1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 09 vs PES 2009

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 18 jun 2008.

?

Welke ga jij kopen?

  1. Fifa 09

    65,5%
  2. Pro Evolution Soccer 09

    28,2%
  3. Ze zijn allebei even goed

    6,2%
  1. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het zal wel mijn aan 81 cm HDTV liggen.
    Ik wil gewoon volledige overzicht, mensen aan de overkant kunnen zien, dat mis ik bij PES. Er is degelijk verschil tussen de camera van een echte match en tussen die van PES.
    [/QUOTE]
    Vrij=Vrij, en trouwens, ik ben nog scholier dus het moet maar:)

    Ok bedankt, top uitleg;) Maar eerlijk gezegd, ik wil je niet fokken;e, maar ik bedoelde de verschil offline pes offline fifa:D
     
  2. Kaap

    Kaap Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Altijd Fifa gespeelt op de PC, toen over naar PES 6, uiteindelijk op de Xbox PES 2008 en Fifa 08 gespeelt maar vond Fifa veel beter. Duidelijk Fifa 09 dus.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Beweer je nu dat PES in zijn hoogtij dagen FIFA heeft overheerst? Voor zover ik weet heeft elke FIFA editie PES volkomen gedomineert in de charts.
    Verder is het wel leuk geschreven, ik vind de laatste alinea wel veel waarheden bevatten :+
     
  4. ollip0p

    ollip0p Popje van der Pep

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds Fifa 2000 overgestapt op PES, omdat het gewoon veel betere games waren. Begin nu steeds meer te twijfelen, PES gaat niet erg vooruit meer en vorig jaar zelfs een beetje achteruit en Fifa begint steeds beter te worden. Toch nog maar een keer op PES gestemd, maar wie weet voor de laatste keer...
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Omdat iets meer verkocht wordt, wil dat niet zeggen dat het per definitie beter is. Een Peugeuot 206 wordt ook meer verkocht dan een Mooie Audi A4. Kan je toch echt geruststellen dat de Audi een veel betere auto is.

    FIFA heeft altijd meer licenties gehad en is (gezien zijn leeftijd) ook veel bekender bij het publiek. Ik heb alle FIFA's gekocht tot 2000. Daarna kapte ik met het kopen, omdat ik het gewoon geen leuk spel meer vond.

    Ik leerde PES ook dan ook pas kennen bij PES3, toen er een demo verscheen voor de PC. In het begin vond ik het een KUTSPEL, omdat ik er totaal niet mee uit de voeten kon. Pas toen ik het spel vaker en vaker ging spelen, FIFA was immers helemaal kut, merkte ik dat ik er steeds beter in werd en ook echt het gevoel had een voetbalwedstrijd te spelen. Vervolgens kwamen PES 4 en PES5 uit die steeds weer beter werden.

    PES6 was het eerste deel op de 360 en vond ik meteen erg goed. Je moest alleen even wennen aan het schieten, aangezien die erg gevoelig was geworden. Het speeltempo was bijvoorbeeld ook prima. Een beetje zoals FIFA 08 nu is.

    PES 2008 gespeeld in Leipzig en wederom verkocht. Maarja, dan speel je idd steeds 2 minuutjes. Uiteindelijk vind ik PES 2008 nog steeds een leuk spel, maar ik vind het idd niet de beste PES. Dat was voor mij toch echt PES5. Daar was de balans het beste.

    Ik zie PES 2009 daarentegen positief tegemoet. De verhalen van de heren van WENB die ik gehoord heb doen mij goed. Er is namelijk weer balans in het spel. Je kunt niet meer de andere kant oprennen met een snelle speler, je hebt elkaar nodig om te kunnen scoren. Grafisch vind ik PES 2008 prima. Als het maar goed speelt. In PES2009 zijn met name de shirttextures verbeterd en zijn de lichteffecten erg realistisch. Dat de overige textures en het publiek minder gedetailleerd zijn zal me mijn kont roesten.

    Ik ben ook erg geinteresseerd en benieuwd naar FIFA09, de negatieve zaken die ik noemde in mijn (p)review van vorig jaar lijken opgelost.

    Volgende week donderdag plaats ik filmpjes op YouTube.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558

    Ik zeg toch nergens dat FIFA ook beter is of wel? Even goed lezen.
    Ik weerleg alleen dat viktor zegt dat iedereen voor PES koos.

    Ikzelf ben ook een PES-speler, dus ik zal nooit ontkennen dat PES beter is ;).
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2008
  7. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Als je met vrienden speelt, is de eis van veel mensen dat het spel op en neer golft. Met het snellere tempo van PES 2008 (veel sneller dan FIFA) is dat eerder het geval.
    Uiteraard kan het bij FIFA ook, maar dat is op een andere manier.
     
  8. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik voor fifa ga. Maar het is moeilijk te beslissen als er nog geen demo of review beschikbaar is. Nu baseer je je keuze aan de hand van filmpjes en pics.
     
  9. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    waneer zou de demo komen? meestal komen fifa demo's best vroeg uit
     
  10. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde of las ergens, dat fifa 2009 speelbaar is in Leipzig.
     
  11. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt ja.
     
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Beide games zijn idd speelbaar in Leipzig. De 20e vervalt ook het embargo, waardoor het is toegestaan om filmpjes te maken en online te zetten.

    Ik ga op de persdag heen namens XBW, dus ik kan beide titels goed onder de loep nemen!
     
  13. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ga gewoon weer voor PES, online play vind ik niet het belangrijkste bij een footie aangezien ik de voorkeur geef om met vrienden lekker met zn allen te spelen.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    kick. Ik haal eerst pes en dan nog een keer Fifa.
     
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    geen kick. Ik haal eerst Fifa en dan nog een keer pes. ;)
     
  16. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga voor FIFA.
    Niet echt een uitgesproken reden voor.Ik luister gewoon een keer naar alle previews.
     
  17. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik ben er nog niet over uit. Pes lijkt niet veel veranderd, maar gameplay van 2008 vond ik toch beter dan fifa08.
    Fifa09 ziet er goed uit en 10vs10 online lijkt me echt vet.
    Eerst even beide demos checken voor ik een keuze kan maken.
     
  18. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA staat tot nu toe altijd hoger bij mij. Je hebt meer mogelijkheden, online is altijd netjes. Carriere mode is goed met veel functies :)

    Ik heb alleen maar PES 6. Voor de rest alle FIFA series :)
     
  19. KiVaNo

    KiVaNo Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    2
    Best sports game: Fifa 09 - Gamersyde

    link: http://gamersyde.com/news_7060_en.html


    Best sports game: Fifa 09

    Please PES fans don’t get mad but we have to admit that this year once again, Fifa is about to offer a better experience than the previous games. There are true improvements and innovations in the gameplay, which does not seem to be the case for Konami’s champion. It feels like PES has gotten stuck in between the old and new generation and the few things that have been done this year to satisfy the players do not seem to be enough to make us believe in a fresh start of the franchise. We should also mention that we were quite impressed by what we saw of NBA Live 09, which finally offers realistic-looking animations. Now we just need to wait to see 2K’s answer with NBA 2K 09.
     
  20. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er ook nog niet uit. Speelde FIFA vanaf FIFA 96 t/m 2003. Toen kwam PES 3 om de hoek kijken, gaf het een kans, en vond het veel beter.
    Nu speel ik vanaf PES 3 tot aan nu alleen maar PES, waar PES2008 me wel teleurstelde. En wat ik nu zie, hoor en lees over PES2009, word ik niet blij.

    Ik wil nu echt een footie als totaalplaatje. Heb net Uefa2008 demo een 45minuten zitten spelen, en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben. Er zitten zo de sterke en zwakkere punten in de game. (heb het alleen over gameplay)

    Vanuit gaande dat FIFA2009 qua gameplay weer wat beter is geworden dan Uefa2008, denk ik dat ik voor FIFA ga dit jaar.
     

Deel Deze Pagina