Pro Evolution Soccer '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tript, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb een uitgebreide hands-on geplaatst op de site. Deze is vanaf nu te bekijken.
     
  2. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Goede hands-on, klinkt precies zoals we het eigenlijk verwacht hadden. Konami heeft het de afgelopen jaren laten liggen en zal dit jaar hierop afgerekend worden...
     
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Hands-on kan ik niet beoordelen, want ik heb geen van beide spelen gespeeld. Wel jammer dat PES 2009 er wat minder afkomt en ik zal dan in het achterhoofd houden dat de geteste demo niet de volledige versie ( gestripte functies ) is en ook wat ouder ( 75% compleet )
     
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Hanterp, beide spellen waren uiteraard nog niet af en ik ben dan ook erg benieuwd naar de regen-effecten e.d. die ik nog niet heb kunnen zien. Konami is met PES2009 duidelijk terug naar haar roots gegaan en heeft het audivisueel uitgebreid, alsmede enkele nieuwe physics toegevoegd. Het speelt nog steeds erg goed, alleen is FIFA09 op dit moment op geen enkel punt minder. Naja, alleen nog op het gebied van gameplay, maar zoals ik al zei verschilt dat niet meer zo heel erg veel.

    Ik denk dat ik dit jaar beide koop en dan zie ik wel welke er uiteindelijk in mijn Xbox blijft liggen. Dat spel is voor mij dan gewoon de winnaar. Maja, bij het schrijven moet ik wel objectief zijn. PES 2009 het betere spel noemen t.o.v. FIFA09 gaat dit jaar gewoon echt te ver, daarvoor heeft Konami te weinig veranderd (althans, van wat ik tot nu toe heb kunnen zien).
     
  5. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Han, ik heb echt bewondering voor je positiviteit. Ik ben benieuwd of ze met het 100% complete spel wel kunnen overtuigen.
     
  6. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Je brengt het als een feit dat de gameplay van PES 2009 beter is;)
     
  7. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    Jows ik heb gisteren in Leipzig ook beide games gespeeld al heb ik jammer genoeg maar 1x fifa gespeeld. pes 2009 heb ik een aantal potjes kunnen spelen. Ik ben idd met je eens dat de gameplay bij Pes iets beter is dan fifa. maar wat vond jij van de responsetijd van Fifa? voor mij gevoel is het beter dan verleden jaar al vond ik het schieten tegen vallen. dan bedoel ik de tijd tussen het drukken van de knop en de uiteindelijk reactie van de speler om te gaan schieten. Merkte jij dit ook op?
     
  8. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Al dat Fifa vs PES gezeur, daar hebben we een apart topic voor dacht ik zo ;) Is er trouwens ergens een lijst van transfers te vinden voor 2008/2009 met de correcte teamnamen? Ik heb hem een paar keer voor bij zien komen in dit topic maar kan het nu niet vinden :mad:
     
  9. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik kan er niet tegen, qua gameplay vond ik pes vorig jaar beter maar voor de rest is fifa in alles beter. Dit jaar ziet het er weer slecht uit voor de pes liefhebber. Ze moeten toch wel is wat gaan verbeteren zo langzamerhand want anders kunnen ze er beter mee stoppen. Toch blijft het gevoel van pes spelen heerlijk, dat gevoel heb ik nog nooit ervaren bij fifa.
     
  10. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    pes vond ik ook lekkerder spelen ja, maar niet omdat het zo goed was. De reden lag eerder dat de gameplay van fifa me gewoonweg niet ligt. En pes de enige andere optie was om voetbal te spelen. Dit jaar gaat het misschien weer zo zijn. Fifa is een goede game waar je als gamer verwent wordt met vele opties. Pes is zo kaal als ik weet niet wat, maarja als de gameplay van fifa me weer niet ligt, dan koop ik toch misschien pes bij gebrek aan iets anders.
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Klopt als een bus. Ik heb geen afstandschot kunnen doen bij FIFA bijv. (in 6 potjes niet). Maargoed, ik speelde het tegen een maat van mij en die zat er telkens goed op.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2008
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Het is en blijft een mening wat betreft je het meeste aanspreekt, maar PES2009 bootst het echte voetbal nog steeds iets beter na. FIFA09 komt echter wel erg dicht in de buurt nu.
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb gelezen dat Fifa 09 wel erg lekker speelt, maar nog niet echt het realistische voetbal haalt, het gaat nu nog steeds wat te traag en te stroperig.. En dat is bij PES vaak niet het geval.. wat ik erg goed vind. Is dit dit keer ook zo?
     
  14. NL Sander

    NL Sander Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Steeds meer hintjes naar CL-licenties! Videogamer.com zegt in hun preview (http://www.videogamer.com/xbox360/pes_2009/preview-1169.html):

    Daarnaast is de hele preview wel het lezen waard. Ook zij zijn positief over de game!
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2008
  15. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.625
    Leuk Bevonden:
    130
    Eerst maar eens de demo afwachten. Liefst zou ik dan gewoon voor PES2009 gaan aangezien voor mij de gameplay 80% van de lol is en al die stadions, licenties, etc mij zeer weinig zeggen.

    Wat echt MOET is lag-loze online play (en dan nog de 2 vs 2 mode eindelijk)

    Sommige subtiele zinnetjes in die preview geven me iig weer wat hoop. Maar ja, 60E is toch een hoop geld (kijken of ik in asia kan shoppen)
     
  16. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Hoi Sandertje, lang geleden dat ik je zie :)
    In de link hierboven heb je aan het eind een ) en een : teveel staan, waardoor de site niet gevonden wordt. Misschien kan je dat even veranderen?
    Interessante link verder :)
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2008
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het voordeel daarvan verder is dat de grote Spaanse clubs zoals Real en Barca er dan volledig inzitten, want dat heeft niks te maken met de Spaanse licentie.
     
  18. NL Sander

    NL Sander Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nu aangepast, thanks! Ja, sinds de overgang op de 360 heb ik het pesonly-forum verlaten. Had op dat moment geen geld e.d. om een nieuwe Xbox te kopen, heb hem nu wel. En ben natuurlijk weer van plan PES 2009 te kopen, zolang hij maar beter is dan 2008 :{

    Ik zag dat ik trouwens vanaf vandaag digitaalgras moet zeggen, in plaats van pesonly :p
     
  19. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, vandaag om 12.00 uur stappen we over. Dit omdat we niet alleen meer voor PES, maar ook voor andere voetbalspellen aandacht willen hebben :)
     
  20. NL Sander

    NL Sander Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    En weer nieuwe screenshots in een pesfan-thread:

    http://forums.pesfan.com/showthread.php?t=205288

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    In die thread staan trouwens ook clubs die in de geteste versie aanwezig zijn.

    België:
    Anderlecht
    Club Brugge
    Royal Standard de Liège

    Kroatië
    Dinamo Zagreb

    Tsjechië:
    Slavia Praag

    Denemarken:
    Brøndby IF
    FC Kopenhagen (FC København)

    Finland:
    HJK Helsinki

    Griekenland:
    Olympiakos
    Panathinaikos FC
    AEK Athene

    Noorwegen:
    Rosenborg

    Portugal:
    Benfica
    FC Porto
    Sporting

    Roemenië
    CFR Cluj

    Rusland:
    Zenit Sint-Petersburg

    Schotland:
    Celtic
    Glasgow Rangers

    Zweden:
    AIK
    IFK Goteborg
    Hammarby

    Zwitserland:
    FC Basel (Bâle)

    Turkije:
    Besiktas
    Fenerbahçe
    Galatasaray

    Oekraïne
    Shakhtar Donetsk
    Dinamo Kiev

    Argentinië:
    Boca Juniors
    River Plate

    Brazilië:
    Internacional

    Ik zet ze hier maar neer, voordat ze daar weggehaald worden vanwege het embargo e.d. :)
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina