1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een verlengkabel.

    [​IMG]
     
  2. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    ok thx voor alle hulp, snap eindelijk alles (bijna alles :)). Zit nu met een laatste probleem. Heb dus de dvdreceiver en de 360, maar wil ze beide aansluiten via video component omdat je bij de dvd via scart geen 5.1 hebt alleen op mijn lcd heb ik maar een video component ingang. Iemand een oplossing?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan kan je 2 dingen doen.

    1. Koop een verdeel- of schakeldoos.
    [​IMG]

    2. Koop een Y-kabel.
    [​IMG]

    Een Y-kabel heeft als nadeel , dat je maar 1 apparaat tegelijk kan aan hebben.
    En je moet natuurlijk wel 3 Y-kabels hebben , voor elke kleur 1 kabel.
     
  4. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    dan wordt het een verdeel of schakeldoos, dat was alles bedankt voor alle hulp echt top!

    edit: wat een drama, ik heb even de dvd receiver ernaast gezet maar ik krijg maar uit 2 boxjes geluid. Ff googlen en ik kwam erachter dat ik bij settings het geluid op dolby pro logic moet zetten bij de analoog functie alleen die kan ik nergens selecteren.
    Bij audio staat alleen digital en sound effects.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2008
  5. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Leuke setje !

    Alleen jammer dat er geen Dolby TrueHD of DTS-HD ondersteuning is.
    Zie het nut van 3x HDMI dan ook niet !
     
  7. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo ik heb nu mijn verlengkabels en ik krijg zowaar ook geluid bij mijn xbox maar niet in 5.1, ik heb het nu dus analoog via de rode en de witte tulpstekker aangesloten en ik krijg dan dus ook geen dolby digital maar dolby pro logic II als ik heb goed begrijp? Maar hoe krijg ik dat dan voor elkaar met een 5.1 systeem?

    Ik had ergens begrepen dat ik bij system nog bij audio dolby pro logic moest selecteren maar er staat alleen maar dolby digital in.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2008
  8. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je alleen een rode en witte tulpstekker heb aangesloten dan krijg je geen Dolby Digital(stereo geluid dus). Je moet je 360 gewoon op stereo laten staan en dan op je versterker/reciever kastje zoeken naar dolby pro logic ll. Want dolby pro logic is gewoon een upgemixte stereo naar surround functie. (bij je 360 hoef je dus niks te zoeken)
     
  9. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Vorige week een surround (cinema) set als demo bij Beter Beeld & Geluid 'ervaren'. Als ik het goed heb met de volgende elementen; Arcam versterkers, Wilson Benesch speakers en een Velodyne sub (12" of 15"). Waanzinnig. Maar ook redelijk boven mijn budget :).

    De demo ruimte is daar volledig akoestisch behandeld, waardoor het bijna onmogelijk was om de plaatsing van de sub en speakers aan te wijzen. Dat het donker was tijdens de demo omdat we tegelijk een projector gedemo'd kregen hielp hier ook in natuurlijk ;). Maar even zonder gekheid; de ruimtelijke beleving van het geluid lijkt veel groter dan de afstand van de speakers tot de luisterpositie. Mooi om dat mee te maken.

    Tijdens Resident Evil hoorde je op een gegeven moment in een scene heel veel bladeren de lucht in blazen door een flinke windvlaag. Links rechts, achter je, voor je. Overal woei het en ritselden de bladeren, met daaronder een heerlijk stukje oppompende muziek. Moment als die, gecombineerd met fantastisch beeld (Epson TW-2000) laten duidelijk zien dat home cinema op een niveau beleving kan bewerkstelligen die in nederland maar weinig bioscopen halen.

    De pest is nu dat mijn referentiekader zo groot is geworden dat ik niet al teveel consessies wil doen. Maar de set die we hoorden was toch echt ruim boven budget. Daar ligt een mooie uitdaging. Het akoestisch behandelen van onze kamer zal hopelijk al veel schelen voor de ruimtelijke beleving.
     
  10. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Bjorn geweest? Moet toch ook nog eens een bezoek brengen aan die jongens.

    Wat is je budget dan?
     
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Jep, Bjorn heeft de demo's gedaan, Garmt was bij een klant. Dat bezoek zou ik zeker doen; ze hebben verstand van zaken, een ontzettend goed assortiment aan producten en oplossingen en zijn netjes in omgang. Vervolg komt later, als ontwerp van de ruimte klaar is en de akoestiek echt aangepakt kan worden.

    Budget is nog niet vastgesteld, is nog niet concreet genoeg en aanschaf nog niet heel dichtbij. Er spelen nog teveel verbouwingen, en aanvragen. 1 ding is zeker, die demo set was veel te prijzig (denk aan 11.000,- voor alleen de speakers) voor ons op dit moment.
     
  12. jos82

    jos82 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraag.
    Ik heb een pioneer vsx1015 receiver, en deze ondersteund wma-pro. Nu heb ik heel wat wmv-hd films met wma-pro geluid, echter de xbox zet dit om naar dolby digital.
    Ik heb al een beetje op google gezocht en op xbox.com staat dat de wma-pro nog niet geinplenteerd is. ( dit is een bericht volgens mij uit 2005 ).
    Zijn er mensen die wel wma-pro geluid hebben? Of kunnen we misschien wat in de dahboard update verwachten dit najaar.
    Ik heb wel gelezen dat als je de hd-dvd speler hebt, je een update kunt downloaden, zodat je dts en wma-pro kunt uitsturen naar je receiver. Maar je moet een speler hebben geloof ik om de update te kunnen downloaden.
     
  13. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad een hoop geld.
    Heb wel eens testkabels gehad inderdaad, aardige lui en zeer behulpzaam.
     
  14. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben zelf aan het sparen voor een muziekinstallatie, en vraag me af wat jullie allemaal aanraden. en het gaat hier om een High-end set, waarvan ik de onderdelen het liefst 2ehands wil kopen om de kosten laag te houden, mijn budget ligt rond de 3000€.
    de speakerkabels heb ik al via een vriend kunnen kopen, de High-end Tannoy bi-wire luidsprekerkabel 3.0 m(van den hull).
    en een versterker waarschijnlijk ook, dan één van Van Medevoort het type nummer weet ik zo niet uit mijn hoofd. en met een beetje geluk misschien de Musical Fidelity A5, die toch word gezien als één van de beste versterkers.
    voor de luidsprekers zat ik te denken aan de Focal JMlab Chorus 836V of de Focal JMlab Profile 928 die wel een stuk duurder is. 849,->1449,- (per stuk) alleen wat het wel is met deze luidsprekers, is dat ze geen Beryllium tweeter hebben maar een aluminium tweeter. en heb bij die vriend gemerkt dat een beryllium tweeter erg uitmaakt in kwaliteit(Focal JMlab 1027be).
    nu is dus mijn vraag of jullie ervaring met de luidsprekers etc. hebben, en wat jullie adviseren...
    het gaat dus hoofdzakelijk om de luidsprekers en een CD-speler.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2008
  15. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Pioneer VSX916 en deze ondersteunt ook wma-pro. Volgens mij kan je al vanaf het begin instellen op de 360 dat hij de digitale output moet omzetten naar wma. Ik heb dan wel een hddvd-addon aangesloten, maar volgens mij moet het ook in te stellen zijn zonder de addon...

    Kijk maar eens naar deze link. Hier staat hoe je het kan instellen en ook dat de 360 wma-pro als throughput ondersteunt. Dat betekend volgens mij zoveel als dat als de bron een wma audiospoor heeft, hij deze ook direct door stuurt naar je receiver.
     
  16. silverbol

    silverbol Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
  17. jos82

    jos82 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje Aleko,
    Volgens de link staan mijn instellingen gewoon goed. Ik gebruik de HD componentkabel met van daaruit een monstercable toslink naar mijn receiver, en ik heb wma pro geenabled te staan.
    Als ik een film met wma-pro afspeel zou in het display van mijn receiver wma-pro op moeten lichten, en dat gebeurd dus niet. Als ik het goed begrijp bij jou dus wel?
     
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Vandaag een 5.0 set opgehaald via Marktplaats.nl
    Een Pure Acoustics Junior set.
    Pics volgen nog.
     
  19. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook optisch aangesloten. Als ik me goed herinner licht bij mij inderdaad het wma logo op in het display van de receiver. Ik heb op dit moment de xbox niet op mijn reciever aangesloten dus kan het helaas niet checken voor je...

    Heb je al geprobeerd om een spel te spelen met 5.1 geluid? Misschien dat hij alleen wma uit stuurt als je een spel speelt of film kijkt/streamt...?
     
  20. jos82

    jos82 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    He Aleko,

    Met een spel heb ik doby-digital ( voor de zekerheid net nog gecheckt ). En wmv-hd films stream ik via mediacenter of gewoon via windows mediaplayer 11, ook brand ik ze weleens op een dvd. Bij alle 3 heb ik dolby digital.
    Misschien moet ik eens kijken of ik de update voor de hddvd add-on kan downloaen op internet, via marketplace kan ik namenlijk niks vinden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina