    Maar ik zie net dan mn pc nu maar een voeding van slechts 300 watt heeft en die EVGA heeft een minimaal voeding van 450 watt nodig.
    Daarom zal ik de Coolermaster 500W XP500 Voeding ATX 2.01 van 60 euro erbij kopen. Maar dit brengt wel het totaal hoger....:mad:
    Zal die 500 watt voldoende zijn om ook de processor enzo nog van stroom te voorzien??

    En als laatste nog een vraag: Zal ik die oude onderdelen nog kunnen verkopen op marktplaats of zijn ze te oud??
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik snap 't neit helemaal, als je een kast erbij koopt heb je 'n compleet nieuwe PC, en dan zet je die oude PC in z'n geheel op marktplaats voor een beetje, zodat je de kast weer gecompenseerd hebt, en nog een beetje winst hebt.

    Als je een 600W voeding koopt, dan hoef je later niet nog weer een nieuwe te kopen als je dan SLI gaat draaien, met 500W zit je net tegen 't randje als je SLI wilt gaan draaien.. zo is 500W genoeg.
     
  8. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, ik vandaag dus met behulp van die handleidingen me PC eerst helemaal uit elkaar geschroeft, schetsjes gemaakt me hoe alles zat ect. Het uit elkaar halen is dus meestal niet zo'n problem (doh), maar tot mijn verbazing ging het in elkaar zetten ook goed, totdat ik hem aan deed.

    TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT gedurende 3 seconde lang en geen beeld. Zijn flink wat scheldwoorden door me kamer gevlogen toen.. 8)

    Vervolgens de stekkertjes van dat frontpannel (aanknop, usb) ect. opnieuw gedaan want ik had het idee dat mijn fout daar lach. Toen ik alles naliep bleek m'n CPU fan ook er nog niet in te zitten. Videokaart zat er ook niet helemaal 100% in dus ook wat aan gedrukt. Nou godszijdank doet hij het weer als hij het eerst deed. :b:

    Nu nog opzoek naar een goedekope (tweedehands) Antec Nine Hundred. Als iemand deze kast verkoopt of er van af wilt stuur me een PM :thumbs:

    [​IMG]
     
  9. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarom ga je niet voor de Antec Three Hundred? Die maar iets van 2cm korter, maar die kost maar de helft.
     
  10. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ga is even kijken. Thnx voor de tip man.
    Edit: Nah vind de 900 meer hebben.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 1 aug 2008
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Fugly :+ En stof apparaat zo te zien..
     
  13. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    @Lenny, heb hem al gemaild vanochtend, nog geen reactie.
     
  14. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarom bieden die mensen in vredesnaam tot €5,- onder de nieuwprijs?:lol:
     
  15. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb net een 2e geheugenmodule in me pc gezet en nu staat er bij dxdiag nog steeds dat ik maar 1022 MB geheugen heb. Dit terwijl ik via cpuz wel twee slots kan zien met de twee modules. Hoe kan dit?
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hoeveel zou het meoten zijn dan? :+
     
  17. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    meer, toch? namelijk 2 x 1022. toch?
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Weet ik niet, heb je geen 2x 512 erin zitten?
     
  19. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Op dxdiag na geven alle programma's aan dat er 2 x 1022 inzit dus het zal wel kloppen. Ook merk ik dat hij sneller is. Bedankt voor alle hulp in ieder geval!
     
  20. CHAOZ LORD

    CHAOZ LORD Xlife

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    --------------------------------------------------------------------------------

    Hallo,

    Ik ben nu al enige tijd op zoek naar een geschikt systeem voor mij. Ik ga na de vakantie op kamers en wil daarom dus graag een nieuw systeem hebben.

    Ik wil er natuurlijk het dagelijkse school gebeuren mee kunnen regelen, er moet echter ook games op kunnen draaien. Nu weet ik niet of mkijn budget geschikt is om een fatsoenlijke gaming pc inelkaar te zetten. Ik wil er ongeveer 1000 euro aan uitgeven, het kan iets meer of iets minder zijn.

    Ik heb me de laatste tijd(lees; 2 jaar) echter totaal niet bezig gehouden met de laatste ontwikkelingen. Dus daarom stel ik de vraga maar hier. Zou iemand mij kunnen helpen om een leuk systeem in elkaar te zetten( Hardware uitzoeken)?

    Ik wil er dus veel op gamen en hij moet toch wel mijn gehele studie gebruikt worden, dus ik heb geen zin om in een jaar weer iets nieuw te moeten kopen.

    Alvast bedankt voor de hulp.

    Ik heb dit alvast samengesteld.

    [​IMG]

    Ik twijfel echter over de videokaart. Ik zou deze misschien willen vervangen met dit.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina