Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts

Discussie in 'Algemeen' gestart door Real_Guru, 27 sep 2006.

?

Zijn jullie bereid om extra geld te betalen voor een NL vertaling van een game?

  1. Ja hoor, vind ik niet erg

    15 stem(men)
    6,4%
  2. Nee, ik zit niet op een NL gesproken game te wachten

    129 stem(men)
    55,4%
  3. Nee, stoor me er niet aan, maar ga er niet extra voor betalen

    26 stem(men)
    11,2%
  4. Nee, vind een hogere prijs voor een NL vertaling onacceptabel

    63 stem(men)
    27,0%
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het grootste gedeelte van de kopers van Banjo zijn naar mijn idee geen kinderen. Liefhebbers van de Banjo games (of mensen die de Banjo games kennen) hebben de game 10 jaar geleden gespeeld en zijn dus wat oudere gamers. Oudere gamers die geen Nederlandse game willen, maar een Engelse game willen hebben. Met als gevolg dat deze groep de game in Nederland laat liggen en de game uit het buitenland haalt. De doelgroep waar Msoft zich op richt is tot 16 jaar. De vraag is, hoe bekend deze groep is met Banjo en naar mij idee valt dat heel erg tegen. Ik ga nu 20 euro extra betalen voor iets dat ik helemaal niet wil hebben en dat doet ik niet. Laat de game uit principe dus gewoon liggen in NL, importeer de game wel (goedkoper en in het Engels).
     
  2. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Het spel was toen legendarisch,super,geweldig en... in het engels.
    Nu wil die generatie hem het liefst hebben zoals het was,engels en voor een budgetprijs en wat doen ze?
    De gameplay behoorlijk omgooien, alleen in het nederlands hier uitbrengen en wij moeten weer meer betalen zoals altijd voor een functie die 95% toch niet wil of gaat gebruiken.


    Zou opzich best eens leuk zijn als ontwikkelaars/uitgevers iets meer aandacht besteden aan onze wensen.
     
  3. lupaie

    lupaie youtube.com/lupaie

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is ook het frustrerende. Ik ben echt een oldskool Banjo fan en ik WIL gewoon dat deze game het goed gaat doen. Maar oke..het concept is anders...daar heb ik dan nog wel vertrouwen in Rare voor. Maar het hele marketing plan in Nederland.

    In de wijde wereld zal het spel het wel goed doen hoor. Ze hebben een scherpe prijs, een heel goede pre-order actie met Banjo-4-arcade en de scherpe ENGELSE Rare humor.

    Nederland en de grote Landen in Europe moeten het toch weer net effe anders doen. Nu begrijp ik dat wel voor Duitsland en Frankrijk, dat zijn nou eenmaal na-sync landen. Maar in Nederland lijkt alles tegen te werken...en ondanks dat ik blij ben dat MS benelux zich de moeite heeft gedaan om extra werk te verrichten en een hele vertaling te maken maak ik me ernstig zorgen.

    De titel is duurder en het lijkt me dat een simple keuzeknop met taalkeuze niet zo moeilijk moet zijn. Maar ik weet niet of er iemand naar ONS luisterd....
     
  4. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    @ Plazz: Maar dat ze de gameplay omgooien kan je niet als negatief argument brengen vind ik. Misschien vind jij de nieuwe gameplay niet leuk, maar proberen te vernieuwen is nooit slecht.
     
  5. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Vernieuwen is nooit slecht.
    Maar om het even te vergelijken: stel ze stoppen in gears of war 3 minder moves voor Marcus, maar wel 6 levels waarin je met een wagen moet ronrijden/knallen en 3 levels waarin je moet rondlopen en schieten.

    De fans van de 1e dag geef je daarmee een klap in hun loayale gezicht.

    EDIT:
    Begrijp me niet verkeerd, het best een goede titel worden.
    ALs je de oude buurt opzoekt waar je bent geboren zoek je de bekende dingen op en ga je niet glimlachen als je ziet dat het huis waarin je bent geboren is verdwenen
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2008
  6. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Als iemand hem ergens ziet waar je de Engelse versie met BK als arcade game erbij kunt preorderen laat het me weten :).
     
  7. Mauriz

    Mauriz Active Member

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd of je voor die 60 euro wel gratis de arcade versie erbij krijgt....
     
  8. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    @ Pacboy Slim

    If it isn't broken, don't fix it;)

    Maar vernieuwen is iets anders dan omgooien he:)
    Hoewel ik het niet als negatief ervaar, had ik liever een nieuwe Banjo-Platformer gehad, Ik had de grootste lol in de superconfex met deeltje 1:cool:
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2008
  9. lupaie

    lupaie youtube.com/lupaie

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs die Superconfext op die rotonde is nu weg \o/ lol...moet je hem toch echt zelf kopen
     
  10. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Waarschijnlijk gaan een aantal mensen méér tijd besteden aan de Arcade game dan aan het daadwerkelijke spel :+
     
  11. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    I know, maar toen had ik geen N64, en was ik.. uuhm 6O-)
    Nu koop ik hem zeker voor de xbox, en hoe weet je dat ik die bij de rotonde bedoelde:p
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Gaat dit echt gebeuren? Dat de game alleen maar in het Nederlands komt? Dat vind ik het echt toppunt van triestheid(vast geen bestaand woord,maar boeie). Niet dat ik naar de game uitkeek, want ik vind het er allemaal zeer teleurstellend uitzien. Banjo op N64 was super....maar deze boeit me echt totaal niet verder.
     
  13. lupaie

    lupaie youtube.com/lupaie

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    ben van sittard...woon om de hoek :)
     
  14. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    ooo:+


    Zal wel er overheen gelezen hebben maar komt er een demo?
     
  15. lupaie

    lupaie youtube.com/lupaie

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb begrepen van wel!! Maar ze willen een goede mix van diverse elementen erin doen..ze hadden het over Nutty Acres...(E3 level)....maar het kan ook net zogoed iets anders worden.
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Wacht even, ik begreep het verkeerd...dus de game is wel te spelen in het engels maar we moeten extra betalen voor die NL optie?
     
  17. rorast

    rorast Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom op zeg Fardo,

    Wat een reinste kletspraat over de 12+ doelgroep en nederlandstalige versies als een must.

    Natuurlijk is het niet voor de hand liggend dat men voor een engelstalige versie een import aanschaft, hoe kom je daar nou helemaal bij? Het feit dat op dit forum enkele mensen overweegt een import aan te schaffen, zegt niet dat dit een afspiegeling is van het koopgedrag van de gemiddelde consument. De gemiddelde consument staat in de winkel aangekomen helemaal niet stil bij mogelijkheden voor import, en heeft de weet niet van mogelijke compatibiliteit-issues. Nee, wat in de schappen ligt, is alles wat het is.

    Als de gemiddelde consument zo ondernemend is als je stelt, blijft het evengoed omgekeerde wereld. Het is veel voor de hand liggender een taaloptie toe te voegen die je laat kiezen tussen in ieder geval nederlands of engels (en waarschijnlijker tussen engels en europese talen in het algemeen om productiekosten te besparen).

    Ik vind de prijsstijging van 20 euro ook helemaal geen excuus, dit zou al lang al in de productiekosten inbegrepen moeten zitten. Bovendien verwacht ik alleen maar nederlandse vertalingen in geschreven tekst, dat mag nooit een 50% prijsstijging betekenen op de originlee prijs. Ik vermoedt dat men gewoon realiseert dat wij in nederland een centje over hebben voor games, en de prijsverlaging gewoon niet toepast op ons gebied.
     
  18. lupaie

    lupaie youtube.com/lupaie

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond zit ik in een chat met de producer van Viva Pinata 2 (Rare). Ik zal dan meteen effe vragen waarom die optie niet INGAME is om de taal terug naar Engels te zetten.

    --
    Edit:

    Hier is de belangrijkste quote uit de chat met Justin Cook de producer van VP2. Later op de avond zal de hele chatsessie te bekijken zijn op rare-elite.com of het nederlandse perfect-rare.nl (Francis=PerfectRare, Rare-Elite=Lupaie)

    <Rare-Elite> For the Dutch gamers/fans: Will there be
    an option to play the game in its original English
    version. There is a massive quantity of
    dissapointed Dutch gamers on the fora who really
    would like that option in VP2 as well as in BK. If
    not, is there a special reason to not include that
    option?
    <JustinCook> The developers don't have control over
    that.
    <JustinCook> It's all to do with the languages
    available and what region the console is set to.
    <JustinCook> I'm sorry you can't get the language
    you'd like, and I don't have an answer.

    Dusssss...Rare kan er niets aan doen. Het ligt blijkbaar dus geheel aan de keuze's van Microsoft. Meer later dus op www.perfect-rare.nl
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  19. Smouvy

    Smouvy Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, weten we dat ook weer :mad:

    Et is dus gewoon Microsoft die niets geven om de mening van de Nederlandse spelers. Ik denk dat 'klantgericht' zijn misschien nog wel hun grootste verbeterpunt is.
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het enige dat Microsoft bereikt met deze slechte keuze, is dat de meeste gamers de game uit het buitenland gaan halen en de game niet in Nederland kopen. Tenminste, dat is de respons van de gamers die ik op de verschillende grote fora zie.
     

Deel Deze Pagina