1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tript, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    klopt. maar ik denk dat als pes online goed is, dat het sowieso pes wordt. meestal koop ik eerst fifa en die ruil ik dan voor pes. want als ik pes heb hoef ik fifa niet meer maar die wil ik toch ff spelen;)
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik vind het er best redelijk uitzien. De kleuren e.d. vind ik iig wat realistischer ogen dan bij FIFA, al zijn de textures en animaties bij FIFA 09 wel subliem. Het ziet er echt heel erg gaaf uit! Alleen mis ik bij FIFA altijd de dynamiek van een echte wedstrijd. Gekke situaties, van richting veranderende ballen, noem maar op. Dat maakt PES juist zo vet. Je hebt gewoon nog steeds veel meer het gevoel absolute vrijheid te hebben, ook al heb je dat niet.

    Ach, ik ga beide games goed spelen alvorens ik een keuze maak. Graphics boeien mij iig geen reet. Gameplay is het belangrijkste.
     
  3. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Als trouwe fan van PES sinds allereerste editie was ik enorm ontgoocheld de 2 laatste jaren. Dit jaar zelf naar Fifa 08 overgestapt, iets dat ik nooit had verwacht. Deze is/was op alle niveaus superieur. Nu wil ik geen oneindige discussie voeren, dit is puur mijn mening. PES08 vond ik gewoonweg slecht. Waar is het spelplezier van PES 3 (4 en 5) naartoe? Ook nu ziet er Fifa 09 enorm belovend uit. Wat ik tot nu toe van PES09 gezien heb lijkt opnieuw maar een upgrade van 2 vorige versies. Nu wacht ik lekker af zoals iedereen, hopelijk zal Konami terug verrassend uit de hoek komen met hun footie.
     
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat is waar, maar aan de andere kant is FIFA sinds FIFA 07 ook niet echt veranderd. Oké, er lopen geen zombies op het veld en de AI is wat beter geworden. Pas bij 2008 begon het ergens op te lijken met de animaties e.d.

    De beelden die ik van 2009 heb gezien zijn ook veelbelovend, al zijn de doelnetten nog steeds dramatisch stug.

    Ik vind PES 2008 overigens ook niet slecht. Het spel gaat te snel, waardoor je (als je tegen kneuzen speelt) eenvoudig de andere kant op kunt rennen. Speel je tegen een gelijkwaardige tegenstander een wedstrijd van zo'n 20 (met fatigue) minuten dan vind ik het spel nog steeds erg vet, ongeacht wat andere mensen er van vinden. Je moet dan namelijk doseren en gaan op de juiste momenten.

    Laten we hopen dat PES 2009 echt duidelijk verbeteringen heeft t.o.v de voorgaande versies. Graphics boeien mij daarbij echt niet. Het gaat mij hoofdzakelijk om het voetballende gedeelte. AI, gamesnelheid, schiet en passgedrag, noem maar op.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2008
  5. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Als PES gewoon online weer goed werkt en misschien wat meer mogelijkheden heeft online dan koop ik hem gewoon weer. Tot nu toe klinkt het allemaal veelbelovend met de 7v7 online en de 'verdwenen lag'. Ik heb nog steeds veel plezier van PES2008, om de een of andere reden blijf ik het spelen. Dat heb ik met FIFA veel minder, dat wordt sneller saai en repetitief.
     
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik heb gisteren voor de verandering weer eens PES 5 gespeeld.
    Als je dat weer ziet dan verdwijnt de twijfel of ze bij Konami nog wel in staat zijn om FIFA in de toekomst bij te houden. De gameplay is in dat spel nog steeds superieur, ook boven de laatste FIFA-spellen. Het enige wat daar ontbrak was het publiek, omdat er anders slowdown zou zijn. Ik neem aan dat met de next-gen consolen die slowdown nu weg is ( Ik zag het ook niet op de overigens zwakke trailer ). Ook nog even de belofte nakomen dat er geen lag is en dan kan Konami nog jaren mee :)
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik ga morgen even de laatste achievement voor PES2008 binnenhalen.
    Dan heb ik er 1000 punten voor, gooi ik hem in de bazaar, hoop ik er 20 euro of een leuke game voor te vangen en dan ga ik PES2009 pre orderen.
    Kut of niet, en noem me maar een klootzak met vooroordelen, ik vind PES gewoon veeeeel lekkerder spelen als FIFA.
     
  8. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb intens genoten van pes 5 (en van de eerste pes op de 360).

    Maar dat pes5 qua gameplay superieur zou zijn aan bijvoorbeeld EURO2008 vind ik gewoon een bizarre uitspraak.
     
  9. Budje

    Budje Arnhem 1

    Berichten:
    440
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de lag weg is dit jaar is het weer de topper van weleer , zo niet gaan ze een hoop fans verliezen (alweer).
    Maar voor mij blijft de gameplay van pes gewoonweg het beste van de 2, dus is de keuze niet zo moeilijk hier gewoon pes enn mischien fifa erbij.
    Maar voor de nieuweling in footie kan de keus knap lastig zijn en ga dus gewoon op je gevoel af .
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Ik heb zelf nog geen idee wel ik zal gaan kopen. Bij FIFA vind ik het grafisch zeer mooi, veel licenties en je kan er goed mee online spelen. Toch vind ik als ik kijk naar 08 dat er te veel gezichten gewoon niet kloppen, in de hele Eredivisie heb ik volgens mij nooit echt veel goede gezichten gezien, maar dat was niet alleen in de Eredivisie. Vind dat toch wel zonde, ik hoop dan ook dat 09 wel gewoon veel gezichten heeft. Ook vind ik het tegen de computer gewoon niet lekker spelen, de computer lijkt wel een robot. Daarom heb ik er ook geen plezier mee.

    Maar als ik kijk naar PES dan heeft het ook zijn minpunten, grafisch niet mooi vind ik. En het feit dat er gewoon nog steeds geen officiele licentie is voor de Engelse Premier League. Dat is gewoon een schande, dat ze denken dat ze nu nog kunnen aankomen met 2 fucking teams, opzouten. Ook online is gewoon zwaar slecht, en dat moet gewoon goed komen in 09.

    Ook dit jaar zal de demo zwaar belangrijk voor me zijn, en wacht ik een maand of 2 zodat ik zeker ben dat het niet weer met PES online een teringzooi is.

    Ik wil gewoon de gameplay van PES5 met alle licenties, dat ik perfect online kan spelen en grafische pracht van FIFA! _O_
     
  11. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet terug naar Pes5, ik wil vooruit! Pes 5 is leuk maar ontwikkel dat eens door dan! daarvoor koop je toch ook een 'next-gen' voor ?
     
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    in de pes2009 trailers zie je bij 27sec dat een deel van het publiek oppeens verdwijnt. Dus misschien is dit wel een voorbode dat ze de next gen consoles nog steeds niet onder de knie hebben=(
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Jaa, ik kan me nog herinneren dat ik PES5 op de PC speelde. Daar had je nog kitserver, dus dat betekend PES met 5000 foto realistische gezichten, 200 verschillende ballen en 100 verschillende schoenen van Nike tot Adidas.
    Dat vond ik echt supervet, de reden dat ik PES5 echt ZWART heb gespeeld. In totaal ong. 150 uur!

    Plus, ik vind PES totaal niet lelijk qua graphics, ik vind het er best realistisch uitzien!
    Alleen die menu's zijn zo lelijk, ik vind die van 2009 ook geeeeen gezicht.
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Ik had PES5 op de PS2 maar daar kon je ook verschillende schoenen maken. Echt, ik heb ongelofelijk veel uren besteed in de Edit Mode. Had uiteindelijk een eigen team, met een mooie thuis en uit tenue. Een aantal zelf gemaakte spelers en bestaande spelers, stuk voor stuk veranderd door mij. Shirt uit broekje, andere kleur kicksen, de ene misschien handschoenen aan en noem het maar op. Een paar maanden later kwam ik erachter dat je ook Nike kicksen kon maken, oh dat vond ik echt zo tof. Dat waren nog eens leuke tijden, en voor mij blijft PES5 gewoon de beste footie die ik ooit heb gespeeld. _O_ Too bad dat op een gegeven moment mijn savegames het niet meer deden. :{
     
  15. KillerStefan

    KillerStefan LOPEN GODVERDOMME!!!

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt Pro en je hebt spellen.
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Pes 5 is een zeer solide basis!
    Ook ik heb deel 5 vandaag maar weer is geprobeerd en die game is echt heel erg goed. De gameplay klopt tot in de puntjes :)
     
  17. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Al vaker gemeld dat ik PES beter vind dan Fifa, was dit jaar zwaar teleurgesteld. Had ook uiteindelijk PES weggedaan omdat het gewoon niet aan me wensen voldeed. Week later had ik er wel alweer spijt van want je wilt het toch altijd weer spelen.

    Fifa speelde wel oke, maar mis de vrijheid wat Jows ook al zei. De gameplay van PES blijft gewoon het fijnst spelen. Waarschijnlijk ook omdat ik die gewend ben. Vond Fifa online toch niet zo tof al bijvoorbeeld PES6 online terwijl die ook al veel problemen online had.

    Ik koop het dit jaar als ik lees dat online goed werkt. Ga iig niet op me gevoel af zoals de afgelopen jaren!
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Pre-order kan Konami dit jaar vergeten. Ik ga zelfs kiezen tussen Fifa en Pes. De ontwikkeling die Fifa de laatste jaren doormaakt is gewoon erg goed.
    Tot pes 6 was er weinig concurrentie en kon Konami wegkomen met een matig deel, want dat is deel 6 toch wel. Nu moet Konami gewoon met een extreem goed next-gen deel komen, omdat ik Fifa zo goed is doorontwikkeld. Dit had echter al gemoeten bij het vorige deel.
     
  19. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Voor de laatste keer, EA heeft het alleenrecht op zowel de Premier League als de Bundesliga tot 2010. Tot 2010 zijn beide competities dus niet gelicenceerd. Wen er nou maar aan, na 2010 veranderd de zaak.
     
  20. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is helaas niet zeker, als EA weer veel geld biedt voor exclusieve licenties. Ik hoop echter dat na 2010 allebei de spellen gewoon over alle licenties kunnen beschikken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina