1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je elke dag met een 17" naar school moet dan vind je dat na een half jaar écht niet leuk meer, ik zou een wat kleiner model nemen. In ieder geval 15"...
     
  2. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Hoi,

    Aangezien ik vanaf september ga studeren en op kamers ga ben ik ook op zoek naar een laptop. Heb ongeveer een budget van 700 euro, dus ben met dat bedrag in gedachte de stad in gegaan.

    Na een hoop vergelijkingen kwam ik op deze uit:

    verkrijgbaar bij computerland voor 699 euro, en dan geloof ik 50 euro voor 2 jaar verzekering tegen val/waterschade etc.

    Het lijkt mij een goede aanschaf!
    Nou heb ik er zelf vrij weinig verstand van dus ik hoop dat iemand me hier een goed advies kan geven.
     
  3. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Een mooi beestje, zeker voor die prijs. Zelfs de grafische kaart is vrij degelijk. Denk er wel aan de 17 inch best groot is om continu mee te slepen, maar daar is dus al een discussie over aan de gang :+.
     
  4. gamerfreak

    gamerfreak Sander GJ

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    het nadeel van een 15.4 inch is dat er geen numeriek gedeelte bij zit en dat is bij sommige studie's toch wel handig. Daarom zit ik zelf ook nog te twijvelen of ik een 15.4 of 17 inch van HP neem.
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    zit er wel in, alleen moet je een andere toets mee indrukken, namelijk FN je krijgt dan de nummerieke toetsen als je byv. juioklnm, indrukt.
     
  6. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Bah, ik kom er maar niet uit.

    Via mijn studie kan ik een Fujitsu Siemens kopen voor 629 euro, echter, het blijft een FS he, niet echt bepaald een supermerk. Belangrijke specs

    Deze heeft zo goed als alles wat ik nodig heb, en speelt vast best aardig een gamepje af. Maarja, geen bijzonder dingetje


    Echter ik kan ook gaan voor de Apple MacBook. Het enige wat me tegenhoud is de toch wat magere Videokaart. Een MacBook Pro vind ik net te duur.

    Voor iets minder dan 1200 euro kan ik deze MacBook aanschaffen, ik heb de 160 GB HDD vervangen door een 250 GB HDD. Eventueel verhoog ik nog het RAM geheugen, dat is overigens wel prijzig bij Apple, voor 4 GB betaal ik een meerprijs van c.a. 150 euro.

    Een duurdere optie is dus een MacBook Pro. Deze goedkoopste versie kan ik voor iets meer dan 1600 euro kopen. Echter, de enige noemenswaardige verschillen zijn de (veel betere, dat wel) videokaart en het scherm, de HDD is zelf kleiner. Meerprijs 250 HDD is 40 euro

    Dusss, wat zal ik eens doen.

    Ik weet dat je geen MacBook moet kopen om te gamen, ik koop hem ook niet om te gamen. Maar de optie om zo nu en dan eens een game op mijn laptop te spelen vind ik wel leuk. Dat zijn echt geen games als Crysis, ik speel vooral games als Red Alert 2 en Age of Empires 2. Maar ik zou ook wel een graag een potje Battlefield 2 willen spelen en eventueel Company of Heroes. Dat hoeft van mij niet op de hoogste graphics, zo lang het maar op ongeveer 30 fps draait.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2008
  7. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of je iets tegen een dell hebt?

    Vostro 1510 voor 720 euro met prima specs voor wat jij omschrijft gekocht enige tijd geleden:

    [​IMG]
     
  8. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dell had ik eigenlijk nog niet bekeken. Zeer nette specs voor de prijs. Specs is natuurlijk niet alles, maar dit ziet er toch wel aardig uit.

    Aan de andere kant, een gewone MacBook is voor mij misschien wel slimmer om te nemen. Ik koop hem voor een studie, dan moet ik er niet te veel op gaan gamen.

    Voor Vista hoef ik het sowieso niet te doen. Of ik nu een Windows Laptop koop of een Mac, XP wordt op beide geinstalleerd. Bij de Vista Laptop omdat ik Vista gewoon er niet op wil hebben (mijn broertje heeft Vista, en heeft nog niet de moeite genomen om er XP op te zetten, maar Vista is traag als stroop en ongelooflijk irritant), en bij de Mac omdat ik voor bepaalde programma's Windows moet hebben.
     
  9. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook altijd op XP gewerkt maar op die laptop draait vista bij mij zonder enige vertraging. Hij lijkt ook steeds sneller te worden naarmate ik hem meer gebruik, sneller nog dan mijn desktop met XP.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb zelf nog een FS pc. Super ding, doet zijn werk na heel wat jaren nog steeds goed.
    Wel 2x moeten laten repareren (1x dode HDD, 1x defecte graka), maar prima service (wordt opgehaald en 2 weken oid later weer bezorgd.
    Heb later ook 2 FS tft scherm gekocht. Lage prijs, maar erg goede beeldkwaliteit.
    Maar goed, het is maar net wat voor ervaringen je met een bepaald merk hebt. De een vindt Acer of Toshiba goed, de ander heeft er erg slechte ervaringen mee.
     
  11. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    ik heb ook, zoals zo velen, een laptop voor studie en casualiteiten nodig.

    hoeft niet al te overdreven te zijn, maar mag op langer termijn wel goed blijven qua snelheid etc.

    Nu is er aanbieding bij een winkel in de buurt



    Producteigenschappen voor Acer Aspire 7220-202G08Mi
    Processor Familie Sempron

    Snelheid 2.00 GHz

    Geheugen 2048 MB

    Harddisk grootte 80 GB

    Scherm grootte 17.0 inch

    Resolutie 1440x900 px

    Grafische kaart NVIDIA GeForce Go

    Type grafische kaart 7000M

    Optische Drive DVD±RW DL

    Besturingssysteem Windows Vista Home Basic


    voor 499 Euro,.

    over specs heb ik niet veel verstand, dus is dit een redelijke laptop? Ik zoek iets tussen de 500 en de 750 euro.

    - en nog een andere vraag, welke winkels zijn er altijd snel bij met prijsverlagingen. Is Mediamarkt een goede winkel voor voordelige laptops?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben automatisch eerst naar de MM gelopen en daar koste de goedkoopste 17" Laptop € 899
    Bij de BCC die er naast zit , koste de goedkoopste 17" maar € 699
     
  13. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    @ serious siem, waarom 17"? Ik vind ze echt onhandig groot. Ik denk dat voor de prijsklasse waarin je een laptop zoekt, je veel beter voor een kleiner formaat kan gaan. Dan heb je een sneller apparaat voor dezelfde prijs, + Groter = zwaarder, minder batterij economisch en onhandig om mee te sleuren.

    Als je een laptop voor een studie koopt, zou ik kleiner gaan. Kijk eens op Surfspot.nl, daar kan je inloggen via je school. Sommige laptops (via de partnershops) zijn daar goedkoper dan wanneer je ze bij een internetwinkel koopt.
     
  14. Mikeeey681

    Mikeeey681 Active Member

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    De iBood aanbieding van vandaag bevat een laptop, voor de geinsteresseerden ;)
     
  15. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om binnenkort een laptop aan te schaffen voor school gebruik en nu ben ik benieuwd of deze daar geschikt voor is?

    Eventueel zou ik hem ook nog voor gamen willen gebruiken maar het hoeft niet op de hoogste res.

    Games zoals Spore zal ik die erop kunnen draaien?

    Voor de rest alleen maar gebruiken voor school dus, internetten, word, excel, etc.
     
  16. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    Mijn zus wil een laptopje kopen. Dus ik kan wel wat tips gebruiken.
    Tips zoals: "koop absoluut geen acer, dell of HP" zijn zeer welkom want ik weet echt niet wat een goed of juist slecht merk is.

    De eisen:
    Zusje wil: surfen, hyven, beetje fotoboek in elkaar flansen via hema-albumprinter. Haar i-podje uploaden, draadloos internetten. In bed een dvd of uitzending gemist kijken :mrgreen: .

    En een Mega eis: De laptop moet ROZE zijn. :confused:hock:

    Nu heb ik al een beetje gesurft en wat nice pinkie modellen gezien:
    zoals:
    Sony vaio cr41 http://www.laptopshop.nl/product/54492/sony-vaio-vgn-cr41s-p-pure-pink.html

    Fujitsu LifeBook P7230 http://www.degadget.com/laptops/fujitsu-lifebook-p7230-notebook-limited-pink-edition

    Dell inspiration heeft veel roze en bloemmotiefjes http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/notebooks?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

    Dan heb je ook nog msi netboek u100 wind of de asus netbook Eeepc 4g, die zijn wat goedkoper en een stuk kleiner.

    Dus wie helpt me een beetje op weg prijs <1000

    bvd Ruud
     
  17. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Hallo mensen!

    Ik kom er vandaag achter dat de aanbieding van de Samsung laptop R510 bij de MEDIAMARKT voor 666 euro met behoorlijke specs vandaag is verlopen.

    Dit doet mij behoorlijk pijn, omdat ik hem best wel graag wou kopen. Nu zijn Samsung Notebooks in Nederland net op de markt, en worden ze morgen, vanaf 25 augustus, ook door alle andere winkels verkocht. zal deze aanbieding van mediamarkt van 666 euro uniek zijn of zal er rond de komende weken nog wel goedkopere versies van dezelfde laptop rondzwerven in de winkels?
     
  18. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    Goedendag,
    Vanaf maandag begin ik met mijn nieuwe opleiding, Informatica. Nu ben ik op zoek naar een geschikte laptop. Volgens oudere jaars studenten en leraren zijn de specs niet zo heel erg belangrijk. Toch wil ik natuurlijk het beste hebben voor mijn budget.
    Mijn eisen zijn, dat de laptop snel moet werken terwijl er een aantal verschillende programma's draaien. Verder zou een goede videokaart niet verkeerd zijn omdat ik volgend jaar Diablo3 (voorbeeldje) wil aanschaffen, heeft niet de hogste prioriteit, omdat ik verder vooral op de Xbox360 speel.
    Nu heb ik bij de Aldi een Medion Laptop zien staan voor 699,- die volgens enkele mensen een goede laptop is. Enkele anderen denken weer juist van niet.

    Mijn vraag is dan ook welke laptop jullie mij zouden aanraden (Budget: 800 euro)

    PS: Mocht iemand de Specs van de Medion laptop willen hebben om er een mening over te kunnen geven, dan kan ik deze wel even overtypen.
     
  19. live gamer

    live gamer Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heb je hier iets aan:
    [​IMG]


    Welke is beter? (waarom)
    De prijs maakt niets uit.
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik zou fujitsu-siemens notebooks overslaan. Zijn nou niet de meest stabiele/stevige notebooks.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina