Er is zeker wel een verschil dus dat niet kan je laten voor wat het is. Hoe groot het verschil wordt ervaren ligt aan de gebruiker.
Bij een plasma, oled, crt, dlp en laser tv is de motion resolutie gelijk aan het aantal beeldlijnen en dan heeft motion resolutie geen bestaansrecht in een argument.
Mijn tv heeft een resolutie van 1920x1080p en die van jouw heeft een resolutie van 1366x768p, hoe de resolutie van mijn tv lager wil ik graag van je weten.
De motion resolutie is inderdaad lager maar omdat 300 lijnen bewegen (650 met 100Hz op high, 600 op medium en 550 op low) betekend niet dat de rest van de lijnen niet getekend worden. Het zijn en blijven 1080 beeldlijnen.
Nog 1 keer als jij mijn post een keer helemaal leest dan heb je al meerdere malen gelezen dat ik gezegd heb dat 720p content inderdaad naar 1080p gescaled wordt. Ik heb alleen gezegd dat 1080p content op een 1080p scherm betere resultaten geeft dan 720p content op een 1080p scherm. Het feit dat jij hier een discussie over start geeft alleen maar aan dat jij inderdaad mijn posts niet goed leest.
Leg mij eens uit wat jij hierin leest?
Waar heb je het over ik heb zoiets nooit ontkend, wat je overigens met al die quotes wil aantonen weet ik niet. Ik heb altijd gezegd dat een native bron op een full hdtv mooier is dan 720p native bron op diezelfde full hdtv, wat jij er verder uit wil halen is aan jouw.
Omdat je tv het scaled van 720p naar 1080p maakt het er nog geen native 1080p bron van, het verschil tussen een native 1080p bron en een upscaled 1080p is wel zeker zichtbaar zelfs jij geeft dat hierboven aan. Je kan een naar 1080p upscaled dvdtje toch ook vergelijken met een 1080p native blu-ray op dezelfde PS3 en TV.
Je hebt helemaal geen 2 aparte schermen nodig, de content is alsnog gerenderd in 720p maar wordt slechts uitgetrokken naar 1080p wat niet hetzelfde is als 1080p content.
Ik zei dat het bij een tv met een native resolutie van 1280x720 of lager niet uitmaakte en dat is ook zo.
Dat komt omdat de PS3 beter scaled dan jouw tv.
Zoals ik al eerder zei weet ik niet wat je met deze quotes probeerd aan te tonen, maarja het zal wel. Ik verdraai geen woorden jij verteld zelf tegenstrijdige dingen. Een perfect voorbeeld hiervan is te zien in het dikgedrukte gedeelte hieronder waar je jezelf duidelijk tegenspreekt.
Wat jouw motieven zijn om te posten maken mij niet uit, het gaat er alleen om dat jij foutieve informatie geeft aan mensen op dit en vele andere forums. Daar reageer ik op met feiten die dan afgedaan worden als meningen.
Een full hdtv is inderdaad scherper en beter dan een hd ready tv als deze een juiste bron krijgt aangeleverd. Full hdtv's zijn op andere aspecten ook altijd beter dan hd ready tv's, neem bijvoorbeeld een panasonic 42z80 tov een 42PX80. Op alle aspecten is de eerste beter: hogere resolutie, betere zwartwaarde, beter paneel contrast etc. In dit geval is de full hdtv versie altijd de betere keuze als geld tenminste geen bezwaar is.
Dat mensen zelf moeten testen is juist wanneer de tv tijdens het testen met een niet afgesplitste directe bron op een juist afgestelde tv wordt getest. Er moet echter niet op specificaties vergeleken worden.
Klik om te vergroten...