1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS 2 sneller dan x-box :bewezen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StreetWarrior, 20 mrt 2002.

  1. RelaXXinG

    RelaXXinG 98223 posts

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    0
    omg is dit topic van [bedreigd-voelende-ps2ers] nog steeds aan de gang?
     
  2. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, leuk joh, wat posts uit "de oude doos" naar boven halen! :)
     
  3. Thijs

    Thijs You like Pain?

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij een of andere show (ik geloof TGS) zeiden ze met.... scheit hoe heet dat wief nou die een launch game zou worden, owja... malice.. dat malice op 1/5 van de kracht van de Xbox draaide, en moet je al zien hoe dat eruit zag. Dat blaast de PS2 altijd eruit.
     
  4. Thijs

    Thijs You like Pain?

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: PS2 toch wel trager dan Xbox

    Hmm... ik heb me niet erg verdiept in Sega GT2002, maar die screens die ik gezien heb, zagen er niet echt in-game uit. Dus, daar kun je dan weinig over zeggen.
     
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: onzin


    weenie welke pro ps2 site jij leest, maar MGS2 is juist gemaakt op de top van de ps2's grafische capaciteiten en dat heb ik ZELF gelezen in een interview met die maker ervan!! op een gewone gaming site, weet effe de naam niet.

    dus tja.....geloof ik jouw of geloof ik die developer??

    ik heb OOK de developer van doa3 zelf zien zeggen dat het volgende xbox spel van tecmo de "graphics van doa3 uit het water blazen"

    tja....tis maar wie je gelooft....

    denk dat ps2 mensen gewoon op moeten houden met in ontkenning zijn, persoonlijk kan het mij toch niet boeien welke er sterker is of niet, maar als developers het zeggen dan ben ik toch niet aan het lullen of wel????

    IK zeg het niet de developers zeggen het......dus tja..

    tiswat....
     
  6. Rookstar

    Rookstar X-perienced gamer

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de PS2 dan zo geweldig veel beter is dan de xbox.

    Waarom heeft bijvoorbeeld Tecmo dan gezegd dat de PS2 niet de kwaliteiten heeft om DoA3 te draaien?

    Misschien is de bottleneck van de xbox dan misschien zijn bandbreedte, maar de ps2 heeft ook een aantal bottlenecks, 4 mb texturememory is niet echt genoeg om high-res textures neer te zetten.

    Verder is het gewoon een hel om voor de ps2 te programmeren. Development time van een spel wordt gewoon maanden korter door een spel voor de xbox te programmeren. En het ziet er dan nog beter uit ook. De gpu van de xbox kan namelijk heel makkelijk allemaal grafische tovertrucjes. Bij de PS2 moeten deze allemaal handmatig ingeprogrammeerd worden.

    Helemaal leuk is dat wat de PS2 ziet als Full-Scene-Anti-Alliassing is voor de xbox juist geen FSAA. Dit bleek na onderzoek van een grote hardwaresite.
     
  7. Illusion

    Illusion It's all Illusion

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Re: onzin

    Beste Swaquilino vriend,

    Ik wil best geloven dat MGS2 maar 40% gebruikt van de PS2 en DOA3 100% van de XBOX. Feit blijft dat spellen op de XBOX er veel beter uitzien. Bovendien verwacht ik van een console ook dat de mogelijkheden 100% gebruikt worden. Daar geef ik namelijk mijn geld voor uit.

    Bovendien ziet het er naar uit dat de PS2 de 100% nooit zal halen voordat de PS3 uitkomt. Ben je dan genaaid door Sony voor je goeie geld of niet? Verhalen zijn mooi, maar laat het ook eens in de praktijk zien!

    De XBOX spellen zijn heel erg mooi en dat verwacht ik ook van de XBOX. Als dat nu al 100% is, dan is dat toch alleen maar mooi. Ik was niet van plan om net als bij de PS2, nog meer dan twee jaar te wachten op die 100%. Dan heb ik namelijk al lang een XBOX2.

    I rest my case!
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2002
  8. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien dat ik zo zou reageren als Swaquilino...heb je een ps2, daar wordt je niet echt vrolijk...ik kan het weten, had hem binnen 3 maanden alweer verkocht maar goed, heb je ps2 kan je er niet vanaf komen en je moet er wel vanaf anders heb je geen knaken om een xbox te kopen....dus wat doe je dan: op internet lopen verkondigen dat de ps2 sneller als de xbox is, hopen dat iemand daar intrapt en dat diegene vervolgens je ps2 koopt ! jij de volgende dag ook gelukkig omdat je dan zelf zo'n geweldige xbox hebt, ga je weer internet op en verander van naam...vervolgens ga je de xbox de hemel inprijzen...ja ja zo gaat dat...en dan diegene die net genept is met die ps2....die doet hetzelfde....arghhh....}:]
     
  9. Illusion

    Illusion It's all Illusion

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
  10. Thijs

    Thijs You like Pain?

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh.. de Xbox heeft toch het meeste aan bandbreete van alle consoles?

    Edit:

    Xbox heeft 6,4 GBps aan bandbreete
    PS2 heeft maar 3,2 GBps
    NGC heeft maar 2,6 GBps

    hoe kan dat de 6,4 GBps een bottleneck zijn tegenover de andere consoles??
     
  11. TheOne2000

    TheOne2000 Oldschool Xboxer

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    0
    het blijft een lul verhaal ]:-
     
  12. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou me zwaar genaaid voelen als ik een PS2 had en ze me nu vertellen dat de games er maar 40% van gebruiken!
    Dan komt er een Xbox, die veel mooiere games heeft, en daar kunnen ze het wel 100% gebruiken! Das pas lullig!

    Wat ik belangrijk vind is dat het programmeren van games voor de Xbox makkelijker is dan voor de PS2. Dan kunnen ze zich meer bezighouden met de gameplay, en de visuals komen vanzelf. Bij de PS2 zitten ze al drie jaar te klooien, alleen maar om de visuals een beetje goed te krijgen.

    En dan al die potentie die er nog in zou zitten, HAAL DIE ER DAN UIT!!!

    En dan vraag ik me nog steeds af of dat verhaal wel waar is, over die 40% en die 100% of wat het ook wezen mag.
     
  13. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Stop nou ook eens ff met dat lulkoek verhaal van die 100% benutting!! dit is absoluut niet zo want het is bij alle consoles zo dat de eerste generatie spellen er minder uitzien dan de latere generaties.... maar is toch alleen maar fijn! als het er nu al zo gelikt uitziet hoe ziet het er dan binnenkort uit.... SLURP :9
     
  14. swaquilino

    swaquilino bok

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    lol

    het probleem met jullie xbox fanboys is, is dat jullie niet willen geloven dat het gewoon een feit is dat ps2 beter is/wordt dan xbox. zelfs tests geloven jullie niet, omdat jullie weer zo verliefd zijn op dat ding. kijk eens naar de feiten. ik krijg nu natuurlijk weer zo'n antwoord als, het helemaal niet zo, maar test het zelf dan. halo kon net zo goed op de ps2, waar er meer detail, betere framerate en misschien wel full scene anti aliasing gebruikt kan worden(wat de xbox trouwens niet gebruikt, daarom al die lelijke jaggies)
    die grote hardware sites, kijken alleen naar specificaties en denken dan meteen dat ze beter weten. een computer expert(als ik zelf) :) die er voor heeft gestudeerd weet het dus veel beter dan zo'n iemand die toevallig bij een hardware winkel werkt. xbox, het wordt/is een lachtertje, kijk maar naar verkoop cijfers.
    als zelfs Tecmo(makers van DOA:cool: heeft toegegeven dat er niet meer uit de xbox te halen valt door te weinig bandbreedte, moet er dan 1 of andere fanboytje geloofd worden die toevallig heel mooie teksten kan schrijven waardoor de kindjes onder ons het meteen geloven?
    als er Anti aliasing gebruikt zou worden op DOA3 zou het alleen maar slow downs hebben, maar dat zal natuurlijk wel weer niet volgens jullie....................
    grote hardware sites, noem er eens eentje.
    dat ik nou toevallig een ps2 heb zeggen jullie? uuuuuh dat jullie nou toevallig een xbox hebben die voor geen meter verkoopt en die precies dezelfde FSAA problemen heeft als ps2.
    maarja genoeg gediscusieerd zeg ik dan maar. resultaat zien we vanzelf wel, en als het zover is wordt er wel een nieuwe topic over dit gestart :D
    oh ja ik wil alleen een site van zo'n grote "hardware site" waar staat dat xbox "beter" is.
     
  15. MrLaurens

    MrLaurens Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    1
    em japie, check ff bijde consoles op een hd tv, xbox heeft 2 keer zoveel pixels

    ps2: 1280x1024
    xbx: 1920x1080

    enne, pak b.v. oddworld, de developers wilde die game op de ps2 doen, maar omdat die vent niet kon waarmaken wat hij wilde dee hij het op de xbox, want daar kon het

    ben je nu dom ofzo, denk je nou echt dat een 1,5 jaar ouder ding sneller is!!

    enne ik heb nog nergens tests en sites gezien die zeggen dat de graphics van de ps2 beter zijn.

    wel sites gezien die zeggen dat de xbox beter is dan de ps2 kwa graphics. pak bv power unlimited, die zeggen ook dat de xbox grafisch sterker is.

    nu mond dicht
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Re: lol

    Het spijt me ik lach je uit. Vorig jaar las ik een interview met die knakker van Tecmo die vertelde dat dit echt NIET mogelijk was op de PS2 en daarom DoA3 een Xbox Exclusive maakte.

    Halo is alleen op deze manier uit te voeren op de NGC, niet op de PS2, ja misschien over 4 jaar als ze 'er opeens achter komen hoe ze er meer uit moeten persen '
     
  17. Tr@m$

    Tr@m$ inactieve gebruiker

    Berichten:
    2.205
    Leuk Bevonden:
    1
    IK geloof niet dat de Xbox nu al op 100% zit want dat kan gewoon niet, zo snel al.
    Het is natuurlijk wel prachig dat de Xbox zo makkelijk te programmeren is in tegestelling tot de PS2 wwaar de developers geen ruk van snappen.
    Verder denk ik dat de graphics van de PS2 niet mooier worden dan DOA3 nu al is (denk ik), of ze moeten zoals Wouter zegt *opeens* de PS2 optimaal kunnen benuutten maar dat zal er waarschijnlijk nooit van komen (wat jammer nou).

    En wie zegt dat die PS2 fanboy (ben zijn naam ff kwijt) een computerexpert is, als je het mij vraagt is het gewoon een 15 jarig pubertje (just like me) die zijn PS2 met alle middelen probeert te verdedigen.:+
     
  18. swaquilino

    swaquilino bok

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: lol

    uh als je wordt overgekocht door microsoft dan is tecmo heus niet zo dom om negatieve dingen over microsoft te zeggen en de positieve dingen over ps2 op te noemen, het was voor microsoft weer de zoveelste omkoperij, waar jullie natuurlijk weer alles van geloven }:]
     
  19. MrLaurens

    MrLaurens Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    1
    ok, iedereen hier op het forum die aan de xbox kant staat of aan de niet van de party kant houd nu zijn bek in deze topic. dan houd dit zeuren van die beter weter ook op
     
  20. swaquilino

    swaquilino bok

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    lol

    ok ok, expert is weer wat overdreven, maar ik weet er meer van af dan de gemiddelde computer ingenieur.
    en waarom zou ik verdedigen, als ik alleen maar de feiten opnoem.................
    het zijn jullie die het gewoon niet kunnen geloven dat de ps2 wel eens heel wat meer eruit perst dan jullie xbox kan.
     

Deel Deze Pagina