1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ah, handig ik heb een vraagje en google weet maar geen uitkomst te bieden:

    Ik werk al een tijdje met een Phpbb forum en nu wil ik graag op het forum tekst boxes kunnen plaatsen zoals dit:

    [​IMG]

    hetzelfde als een quote maar dan met de titel aanpasbaar.

    Kan iemand mij helpen een juiste bbcode te vinden :+
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  3. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja maar je moet ook op "zoek" drukken :+.
     
  5. steeze

    steeze Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Kent iemand een goede font manager die niet teveel ram in beslag neemt, ik gebruik al een tijdje de beta van linotype fontxplorer. Maar die is nu niet meer beschikbaar. En omdat linotype fontexplorer gratis is en voornamelijk wordt gebruikt door mac users, denk ik niet dat de makers de moeite gaan nemen om de windows versie zo snel mogelijk af te maken.

    Best wel balen, want typografie is een belangrijk onderdeel voor mij.

    btw ik werk met vista :mad:
     
  6. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    hey,

    Ik ben nu met een simpele website bezig in dreamweaver, nu wil ik daar een plaatje op? hoe doe ik dit?

    Gr Daan
     
  7. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    en hoe verander ik de achtergrondkleur?

    Gr

    EDIT: Srry voor dubbelpost

    edit 2: nu ziet het er zo uit:www.xbox360gaming.nl

    Hoe krijg ik de tekst meer naar rechts? dus over de gehele pagina?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2008
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat is wel heel basic stuff... je zou de help van Dreamweaver eens door kunnen lezen, of je zelf kunnen verdiepen op internet voordat je dit soort eenvoudige vragen hier gaat stellen... Google is your friend.

    Trouwens wel typisch dat je op je site al een plek reserveert voor eventuele downtime-meldingen, dat belooft niet veel goeds :+
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2008
  9. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ok, ik heb ook de tekstkleur op zwart gezet, alleen de links aan de linkerkant van de site blijven lichtblauw? hoe kan dit? Gr
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2008
  10. dirtybolle

    dirtybolle xboxlive member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik wil geen reclame maken ofzo, maar als je vragen hebt over verschillende talen of css problemen dan kan je op www.sitemasters.be terecht, een comunity waar ik nu een jaartje lid van ben denk ik en waarik toch ook al veel geholpen ebn geweest :)
     
  11. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zit met het volgende probleem: Mijn tabellen staan in Dreamweaver strak onder elkaar, maar in Firefox en IE staat het behoorlijk ruim onder elkaar. Wat is hiervan het probleem?

    Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen zou ik dat erg fijn vinden.

    Cellpad en space staan allebij op 0 in properties.
     
  12. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe komt bekend voor.

    bij dreamweaver klik dan je tabel aan en zorg ervoor dat de border op 0 staat, staat deze op 1 of anders dan verschuift hij.

    probeer het maar eens uit
     
  13. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zit nog ruim 2 cm tussen elkaar, nadat ik border op 0 en alles op 0 heb gezet.
     
  14. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je het ergens online staan? zo blijft het gissen.
     
  15. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, het staat al online. www.autobedrijfsieben.nl en dan alle occassions ;) (in en verkoop) Klik wel een auto aan, maakt niet uit welke, ze hebben het allemaal. De pagina in en verkoop is niks mis mee.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2008
  16. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff gekeken en het zit em in de H4-tags (vierderangs header) die je gebruikt voor elke regel in de tabel. Elke browser intepreteert deze tag anders. De standaardfont voor de headertags zijn bijvoorbeeld ook bij elke browsers anders. Zaken als margin en padding worden ook niet eenduidig getoond in verschillende browsers. Het is eenvoudig op te lossen door de gewenste waarden op te geven in de stylesheet. Ik zie ook dat je voor de H4-tag 3 verschillende classes toewijst. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat je dreamweaver gebruikt. Je maakt het jezelf makkelijker als je hiervoor een classdefinitie gebruikt. Ten slotte is het mijnsinziens niet echt nodig om voor elke regel in de tabel een H4-tag te gebruiken. Het zijn immers niet allemaal koppen. Een paragraaf <p> tag is hiervoor meer geschikt. Waarschijnlijk ben je nog niet bezig met HTML en CSS, maar als je je wilt verdiepen in websites zal je je toch een beetje moeten gaan inlezen.
     
  17. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    hey:)

    ik heb nu in dreamweaver een plaatje gezet, daar is die zichtbaar en in de previeuw ook, alleen niet als ik gewoon de url intyp? wat doe ik fout? het is een gif afbeelding

    Gr Daan
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Omdat je je plaatje moet uploaden. Het zal nu nog een lokale link hebben. Je moet het plaatje uploaden naar je webserver en die link in je pagina plaatsen.
     
  19. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    oh oke, en hoe doe ik dat dan? en in welke map moeten ze staan?
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je weet hoe je bestanden moet uploaden, want je hebt al een website.
    De plaatjes kun je het best in de map Images zetten (die moet je nog even maken, in de root van je website). Dan houdt je orde in je bestanden.

    Dus dan wordt de link van je plaatje: http://sitelink/images/xx.gif
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina