Microsoft wist al voor de lancering Xbox360 van Problemen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Marciiano, 9 sep 2008.

1. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Microsoft wist al voor de lancering Xbox360 van Problemen

Microsoft zou al voor de lancering van de Xbox 360 hebben geweten dat er problemen waren met onder meer de temperatuur van de gpu. Dat probleem is sinds de lancering de hoofdoorzaak van de gevreesde 'red ring of death'.

Journalist Dean Takahashi heeft een uitgebreid artikel gepubliceerd waarin hij blootlegt hoe Microsoft in de periode voor de lancering van de Xbox 360 al op de hoogte was van de diverse problemen. Zo was het ontwikkelteam op de hoogte van de hitteproblemen met de grafische chip, design-technische problemen met de harde schijf en de voorkant van de console en problemen met de dvd-drive. Al deze problemen staken na de release van de spelcomputer de kop op. Het hitteprobleem, dat werd veroorzaakt door de gebrekkige airflow in de console, bleek de belangrijkste veroorzaker van de 'red ring of death', terwijl de dvd-drive onder bepaalde omstandigheden dvd's kon bekrassen.

Xbox 360 - Red Ring of DeathVolgens Takahashi hebben de problemen twee oorzaken. Ten eerste heeft Microsoft het hele productieproces te snel willen doorlopen, waardoor diverse ontwerpfouten zijn gemaakt. Die lezing wordt versterkt door de aanpassingen die Microsoft in de afgelopen jaren aan de console heeft gedaan. Daarbij komt dat de groep testconsoles te klein was, zo denkt Takahashi. De Xbox 360 zou met 500 exemplaren getest zijn, slechts een derde van wat het bedrijf van plan was.

De problemen leidden ertoe dat toen de Xbox 360 in augustus 2005 in productie werd genomen, liefst 68 procent van de consoles niet naar behoren functioneerde. In de lente van 2006 had Microsoft hierdoor een collectie van vijftigduizend consoles waar iets mis mee was, terwijl de fabrikant tegenover de buitenwereld volhield dat de failure rate van de Xbox 360 voor een console niet ongewoon hoog was. Toch maakte Microsoft een knieval voor de gedupeerde consumenten door de garantie te verlengen naar drie jaar, wat het bedrijf in juli 2007 al meer dan een miljard dollar had gekost. In februari van dit jaar hield Microsoft nog steeds vol dat slechts drie tot vijf procent van de Xbox 360-consoles kapot ging.

Volgens Takahashi heeft deze aanpak het marktaandeel van Microsoft bepaald geen goed gedaan. Waar de fabrikant aanvankelijk mikte op een agressieve prijsstrategie om een breder publiek te trekken, zorgde de hoge kosten dat de consoles niet zo snel in prijs verlaagd konden worden als vooraf werd gehoopt. Hierdoor bleef de Xbox 360 te lang duurder dan de Nintendo Wii, waardoor Nintendo een groot deel van de markt die Microsoft had willen domineren, naar zich toe trok.

Xbox 360 X-logoIn een reactie wijst Microsoft erop dat de claims van Takahashi nauwelijks te verifiƫren zijn. "Meer dan een jaar geleden hebben we geconstateerd dat we te maken hadden met een te hoog aantal Xbox 360-reparaties en hebben we aangekondigd om wereldwijd de garantie bij bepaalde hardwareproblemen te verlengen tot drie jaar. Dit onderwerp is in de tussentijd uitgebreid behandeld in de media. Het verhaal dat is verschenen bevat oude informatie, geruchten en insinuaties van anonieme bronnen om daarmee een nieuwe sensationele invalshoek te proberen te creƫren, en is daarmee zeer onverantwoord", verklaart Microsoft tegenover Tweakers.net. "Xbox 360-bezitters zijn blij met hun console en blijven meer games spelen en kopen dan voor elke andere console van deze generatie. Onze klanttevredenheid blijft daarnaast sterk", zo besluit het bedrijf.

bron : http://tweakers.net/nieuws/55565/microsoft-wist-al-voor-lancering-xbox-360-van-problemen.html

2. Boxxanna

Boxxanna Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    interessant zeg

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jeb ik had het ook gelezen. Het is wel een opinie van een journalist. Nooit bevestigd door Microsoft of het waar is weet alleen Microsoft. Het is wel een intressant artikel

4. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Als dit waar zou zijn zou het wel erg dom zijn geweest van Microsoft om de 360 zo snel uit te brengen. Probeer hem eerst zo goed mogelijk te maken en zo min mogelijk problemen en breng hem dan pas uit.

5. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach,

Ik denk best dat Microsoft het vermoeden had dat er een hoge failure rate zou zijn ten gevolge van de (te) snelle ontwikkeling, maar ik vermoed dat ze dit risico voor lief hebben genomen (of hebben onderschat), om een jarenlange uitstel van de release te voorkomen. Nu ze een dik jaar eerder waren dan Sony hebben ze eigenlijk hun tweede plek in deze console war kunnen verzekeren.

Al met al hebben ze een goede klachtenbehandeling en reparatieservice, dus veel mensen zullen om die reden wel het risico (dat ze na die 3 jaar een nieuwe XBOX moeten kopen = iets wat je ook bij een pc/telefoon etc zou moeten doen) durven nemen.
    En misschien dat de nieuwere modellen ook wat minder gevoelig zijn voor de RROD.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De nieuwe modellen zijn minder gevoelig voor RROD's. Mijn launch xbox heeft na 2,5 jaar de geest gegeven. Maar die hebben ze netjes gerepareerd.

Ik betwijfel of Microsoft wist dat ze zo'n hoge fail rate zouden krijgen ... Het probleem met een launch is dat men ook eerst een voorraad wilt hebben, alvorens ze deze naar de winkels versturen.

7. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is wel waar ik ben nu net een maandje overgestapt op de PS3 omdat ik mijn 360 al 4x op had moeten sturen en er nu wel klaar mee was geweest voor de rest is de service wel top van microsoft.

8. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Een beetje een naaiactie van Microsoft. Dus dan hebben ze die ''3 Jaar garantie'' ook weer vantevoren geregeld :cool: Beetje raar :p

9. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Snap eigenlijk niet wat iedereen loopt te zeuren.

Microsoft heeft een risico genomen door ons feitelijk het testen op grote schaal te laten doen.
    Maar ze hebben er wel voor gezorgt dat er een goede support was en je binnen korte tijd een andere xbox had.

En nu kunnen jullie daar wel schande van gaan spreken.
    Maar dat neemt niet weg dat bijna iedereen die de 360 al sinds de launch heeft er ook al sinds de launch van kon genieten door het goede spelaanbod.

En dat is iets wat je van de PS3 niet kunt zeggen. (Al hebben die dan wel betere hardware, Als de service net zo slecht is als enkele jaren geleden dan heb ik liever een Xbox360)

Nee ik heb liever een console een jaar eerder en dan wat hardware problemen die netjes worden opgelost.
    Dan almaar blijven wachten en allerlij valse beloftes moeten aanhoren.

Laatst bewerkt: 9 sep 2008
  10. Luckyyason

Luckyyason Bitch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat microsoft al wist van de problemen met de 360, althans niet dat ze op zon grote schaal zouden voorkomen, als ze dat hadden geweten hadden ze nog wel even gewacht denk ik....

11. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vermoed dit al maanden..........

Blijft leuk hoe mensen kunnen blijven geloven in de integriteit van zo'n groot bedrijf.

Elk........, ja elk groot bedrijf gaat over lijken(soms zelfs letterlijk).

M$ wist dit en heeft de gok gewaagd en ons als betatesters gebruikt.........jammer maar zo draait de wereld.

Sony heeft van alles beloofd en daar zie je ook weinig van terug.

Nintendo heeft de gamecube met matig werkende nieuwe besturing op de markt gebracht.....iedereen slikt het, zelfs nu ze komen met een hardware update(die je weer geld kost) voor de bewegingscontroller.

Niets nieuws.....niets aan de hand mensen, voor je kijken en doorlopen.

12. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wisten ze al van de hardware problemen? Nou jongens, ik sta op het punt om van een brug te springen...

13. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf welke dag gaat je garantie in?

Vanaf het moment dat mijn xbox in de winkel kwam?
    Mijn xbox360 kan wel maanden in de store hebben gezeten.

Vanaf aankoop (dmv bon) ?
    Hebben ze bij de service desk nooit omgevraagd.

Vanaf het moment van registeren bij Microsoft?
    Lijkt me ook raar i.v.m dat je na 1 jaar misschien wat hebt en hem dan pas registreerd.

ben benieuwd.

14. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    als dit waar is dan heeft ms nog gelukt gehad dat de ps3 zo lang uitgesteld was. Als de ps3 tegelijkertijd had gelaunched dan hadden ze daar ook aandeel aan verloren en was hun reputatie zoek. Nu komen ze er mee weg omdat ze eerder waren en daardoor meer spellen hebben dan de ps3.
    Dus eigenlijk is het best wel een naaistreek van MS(als dit artikel waar is) Zij wisten namelijk niet dat Sony later zou komen. Ik ben ervan overtuigd dat als Sony op tijd was dat er net zoveel spellen waren of juist meer exclusives voor de ps3 waren. En dan zaten de 360 bezitters met de gebakken peren. Minder spellen en slechte hardware.

15. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Logisch anders hadden ze toch ook geen RROD erin gezet! :+ Nee ik sta hier niet van te kijken... Ik hoop alleen wel dat binnen 3 jaar me Elite overleden is en ik een nieuwe kan krijgen.

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Gelukkig heb je je xbox wel binnen een week terug (meestal), en anders binnen 10 dagen wel, dat is bij Sony wel anders :+

17. Jordskateboarder

Jordskateboarder Een Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij duurde het anders wel 3 weken voor ik hem terug kreeg gestuurd!8)

18. latino

latino World Fineszt Gamer!

Leuk Bevonden:
    0
  19. vibuthi

vibuthi Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Dat is helemaal niet zeker, er zijn ook heel veel mensen die dergelijke externe koelers gebruikt hebben en toch een RROD kregen. Airflow is ingewikkelde materie, zomaar lukraak een extra ventilatortje hoeft niets te verbeteren, en kan zelfs voor een verslechtering van de koeling zorgen.

Microsoft heeft het bij mij iig grondig verpest:

Eerst verkopen ze me een console die keer op keer stuk gaat, vervolgens liegen ze er 2 jaar keihard over (zowel in persoon, via hun "nee meneer wij krijgen hier echt nauwelijks kapotte xboxen binnen" klantenservice, als via de pers.)
    En nu ontslaan ze iemand die er wel eerlijk over is geweest en dreigen ze met een rechtzaak.
    De volgende generatie xbox komt er hier iig niet meer in, ik weiger dit soort praktijken nog langer te sponsoren.

20. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Stop dan maar met dingen te kopen. Het gebeurd overal. Het pluspunt is dat de volgende console wel goed ineen zal steken. Wat ze kunnen dit geen twee keer doen. Uiteindelijk hebben ze eerlijk gezegd dat de console kapot gaan. Gelukkig nu veel minder. Als het bij PS3 zo was had Sony ook wel zitten zeggen dat hun console niet kapot ging. Sony liegt al over hun console voor die uit is. Geen enkel bedrijf is voor 100% te vertrouwen.

Deel Deze Pagina