1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb een Simpleviewer plug-in voor Photoshop. Die maakt automatisch thumbnails van alle foto's en maakt ook direct de juiste XML bestanden. Je hoeft alleen nog maar de bestanden te uploaden. Ik vind het ideaal.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2008
  2. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ah oke ik snap nu hoe het in elkaar zit.

    maar het is wel een stuk "sjieker"

    is er dan niets anders wat mooier is dan lightbox en minder crappy dan simplevieweer
     
  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Wat vind je niet mooi aan een lightbox dan? Ik vind het juist een chique oplossing, het ziet er gelikt uit, het is accessible, lightweight en crossbrowser compatible. Ideaal dus zou je zeggen :)
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Misschien een vraag die niet echt voor de beginnende webdesigner is, maar ik ben benieuwd of er al mensen met SilverLight hebben gewerkt? Ik heb namelijk even gekeken naar de mogelijkheden en dat ziet er erg goed uit. Ook vind ik het wel leuk om nog wat bij te leren, Flash heb ik al aardig door alleen nu lijkt me SilverLight ook wel wat. :)

    Je kan er ongeveer dezelfde dingen mee als met Flash, hier kan je een voorbeeld zien van drag 'n' drop/zoom, en hier nog een voorbeeld hoe het gebruikt kan worden voor webdesign.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Silverlight waag ik me niet aan. Nog te weinig ondersteund (de meesten weten niet eens wat het is, laat staan dat ze het geinstalleerd hebben). Zelf heb ik ook niet de behoefte om het te installeren.

    In het begin was ik ook geen voorstander van Lightbox, maar je went er aan en kan best prettig werken. Video's die in een soort van Lightbox omhoog komen zijn ook niet eens zo gek. Op apple.com/trailers/ zie je dit geregeld.
     
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Precies, en das nou ook juist de reden dat ik het wel ga proberen. Het is niet zo dat ik het voor klanten zou gebruiken nu al, maar wil wel eens zien wat er allemaal mee kan. Hou wel van het onbekende, en ik denk als ik er vroeg mee leer te werken kan ik als webdesigner er later misschien me voordeel uit halen. :)

    Ik vond toen met de Tour de France die uitgezonden werd via SilverLight het wel goed werken, je kon heel gemakkelijk van camera positie wisselen en het liep wel smooth. Maargoed Flash is ook zeker niet verkeerd, en misschien wel beter maarja uitproberen kan geen kwaad.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2008
  7. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    wat is volgens jullie de beste gratis website builder
    ik wil een soort site hebben als de main pagina van Xbw dus artikelen kunnen toevoegen en dergelijke?

    wie o wie helpt mij!
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Notepad++ is volgens mij gratis en ondersteund vele script/programmeer talen. Zelf vind ik de tool niet lekker werken, te traag (java progje, dus dan krijg je dat).
    Let erop dat je zo een site niet even namaakt. Wil je het zelf maken, verdiep je dan eerst in bijv. PHP en MySQL.
    Anders kun je beter voor een open source CMS kiezen als Joomla/Wordpress, waarbij je je eigen lay-out ontwerpt. Ook voor een goed grafisch programma om je site in te ontwerpen kom je niet ver met gratis tools als paint.net.
    Maar goed, laten we eerlijk zijn, wie koopt al die dure pakketten echt legaal?
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Cutenews is ook een CMS systeem
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Edit: 2k zei het al... Joomla en Wordpress zijn 2 hele fijne CMS systemen en niet echt moeilijk onder de knie te krijgen. :)
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2008
  11. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ik heb nu joobla gedownload en ge upload naar een map

    wanneer ik die map open dan krijg ik een blanke pagina.

    Ik heb al naar help gezocht maar het is erg ingewikkeld (voor mij)

    Iemand een goede nederlandse site voor hulp?
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Waarschijnlijk moet je hem ook installeren en je DB gereed maken.
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Laatst bewerkt: 4 sep 2008
  15. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ik heb een database aangemaakt maar wat moet ik nu hier invullen de data base heet appie

    [​IMG]

    als ik die database gemaakt hebn moet ik dan nog wat doen?
     
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Als het goed is dan heb je dan via de mail de benodigde informatie ontvangen, oftewel de db gegevens.

    Zo ziet dat eruit...
    Die andere dingen die je kan aanvinken moet je gewoon laten staan zoals ze staan.

    Nadat je alles hebt geinstalleerd alleen de install map verwijderen, maar dat staat als het goed is ook aan het einde van de install ;) thats it..
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2008
  17. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Dank u het is me gelukt nu moet ik alleen inloggen en de boel naar smaak maken!

    erg ingewikkeld...:)
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ingewikkeld niet, uitgebreid wel!
    Neem rustig de tijd om alles te verkennen, dan zul je merken dat je 50% van de content eruit kunt gooien! :+
     
  19. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ok
    hoe verander ik de standaard header (zo heet dat tioch?) ik heb al gekeken op het forum en dan zie ik php?? oops :mad:
     
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    In de images map van je template kijken en zoeken naar header/banner whatever :) Die dan openen in Photoshop e.d. en dan aanpassen en opnieuw uploaden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina