1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe :+ Crysis is volgens mij ontzettend gek op geheugen. En toch heb ik 'm nooit meer dan 1200MB zien gebruiken? :confused: Tenminste, volgens de displayinfo. Mja, met een beetje geluk krijgen de 4800 kaarten deze of volgende week een aardige performance boost met de nieuwe drivers. Geen idee of het ook voor Crysis geldt, maar ATI heeft het over een toename tot 12%.
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien voor jou ook wel makkelijk voor een 'idle profiel', aangezien de PowerPlay features nog niet optimaal werken:

    <Feature name="CoreClockTarget_0">
    <Property name="Want_0" value="25000" />
    <Property name="Want_1" value="25000" />
    <Property name="Want_2" value="25000" />
    </Feature>
    <Feature name="MemoryClockTarget_0">
    <Property name="Want_0" value="45000" />
    <Property name="Want_1" value="45000" />
    <Property name="Want_2" value="45000" />

    Door de lagere kloksnelheden zakt de temperatuur ook meteen in.:cool: Dit zijn tevens de laagste kloksnelheden die werken.
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb ik ook al aan gedacht, maar soms vergeet ik te switchen naar het games profiel als ik een game opstart (al kan ik Want 2 natuurlijk wel op de standaardwaarde laten staan) :+.

    Klopt het dat je dan nog steeds 500 en 900 MHz ziet bij de Current Clock settings? En om eerlijk te zijn... de kaart is nog steeds even warm :+.

    EDIT: Ik geraak maar tot 450 voor de Core en 810 voor het geheugen, later lukt niet. Dat scheelt me 1° :+.
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb misschien een domme vraag, maar ik snap iets niet helemaal.

    Ik heb een zo goed als nieuwe laptop HP Pavion DV9890. (Al is hij er zelf van overtuigt dat het een DV9700 is. Als ik op 'computer' rechtermuis eigenschappen klik zegt hij dat het model een dv9700 is. Maar alle andere eigenschappen (processor, ramgeheugen, hardware,BD-speler) is toch echt van dv9890.)

    Anyway, er zit ook een Realtek HD Audio Manager op. In deze manager krijg je de keuze om je output te kiezen. Standaard staat hij op Luidsprekers(stereo) en dan werkt hij goed. Echter kan je ook kiezen om "Digital Output" als standaardapparaat te selecteren. Dan komt er geen geluid meer uit de laptop. Ook niet via de 3.5mm Jacks.

    Ik vroeg mij af hoe er een digitale output op kan zitten als hij geen optische/coax uitgang heeft. Of gaat het geluid dan via de HDMI-uitgang? En zo ja, zou het dan ook mogelijk zijn om de laptop via een HDMI-uitgang 5.1 surround te krijgen? Of is het misschien anders mogelijk om via 3x3,5mm jacks analogische 5.1 te krijgen?
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2008
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Waarschijnlijk heb je een spdif uitgang, en dan zo'n mini variant. Die gaat ook via de koptelefoon uitgang, alleen met een mini spdif kabeltje.

    En als je hdmi hebt zal het inderdaad ook via die manier kunnen.

    Staat waarschijnlijk in je handleiding...
     
  6. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik zit er over te denken om me pc een upgrade te geven. Ik gebruik het voor race games (rFactor, Race 07 ed en wil het ook gebruiken voor CoD 4) mijn specs zijn nu:

    Sempron 2600+
    1GB DDR
    ATi X1650pro AGP

    ik dacht eraan om voor 170,- dit te halen:

    Athlon 3200+
    1GB DDR erbij
    ATi HD3850pro

    Dit is ongeveer het beste dat er op mijn moederbord kan en heb niet zulke hele hoge eisen. Want in mijn mobo zit socket 754 en dat is niet al te goed. Maar als ik een nieuw mobo ed moet halen laat ik het even voor wat het is en kijk daarna een keer voor een nieuwe pc. Maar mijn vraag is nu dus is dit verstandig om te doen?
     
  7. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Had idd in de handleiding gekeken en kwam daar ook s/pdif uit, al snapte ik er nog niets van.

    Uit handleiding:
    Als ik S/PDIF opzoek op internet dat moet het via een coax of toslink zou moeten. Voor die 2 heb ik geen uitgangen, alleen 3 maal 3,5mm uitgangen en HDMI.

    Ik neem aan dat het dan alleen via HDMI een 5,1 surround kan krijgen?
     
  8. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Je processor vormt dan een gigantische bottleneck voor je videokaart. Niet doen dus.
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hm, dat is vreemd. :eek:

    Dit geeft ie bij mij weer:

    [​IMG]

    De waarde achter het schuifje van de GPU clock klopt bij mij ook niet. De waarden onder de 'current clock settings' kloppen echter wel. Heb je nu bij Want 0 t/m 2 dezelfde waarde ingevuld, of verschillende?
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Want 0 - 2 hetzelfde ;)

    [​IMG]

    Ach ja, net zoals iedere kaart een andere maximum heeft zal iedere kaart ook een ander minimum hebben zeker? :+

    Al moet ik zeggen dat het me nu toch wel zo'n 5° scheelt :).
     
  11. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat downclocken zoveel helpt, maar vooral het voltage verlagen... Gaat met ATiTool...
    Met zoiets kan je gemakkelijk 10 a 20 graden halen als ik de verhalen mag geloven. :)
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het voltage veranderen gaat ook in de profielen hoor ;). Alleen blijf ik liever van het voltage af... .
     
  13. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Bon, dat dacht ik al. Er is nog een andere optie ik heb het moederbord K8-Upgrade VM400 daar kun je een soort kaartje opzetten dat je socket 939 hebt. En die hebben al stukken snellere processoren. Misschien is dat een idee?
     
  14. stefan_360

    stefan_360 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een goede laptop voor het volgende schooljaar waar ik ook nieuwe games op kan spelen. Ik wil er niet meer dan 1200 ervoor betalen. Bij alternate heb ik deze laptop gevonden van acer, maar ik zou niet weten of die goed genoeg is. Is dit een goede keus of raden jullie me iets anders aan?

    Processor:

    Omschrijving Intel® Core 2 Duo T7500 (2,2 GHz)
    Fabrikantcode -
    Kloksnelheid 2x 2200 MHz
    Level 2 Cache 2x 2048 KB
    Bussnelheid 800 MHz (Quadpumped)
    max. stroomverbruik 35 Watt
    Core Spanning 1,04 Volt - 1,3 Volt
    Bouwvorm mFC-PGA
    Socket P

    Geheugen:

    beschikbaar 3072 MB
    maximaal 4096 MB
    SO-DIMM Slots 2, reeds bezet
    Type DDR2

    Chipset:

    Intel® PM965 Express

    Display

    Zichtbaar beeld 17,0 inch
    Resolutie 1440x900 pixels
    Type WXGA+ high-brightness (200 nit) Acer CrystalBrite

    Grafisch:

    Grafische chip GeForce Go 8600M GT
    Geheugen 512 MB aanwezig, t/m 768 MB (shared)

    Harddisk 1 250 GB, 5400 rpm

    Harddisk 2 250 GB, 5400 rpm

    Harddiskdetails 7Pin SATA

    Optische drive:

    Type Intern Blu-ray
    Formaten (Lezen) BD-R, CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD-R DL, DVD-RAM, DVD+R, DVD+RW, DVD+R DL
    Formaten (Schrijven) CD-R, CD-RW, DVD+R, DVD-R, DVD+RW, DVD-RW, DVD+R DL, DVD-R DL, DVD-RAM
    8 x DVD schrijven, 8 x DVD Lezen, 24 x CD schrijven, 24 x CD Lezen

    Cardreader SD, MMC, xD, MS, MS PRO

    Camera 0.3MP CrystalEye

    Sound:

    Soundchip Intel® High-Definition audio
    Speakers ingebouwd
    Microfoon ingebouwd

    Connectiviteit
    Gigabit-LAN, WLAN (300 Mbps, IEEE 802.11a/b/g/n), Modem (56 Kbps, analoog)

    Invoerapparaat

    Toetsenbord Qwerty 105-/106-key
    Muis Touchpad 4-way scroll

    Aansluitingen

    4 x USB 2.0
    1 x FireWire
    1 x RJ-45
    1 x RJ-11
    1 x DVI
    1 x VGA
    1 x TV-Out
    1 x Line-In
    1 x Line-Out
    1 x Expresscard 54
    Bluetooth

    Besturingssysteem
    Windows Vista Home Premium (OEM)

    Stroomvoorziening

    Voeding 90W AC Adapter
    Accu type 6-cell Lithium Ion
    Capaciteit 4000 mAh
    Accuduur
    Laadtijd ca. 3 uur
    Gebruik tot 2,5 uur

    Features Kensington Lock

    Gewicht
    3,3 kg

    Formaat (BxHxD)
    404 x 43 x 298 mm

    Toebehoren
    Acer Empowering Technology (ePower, ePresentation, eDataSecurity, eLock, eRecovery, eSettings, eNet, eAudio) Acer GridVista, Acer Arcade(feat. Cinema, Video, Album, Music, Acer HomeMedia); Acer Arcade Deluxe (feat. DVWizard, VideoMagician, DVDivine, Acer HomeMedia); Acer Launch Manager, Acer CrystalEye, Acer Video Conference, Adobe Reader, NTI CD-Maker, Norton Internet Security, CyberLink PowerProducer, Works 8.1, Office Home & Student 2007 Trial (60 dagen)

    Garantieperiode
    12 maanden

    Alvast bedankt.:thumbs:
     
  15. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik ben op zoek naar de driver van mijn geluidskaart, het punt is alleen dat ik niet weet welke kaart ik heb O-)

    Waar kan ik dat zien?
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Check de apparaatbeheer van je PC door; Rechtermuisknop op deze computer > eigenschappen > tab Hardware > Apparaatbeheer

    @stefan; is wel een goede laptop, maar als je er elke dag naar school mee gaat heen en weer zal ik toch zoeken naar een 15" model.. anders word je er niet vrolijk van. (al valt 3,3kg (incl accu?) nog wel mee, mijn 15" is 2,7kg incl accu uit mijn hoofd)
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2008
  17. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik kom uit op de 'CMI8738_C3DX', heb daar net een bestand voor gedownload maar die word niet herkend door de pc. Hoe kan ik die dan installeren?
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  19. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    is sowieso een oud krot, geef er niks om :cool:
    Binnenkort waarschijnlijk een laptop aanschaffen voor mijn studie :)
    Hij doet het trouwens nu, super!
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Met de 8.8 bèta drivers is het wel gelukt om mijn snelheden te verlagen tot 250/450 :cool:. Minpunt ervan is wel dat de GPU activity nu amper op 0% blijft staan, maar dat is gewoon een detail :+.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina