1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmm asus tooltje zegt dat de cpu 25graden is...

    Tijd om te overclocken :+

    //edit jeuj, vista score alles 5.9, alleen cpu 5.7 :+ Niet dat dat veel boeit maargoed.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  2. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben stikjaloers op je temperaturen! Als ik met mijn Q6600 onder de 40 ga heb ik een historisch moment :)
    Veel succes met je PC in ieder geval. Over de casefan van Antec, ik heb hier zo'n verloopje van molex naar 3 of 4 pins liggen, is dat ook geen idee ipv nieuwe fan? Of ga je voor complete stilte? :)
     
  3. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Gerjan, nu wil ik de 3dmark score :)
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Eman, thx dat kan wel, maar volgens mij heb je dan nog steeds geen temp/rpm sensor voor die fan..

    Jordo, 3dmark 06 wordt gedownload! :)

    Volgende maand nog 2x2gb + misschien nóg een 4850 :+ En moet nog even standalone geluidskaart. Heb nog wel een audigy 2 zs liggen opzich, maarja.
    Nu eerst maar eens een leuke game zoeken. Laatste legale game die ik heb is BF1942.. Beetje zonde van mijn gpu :+
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  5. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Meh, heb ik al grijs gespeeld op de 360.. Zal Crysis dan toch maar proberen.
     
  7. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Crysis = HD-ruimte verspilling. :+

    S.T.A.L.K.E.R. anders?
     
  8. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort een pc samen gaan stellen, ik heb nog een paar vragen voordat ik de pc ga bestellen,

    Welke GPU is beter, de GF9800GTX+ of de Radeon HD4850, beide zijn onder de 200 euro, meer wil ik er niet voor uitgeven voor een GPU.

    En wat is het verschil tussen de Q6600 en de E8400? De cores van de E8400 draaien op 3 gig en de cores van de Q6600 op 2.4 gig. Worden de 4 cores van de Q6600 wel volledig benut of kan ik beter voor de E8400 gaan voor betere prestaties?
     
  9. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik hem overgeclocked had was dit mijn score:
    [​IMG]
    [​IMG]
    specs

    Was dus stabiel op 4.0Ghz..
     
  10. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik denk dat je momenteel meer plezier gaat hebben aan de HD4850. Hij is beter en is ook een generatie nieuwer.

    Of je een Quad of een Dualxore nodig hebt hangt volledig af van wat je doet. Ik doe veel muziekbewerking, maa ook voor fotobewerking, filmsbewerking of vele dingen tegelijkertijd willen doen is een quad perfect.
    Is het eerder een rasechte gamePC dan zou je beter voor de dualcore gaan, aangezien veel games de 3e en 4e core niet gebruiken.

    Ik kan je wel zeggen dat ik regelmatig aan mijn bijna 100% belasting raak, maar dat is met Photoshop open en tegelijkertijd muziek converten enzovoorts...
     
  11. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even een vraagje, is het beter om voor de 64bits vista versie te gaan of gewoon de standaard 32?
    (met het systeem van paar paginas terug)
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2008
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ja, anders heb je niet veel aan 4GB geheugen. Met 32-bit ben je gelimiteerd tot 3GB.
     
  13. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben mijn oude pentium 4 8) beu dus het word tijd voor een nieuwe pc en dit heb ik voor mijn ogen:

    CPU - Intel Core 2 Duo E8400: 149 €
    Moederbord - Asus P5N-E SLI: 79 €
    GPU - Asus EN9800GTX+/HTDP: 179 €
    Intern geheugen - 4 Gig DDR2 GeiL: 70 €
    HDD - Samsung SpinPoint F1 640 GB: 65 €
    Case - Antec Nine Hundred: 89 €
    Voeding - OCZ StealthXStream 600W: 65 €
    DVD drive - Asus DVD-E818A6: 16.90 €
    DVD brander - Asus DRW-2014S1: 29 €
    OS - Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit: 89 €

    Totaal kost het mij 830 €

    Zijn er nog opmerkingen over deze setup? Ik zal de pc het meest gebruiken voor AutoCAD en Sketchup PRO, af en toe wat gamen en hem als Mediacenter gebruiken. Mijn budget is < 900 € meer wil ik er niet voor uitgeven. Is een geluidskaart aan te raden? Is er een groot verschil tussen de onboard sound van de mobo of is een creative kaartje superieur tov de onboard?
     
  14. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit opzich. Al zou ik persoonlijk de 9800 wel vervangen voor een HD4850 of 4870 van ATi. Zijn hele snelle kaarten en een generatie nieuwer.

    Ja een goede geluidskaart scheelt een boel mits je er goede boxen bijzet. Nu moet je een afweging maken, vind je de meerprijs het waard?
     
  15. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    een afweging is niet erg, opzich de 4850 is goedkoper dus dan kan ik wel gerbuiken voor de geluidskaart, heb trouwens de z5500 van logitech dus het geluid van de boxen is wel redelijk.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heeft 64bit nog meer voordelen (of nadelen) ten opzichte van 32bit, behalve dat je meer dan 3gig aan werkgeheugen in je PC kunt stoppen?
    Je hebt een 64bit OS nodig, maar kun je verder gewoon alle software draaien? 64bit is er al enige tijd, maar nog niet echt sterk vertegenwoordigd lijkt het en het is jamemer dat 32bit zo gebruikelijk is, maar niet meer dan 3gig ondersteund.
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Software die 64-bit ondersteunt is in theorie sneller (in praktijk nog niet altijd).

    Draai nu al anderhalf jaar Vista 64-bit en ik heb eigenlijk nog niet echt problemen gehad met software compatibiliteit (buiten met Linksys, kut bedrijf). Al was het héél soms wel zoeken naar welke versie van een programma dat wou draaien op mijn pc. Heb hier ook nog wel de 32-bit versie liggen, maar geen haar op mijn hoofd dat er eigenlijk aan denk om die te installeren (dus laat staan naar XP terug gaan).
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Het enige probleem bij mijn 64bit was dat ik vergat dat ik het had, en 32bit bleef installeren :+

    Nog geen enkel programma gehad dat het niet deed overigens.
     
  19. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    En je kan met vrijwel elke nieuwe mobo en processor 64-bit draaien?
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jah, voor AMD is het vanaf de AMD 64 (socket 754) en voor Intel is het vanaf de Pentium 4 dual core's. Maar daarvan was de 64-bit prestatie niet zo goed, dat is pas opgelost met de C2D reeks. De hardware ondersteund 64-bit dus al wel enkele jaren :).

    Maar als je echt zeker wil zijn, dan moet je eventjes zeggen wel CPU je hebt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina