1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Google Chrome - De Google Browser

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shcaap, 2 sep 2008.

  1. Gold_Leader

    Gold_Leader Ahum

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    [sarcasm]
    Nee dan moet je vaak je hele PC opnieuw opstarten}:]
    [/sarcasm]
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Net gedownload en ik moet zeggen, erg prettig surfen! Ik denk dat ik straks Chrome als standaard browser ga instellen. Veel goede ideeën gepikt, mooi uitgevoerd is simpel design met weinig poespas. Meer scherm, minder browser, I like it!
     
  3. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen reden om over te stappen naar Chrome, het heeft niks wat beter is tov Firefox... Bovendien heb ik geen zin in Google's meekijkpraktijken.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik gebruik em nu ook , maar ik mis gelijk al mijn plugins van Firefox :'-(

    En waarom controleert ie wel je spelling, maar geeft ie geen suggesties wat het dan wel moet zijn? O-)

    Werkt voor de rest erg snel en fijn, dus als er een manier zou zijn om al mijn plugins te importeren zou ik het houden bij Chrome.
    Voorlopig zie ik zoiets helaas niet gebeuren.

    edit: Nog iets vervelends: Normaal gesproken kan je snel over de pagina schuiven als je op de scroll knop indrukt op je muis. (ik ken de medische term daar niet voor, dus ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel?)
    Bij Chrome werkt dat dus niet. Of misschien moet ik dat nog ergens instellen?
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2008
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    zoeits heet autoscroll

    En ik heb al een bug gevonden. In het begin krijg je van, ik wil firefox dingen importeren. Maar er staat Firefow ipv. firefox
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Er zijn al heftiger bugs gevonden, zie dit bericht op Tweakers: Bug in Google Chrome laat alle tabs crashen.

    [​IMG]

    Ik wacht nog wel even op een iets stabielere versie voordat ik Chrome ga uitproberen.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Opeens heeft m'n halve klas Google Chrome geïnstalleerd! :{
    Ik begin er niet aan. Op m'n laptop gebruik ik IE7/Firefox en op m'n iMac gebruik ik Safari/Firefox.

    Good enough!
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hmm, Google Chrome. Ik ben overtuigd :)
    't is echt veel sneller dan FF, vooral met plugins kan je het goed merken. Nu nog even wachten op de plugins en dan is 't goed.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben toch weer terug gegaan naar FF.
    Er zijn toch te veel kleine irritaties.
    • Geen autoscroll.
    • Ik mis mijn plug-ins, en dan vooral Imagebot en Adblock Plus.
    • Je moet op CTRL-F drukken als je iets wilt zoeken.
    • Chrome gebruikt geen vloeiend schuiven.
    • Wel spelfouten herkennen, maar geen suggesties voor verbeteringen geven.
    • Dat licht blauwe thema vind ik niet mooi. :+
    • Bij sommige pagina's blijft linksonder de hele tijd dat balkje verschijnen dat ie iets aan het laden is. Bij FF ed. valt dat niet op omdat er constant een statusbalk is.
    • enz.

    Zoals ik zei; het zijn kleine irritaties, maar genoeg om me weer terug te laten gaan naar FF.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2008
  10. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik blijf bij Opera. Vind Chrome maar een slap aftreksel. Ik bedoel, neem alleen al dat scherm dat je voor je krijgt als je een nieuwe tab opent. :emo:

    Opera
    [​IMG]

    Chrome
    [​IMG]


    Het browsen gaat niet sneller in Chrome. Heb het met verschillende sites getest. Opera blijft Chrome voor.

    Ook mis ik veel functies zoals de Toverstaf (Voor Opera leken: Dat is een tool waarmee je met 1 druk op de knop inlogt op een site, zonder dat je iets hoeft te typen) en het relaxte F4 browsen.

    Google is wel aardig op weg. En veel mensen zullen Chrome boven IE kiezen. Maar om mij na 5 jaar van Opera te krijgen.... Daar is (nog) meer (jatwerk) voor nodig. ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2008
  11. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ze geven eerlijk toe dat ze het van Opera hebben gebruikt. Ik heb het zelfs in de eerste post gezet. Ze vinden het een goed idee, dus gebruiken ze het. Ze zeggen ook van jat ons spul maar als je het een goed idee vind. Niets nieuws lieverd :)

    Beter goed gejat dan slecht bedacht.

    Ze 'jatten' net zo hard van FF, IE en Safari. Niet denken dat Opera de enige is. H et beste van de bestaande browsers samen met een snelle java VM en wat eigen ideeën.

    Btw, Ik krijg wel een verbeter optie. als ik met een rmuis op een woord klik.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2008
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, even testen. Misschien heb ik er gewoon overheen gekeken. :)

    edit: *Test*
    wtf. Nu wel 8) Alleen maar beter lijkt me dan.

    Als nu nog die andere punten aangepakt worden ben ik best bereid om over te stappen.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2008
  13. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke en schone browser, alleen mist het de gigantische fanbase die Firefox wel heeft. Over een paar maanden is die fanbase vast wel gegroeid.
     
  14. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Het mist de fanbase? Wat maakt dat voor jou als gebruiker uit? Of je bedoelt dat die fanbase voor talloze plug-ins etc. zorgt?

    Chrome gaat echt ongelofelijk snel; opstarten binnen 1 seconde en sites razendsnel laden. Jammer dat er geen ad-block plugin mogelijkheid is zoals in FF. Voor de rest mis ik nog niet veel.

    www.vi.nl ziet er in Chrome raar uit. De tekst schiet helemaal naar beneden en maakt de pagina 3x zo lang als dat het moet. Geen idee waar dat aan kan liggen, Java ofzo?
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan sites reporten die niet goed werken, dan kijken ze ernaar :)
     
  16. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijken of er dan ook wat meegedaan wordt. ;)
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Ik gebruik sinds kort idd ook Opera en het werkt als een gek, dat ik het niet eerder geprobeerd heb!

    Over Google Chrome: hij is erg, maar dan ook erg snel. Dat is denk ik toch wel een van zijn grootste voordelen :)
     
  18. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb hem nu ook geïnstalleerd maar hij laad de pagina's 5 x zo traag als IE8

    Dat is wel jammer
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Dat ligt dan toch echt aan jouw pc, want Google Chrome staat juist bekend om zijn snelheid en bij mij was hij toch duidelijk sneller dan zowel FF als IE
     
  20. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    nou ja zeg
    ik sluit hem af en start hem opnieuw op en nu is hij razend snel :)
     

Deel Deze Pagina