1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Moet even bij de geluidinstellingen kijken , heb namelijk nog geen Xbox360 met HDMI.
    Bij de PS3 kan het namelijk wel.
     
  2. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag alles aangesloten via HDMI op mijn versterker. (TX-SR604)
    Mijn ps3 accepteert beeld en 5,1 geluid, de Xbox 360 daarentegen alleen beeld en stereo geluid.

    Heb ik toch dat adapterje nodig:mad:

    Slecht dat de Xbox 360 niet standaard een Optical out heeft, of een HDMI versie die wel beeld en 5,1 ondersteund.:x
     
  3. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een nieuw home-cinema set (samsung tz212) aangeschaft maar moet nu nog de kabels. Welteverstaan een HDMI en een toslink kabel. Is het belangrijk wat voor kwaliteit kabels je haalt? En scheelt het die kabels op internet te bestellen of is een bezoekje mediamarkt ook prima? Ik heb even wat gekeken maar of ik nou vergulde moeten hebben of niet, welke hdmi versie 1.3? enz weet ik niet. Prijzen varieren ook van 10 euro tot wel 80 euro voor deze kabels. Heb dus eigenlijk geen idee wat ik moet halen. Als iemand mee even op weg zou kunnen helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen. Ebay ook even bekeken daar is het wel weer erg goedkoop kabels voor 15 euro en zelf wel voor 6 euro. Alleen is dan de kwaliteit nog wel voldoende?
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2008
  4. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    digitaal = digitaal, de bouw kwaliteit is misschien wel minder.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is wel leuk en aardig digitaal geluid via de HDMI , maar niemand houd rekening dat je 2 HDMI-kabels moet hebben.

    Bron (bijvoorbeeld PS3 ) eerst een HDMI-kabel naar reciever/versterker en vanaf de recierver/versterker gaat een HDMI-kabel naar de LCD/Plasma.

    Ik merk geen verschil tussen de Oehlbach (€ 79,95) en de Silvercrest van de Lidl (€ 7,99).
    Heb hier ook een HDMI-kabel van HQ maar dit is helemaal niets.
    1. De kabel is veel dunner dan de Oehlbach en Silvercrest kabel.
    2. De stekkers zijn niet erg stevig.

    Voor de analoge kabels ben ik wel heel kieskeurig.
     
  6. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Sluit me xbox direct aan via toslink. Die hdmi is alleen voor de dvds.
     
  7. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Gisteren de Logitech Z-5500 overgenomen van een niet nader te noemen persoon. ;)
    Net Transformers gekeken met mijn nieuwe setje, en wat een geluid!
    Heer-lijk!
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo dat is snel gegaan... als die niet nader te noemen persoon vrijdagavond bij mij thuis was :)
    Ik dacht dat die niet nader te noemen persoon eerst nog speakers zou gaan kopen voordat de Z5500 weg ging? Of is deze niet nader te noemen persoon nu ook even sound-loos, net als ik? Wil deze niet nader te noemen persoon dat even verklaren?

    Vrijdagavond hebben ik en twee nader niet te noemen personen ook wat Transformers scenes gekeken \o/
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2008
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Niet nader te noemen persoon is inderdaad ook sound-loos op het moment.
    Vanavond maar eens bij de MediaMarkt gaan kijken. ;)

    Vrijdagavond bij jou Transformers gedaan.
    Zondag morgen als afscheid nog even Transformers gedaan.
    En nu doet Bauke ook mooi Transformers. Beter kan het niet. ;)
     
  10. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net een logitech home cinema systeem gekocht en heb een xbox 360 met HD AV kabel en tevens een LCD tv.

    Mijn home cinema dvd speler/receiver heeft component video ingangen (P1 P2, Y, M) en audio L en R. Daarnaast nog een scartkabel.

    Welke kabels van mijn xbox moeten nu in de receiver en welke in de tv? Heb vrij weinig verstand van dit onderwerp, als er nog meer info nodig is laat het ff weten.
     
  11. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben alweer wat verder, ik ben erachter gekomen dat mijn home cinema geen optische ingang heeft, ben ik nu de klos of zijn er nog andere manieren om op mijn 5 boxjes geluid van de xbox te krijgen?
     
  12. Dutchskill

    Dutchskill Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de normale kabels in mijn home cinema set gestopt..
    Die kabel met die rode en witte stekker. Is dit goed? Of heb ik nu tekort komingen ?
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2008
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wit en Rood is alleen Stereo.
    De Home Cinema Set kan hiervan maximaal Dolby Pro Logic van maken.
     
  14. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
  15. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    nee, dit kan niet optische kabels zijn voor geluid en s-video voor beeld (dus geen geluid).

    Zoals eerder gezegd je kan maximaal prologic krijgen
     
  16. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    ok danku en wat houdt dat prologic precies in? 2 boxjes maximaal of wel 5 boxjes maar geen dolby surround.

    en hoe krijg je dat voor elkaar want mijn dvd en tv staan zover uit elkaar dat ik de kabel van de xbox niet in beide krijg.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dolby Surround en Dolby Pro-Logic

    Er zijn nog andere systemen, allereerst het wat oudere Dolby Surround en Dolby Pro-Logic systeem. Beide hebben twee volwaardige voorkanalen en een beperkt achterkanaal Dolby Pro-Logic en Dolby Surround hebben dus géén midkanaal of subwoofer-kanaal. Dolby Pro-Logic decoders hebben weliswaar een midkanaal-aansluiting, maar dat bevat gewoon de monocomponent van de hoofdkanalen. Al het geluid dat in het linker en het rechterkanaal hetzelfde is, wordt door het midkanaal gestuurd. Sommige Dolby Pro-Logic decoders hebben ook een subwoofer aansluiting, maar dat is gewoon de laagfrequent-component van de hoofdkanalen, de decoder filtert die zelf uit het hoofdsignaal, het maakt geen onderdeel uit van de standaard. De achterkanalen van Dolby Pro-Logic en Dolby Surround zijn mono en van beperkte bandbreedte. Het signaal van het achterkanaal wordt in de twee hoofdkanalen 'verstopt' (door ze in tegenfase aan beide kanalen toe te voegen). Dit heet matrixcodering. Een geoefende luisteraar kan de aanwezigheid van deze zogenaamde matrixcomponent ook gewoon horen in de hoofdkanalen en het is dan ook niet een bepaald 'audiofiele' oplossing. Het verschil tussen Dolby Surround en Dolby Pro-Logic is dat er andere decoders worden gebruikt bij het afspelen, de opnames zijn exact gelijk. Een Dolby Pro-Logic decoder is een wat 'luxere' Surround decoder, die wat extra trucjes gebruikt om het zogenaamde matrixsignaal zo goed mogelijk te ontrafelen.
     
  18. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    Toppost Melbuuln daar heb ik wat aan, nu alleen weer de vraag wat voor kabels heb ik nu nodig ipv dus een optische kabel?
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dolby Prologic werkt via de normale stereo cinch-stekkers.
     
  20. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0

    Ok thx voor alle snelle hulp en dan de laatste vraag, moet ik er dan een kopen met twee 2 Cinchstekkers en 2 Cinchkoppelingen en deze dan in de home cinema receiver stoppen en in de HD AV kabel?

    Groeten sebas
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina