1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat vind jij van de huidige ontwikkeling in MMO spellen?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 3 aug 2008.

?

Wat vind jij van de huidige ontwikkeling in het MMO genre op de Xbox 360?

  1. Goed, ik kijk uit naar een aantal van deze MMOs

    27 stem(men)
    23,7%
  2. Oké, als het maar niet de bestaande games in een serie vervangt

    32 stem(men)
    28,1%
  3. Interesseert me niet

    30 stem(men)
    26,3%
  4. Slecht, ik heb helemaal geen zin in die games

    24 stem(men)
    21,1%
  5. Anders, namelijk...

    1 stem(men)
    0,9%
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Leuk, snel veel reacties! :D
     
  2. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het jammer dat sommige spellen die wél veel aanhangers en de community erbij hebben er voor gecancelled worden, WoW is een geweldig spel (voor de liefhebbers) maar het verpest het voor andere liefhebbers die een MMO in een andere setting willen spelen.


    Ik denk niet dat Microsoft wil dat er een spel komt met Monthly Fees bovenop de maandelijkse/jaarlijkse kosten van XBox Live zelf, Microsoft snapt zelf ook wel dat dat gewoon niet werkt en zal het publishing dan vast niet door laten gaan. Sony daarintegen is een gratis online systeem en die ziet er misschien wel een mogelijkheid in, maar dit is een XBox forum. :)
     
  3. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk zou ik een MMORPG erg gaaf vinden maar doe het dan alla Guild wars. Bespaart je een hoop lagg etc en maakt het een stuk makkelijker maken...En maak de controls dan gewoon ala Fable....Dat was ook zeker wel tedoen en er waren een hoop verschillende spells etc
     
  4. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze maar wel de spring functie houden in MMO's, alleen daarom vond ik Guild Wars niet zoveel aan, je kon weinig exploren omdat je niet kon springen. xD
     
  5. zuzek

    zuzek Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Al heb ik een tijd lang WoW gespeeld en een korte tijd Eve, ben ik nu zeer zeker geen fan van MMO's en interesseert het me niet of ze wel of niet komen. Mijn hoofdreden is dat wil je een MMO degelijk spelen, dat dit heel veel tijd kost. Als ik om me heen keek naar directe vrienden of mensen die ik leerde kennen door MMO's, in 80-90% van de spelers die erg actief speelden kwam het in de weg van het daadwerkelijke sociale leven. Dit gebeurde bijna bij mijzelf en ben er dus direct mee gekapt. Ik doe liever andere dingen met mijn tijd en daarnaast heb ik als tijd om te gamen een stuk of 10 games ipv 1, omdat je zo actief erin moet zijn. Tenslotte kost een MMO van kwaliteit vrijwel altijd een maandelijks bedrag, en dit zou voor mijn onacceptabel zijn om naast Live neer te leggen.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2008
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik hoor de klacht maandelijkse kosten veel, gaat dit MMOs op de Xbox 360 de das om doen? Kijkend naar groot-cashen, niet zoals FFXI of PSU dat nu doen (kosten zijn er uit voor de makers en ze verdienen, maar niet big-time).
     
  7. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik denk dat de monthly fees MMO's op de 360 (en in het algemeen) hun de das om doen. Voor €15 per maand is er vaker een beter alternatief: WoW. Kijk maar naar een Tabula Rasa op de PC, volgens mij speelt niemand die meer, ik denk dat een groot gedeelte is overgestapt naar WoW.

    Willen MMO's zich tegenwoordig een beetje onderscheiden van WoW, dan moeten ze de monthly fees gewoon laten droppen en bijvoorbeeld kleine bedragen van €2.50 vragen voor een exclusief zwaard.

    Belangrijk is ook de high-level content. Een heel deel van de fanbase is overgestapt of teruggegaan naar hun oude MMO omdat de high-level content ontoereikend is.
     
  8. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    We betalen nu al een Xbox live!!! Ik weet Zeker dat maandelijkse kosten erbij de Das om zal doen. Dit Betalen voor live zal zeker na een lange tijd ook zijn tol gaan eisen aan gezien PS3 gratis is
     
  9. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ontwikkelaars moeten dit wel inzien inderdaad.. zij moeten gewoon microsoft benaderen, of andersom, en ze moeten er samen maar uitkomen zonder ons weer het geld uit de portomonee te kloppen.
    Laat de ontwikkelaars maar een percentage van de xbox live verdiensten krijgen dan, ze moeten dat onderling regelen, want wij betalen al 60 euro per jaar voor xbox live, en ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg dat ik WEIGER om ook maar 1 cent te gaan betalen voor een MMO met een externe online fee.

    Dat gezegd.. ik vindt het maar raar dat er zo veel mensen geen MMO willlen op een console.. wat is het probleem, dan koop je de games toch niet en speel je wat anders?
    Er lijken de laatste tijd wel erg veel mensen te zijn die het anti-MMO sentiment hebben, dit hebben sommige ook met shooters en met racers, maar daar is het toch ook niet nodig om daar topics voor te openen of polls te houden?

    mijn mening. :)
     
  10. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb voor "Interesseert me niet" gekozen.

    Ik heb zo'n 2 jaar World of Warcraft gespeeld, was mijn eerste MMORPG. Na die 2 jaar ben ik dan gestopt, het werd gewoon saai. Ik heb nog wel andere MMORPGs geprobeerd zoals bijv LOTRO maar alles valt in het niet bij WoW. Daarom vind ik de meeste MMORPGS niets meer aan omdat ze toch niet kunnen tippen aan WoW. Een MMO op de Xbox hoeft van mij dus niet, we betalen ook nog eens een Xboxlive-abonnement. Bovendien vind ik een fantasiewereld zonder al die 13jarige spammende jochies beter dan eentje waarin ze wel zitten.
     
  11. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch het gevoel dat je iets massaal samen kunt doen is toch wel erg gaaf...en dan ben ik nog niet eens begonnen over het handelen/verkopen etc. Bedoel vooral met vaste kameraden ofzo is het toch wel erg stoer....Zeker aangezien ze de chat ook voor 8 lui willen maken later! Misschien is dat ook wel een hint naar iets toe wat nog moet komen
     
  12. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben totaal niet van MMO's dus geef mij maar liever ee nieuwe call of duty of gears of war dan ben ik blij
     
  13. kaaspeer

    kaaspeer Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Grote probleem van MMO spellen vind ik de hoeveelheid tijd die in die spellen gestoken moeten worden. Neem World of Warcraft, ik heb zoveel mensen in hersenloze zombies zien veranderen. Pratend dat ze 100 uur in een vakantie hier aan besteden en die en die quest doen, dat ze daar en daar op dat tijdstip verwacht worden omdat er dan zus en zo consequenties zijn.

    MMO's vergen vaak meer van je dan alleen je vrije tijd. En IMHO, mensen die de tijd hebben om zich daarin te storten moeten eens hun prioriteiten nakijken. (N
    (no offence, maar er zijn in mijn omgeving 4 voor hun HAVO gezakt puur omdat ze de heledag MMO's aan het spelen waren. Counter argumenten zijn welkom maar dit is mijn observatie)

    Doe mij maar gewoon een spel wat ik zonder gezeik een uurtje kan spelen.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als ik kijk naar de MMO's... tja niet voo een console aub.. consoles blijf ik zien voor casual/pro play en mmo's is dan een andere leaugue
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Om een beetje offtopic te gaan, die 8 man chat is in een speciale room waar je met avatars rondloopt. Althans, dat is wat ik er van begrepen heb. De room waar je foto's en filmpjes met iedereen kan delen, etc.
     
  16. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Serieus? DOH! Laat dan maar zitten...dacht dat het ook was voor eventuele latere clans etc...bedoel voor COD enz is het ook geweldig!

    Helemaal mee eens, maaaaarr!!!! Dat is toch echt eigen verantwoordelijkheid, ik heb ook veel wow gedaan zeker maar dat had geen invloedt op mijn leven erbuiten, ligt toch ook wel eigenlijk van hoe sterk sta je zelf in je eigen schoenen! Tuurlijk vergt een MMO tijd maar dat heeft een RPG toch ook? Bedoel kijk alleen na Fable al!!! dat spel komt zelfs in de buurt van WOW! En toch heeft dat totaal geen online functie, bedoel bv met jade empire gingen kameraad en ik vroeger met de xbox naar elkaar toe zetten 2 tv's naast elkaar en gingen dan tegelijk beginnen met gamen en dan allebei andere char etc. Vind gewoon dat mensen MMO in sommige gevallen ook verkeerd zien van leven verpester etc etc, de mensen waarvan leven verpest is of afgepakt is dat MMO vinden er wel wat anders op die mensen zijn gewoon zo en daar verander je dan barre weining aan. En ik vind ook niet dat een ontwikkelaar zich er schuldig door hoort te voelen, maargoed sommige zullen het er wel niet mee eens zijn.....Ik vind toch wel dat de huidige ontwikkling in MMO spellen anders is maar toch ook niet helemaal...het is de gamer/speler zelf die toch het meeste is verandert en ook steeds hogere eisen stelt aan een game terwijl dat niet altijd mogelijk is. Voor de pc zijn er Zoveel MMO's dat is gewoon niet normaal hoeveel! Op de xbox360 minder maar dat is ook wel logisch....je hebt de besturing en een grens van kwa grafisch etc. Moet toch ook wel bekennen net als wat Fardo zegt MMO's zullen toch altijd domineren op de pc. Daar zal de huidige ontwikkeling voor de 360 weinig aan kunnen veranderen. Mensen zullen altijd wel wat vinden om zich eraan te ergeren op de console omdat ze de pc gewendt zijn.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2008
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Als je een party vormt in een MMO kan je denk ik wel multi-chat doen, net als bij andere mp games. Maar een chat, tijdens het spelen, voor 8 man, nee, dat dacht ik niet.
     
  18. Japa

    Japa Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk gaat er in sommige singleplayer games ook veel tijd zitten, maar bij een MMO heb je veel meer dat je zo'n beetje moet spelen om bij te blijven. Zoals bij WoW..je kunt wel een uurtje spelen als je zin hebt maar dan ben je over een half jaar nog niet halverwege level 70 en mis je gewoon erg veel. Daarnaast als je bijv. bij WoW op een gegeven moment in een guild zit moet je wel bijna dagelijks online komen om te gaan raiden, en daar kun je ook niet zomaar middenin mee kappen.
    Singleplayers kun je altijd gewoon lekker in je eigen tempo uitspelen. En andere multiplayer games kun je gewoon een potje doen als je een keer zin hebt, tenzij je keihard voor een rank gaat ofzo maar dat is een verhaal apart.
     
  19. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Als er nou eens een goede MMO op de markt kwam zonder vage magische krachten en draken dan zou ik het eens overwegen er een aan te schaffen.
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Slimste opmerking tot nu toe. :D
     

Deel Deze Pagina