1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

USB-Stick

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ramon NL, 17 aug 2008.

  1. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien een beetje een domme vraag, maar ik ben op zoek naar een snelle USB stick met flink wat opslagruimte.

    Nu kom ik op Dixons.nl deze tegen, 16 GB

    http://www.dixons.nl/De_online_wink...cks/SONY 16 GB USB-stick.7109292/default.aspx

    Op kieskeurig.nl vind ik bij een soortgelijke Sony USB stick deze reactie:

    Lode1: Gekocht voor zijn grote opslagmogelijkheid.
    Verwacht dan ook een redelijke schrijfsnelheid. Haalt amper 2 mb/s, dit in tegenstelling met de gegevens van Sony zelf (7 mb/s). 1Gb wegschrijven duurt bijna 10 minuten in het snelste geval. Dus een grote miskoop. (een paar weken in bezit)

    Dusss, Sony lijkt me not the way to go.

    Iemand ervaringen met een bepaald merk dat lekker snel is? Liefst minimaal 8 GB ruimte, maar 16 GB is gewenst.

    Oja, voor ik het vergeet, is iedere USB stick gewoon compatible met Mac en Windows? Ik zie bij de beschrijving bij Dixons dat er 'beide' staat bij de Sony USB stick, maar dat maakt toch verder niet uit?
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2008
  2. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Corsair maakt snelle USB-sticks :thumbs:
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Top merk ja.
     
  4. Mauriz

    Mauriz Active Member

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch blijven die usb stick van 16 gb niet echt snel hoor. Misschien kan je ook denken aan een 2,5" externe hardschijf? Sommige zijn net iets groter dan een credit card en je hebt ook geen stroom nodig.. Tegenwoordig zijn die ook niet meer zo duur.

    Suc6 met je beslissing.
     
  5. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel idd of ik wel een grote USB-stick moet nemen. Ik lees op internet nu ook dat bij Corsair de grotere sticks niet echt razend snel zijn.

    Een 4 GB Corsair Survivor zou dan weer wel snel zijn. 28 MB/s Schrijven 34 MB/s lezen. Deze kost 20 euro. Ik denk dat ik dat maar probeer.

    Een externe HDD is me net iets te log. Het is echt om snel databestanden over te schrijven wanneer dit draadloos niet kan.
     
  6. Mauriz

    Mauriz Active Member

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    0
    20 euro is een mooi bedrag voor die snelheid. Hopelijk doet ie het ook zo goed.

    Zelf heb ik een Western Digital Passport 250 gb, wel iets lastiger meenemen dan een USB stick maar ik heb d'r geen problemen mee. Vind het ideaal dat ik altijd en overal een shitload aan films en documentaires bij kan hebben. Dan neem ik die grote wel voor lief. :D
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf de Sony MicroVault 8GB , vind deze stick behoorlijk snel.
    Gebruik hem vooral voor het overzetten van data tussen mijn laptop (Vista) en Mac.

    Sony MicroVault 8GB koste bij de MM € 19,95
     

Deel Deze Pagina