1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0

    Crysis op medium?no way!Ik heb hetzelfde systeempje als wat jij hebt ,maar ik moet het op low spelen en dat gaat al moeilijk8)
    Ik ga sparen voor een mooie game pc!:)
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  3. incarneznl

    incarneznl Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben van plan toch maar een nieuw pctje samen te stellen, maar heb momenteel niet zo veel geld, en wil er ook niet teveel voor uit geven.
    Heb al een kast + voeding + hdd en een goeie monitor

    Deze onderdelen leken me wel voldoende

    MSI K9A2 Neo-F AMD770 (Retail) 60 Euro

    Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-800 Kit 60 Euro (miss. geil geheugen pakken van 2 Gigh, maar dezelfde prijs, en later nog 2 gigh bijgooien want 4 gigh voor 60 euro? beetje troep?)

    AMD Phenom X3 8450 (Boxed, OPGA, "Toliman") 95 Euro

    GigaByte GeForce 9600GT (Retail, TurboForce) 135 Euro

    Wat zeggen jullie ervan? Kom uit op zoon 360 euro voor een nieuwe pc :D! die wel aardig is en crysis teminste kan draaien.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2008
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat Kingston setje is opzich geen troep, je kan er alleen niet mee overklokken.
    Verder kan je ipv de 9600GT beter een ATI HD4850 nemen.. is ongeveer dezelfde prijs, maar de HD4850 presteert geloof ik net wat beter.
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    De 4850 presteert nog beter dan 2 9600gt's ;)
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ok dan is de 'net wat beter' een understatement ;)
     
  7. Mozilla

    Mozilla Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit op dit moment in mijn examen jaar. Mijn ouders willen voor mij een niet al te duren computer kopen als ik met goede punten slaag.
    Ik heb hier wat vraagjes over.

    Is het slim om bij dell een computer in elkaar te zetten?

    Hoe zit het met dell computers en draaloos internet? zit er al hardware in waarmee ik draadloos internet kan ontvangen?

    Wat is een PCI-kaart fysieke versneller, en is het nodig voor een goede gaming computer?

    Ik kom met nog wel meer vrgaen als ik hier antwoord op heb.
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Als je dan eerst het budget zegt wat je ouder er voor willen betalen, zou wel makelijk zijn. Maar je kunt ook je pc in elkaar laten zetten door alternate. heb je wel betere spullen dan bij Dell
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dell is niet de goedkoopste. De pc's voor het gamen zijn toch wel de duurdere pc's van Dell.
    Als game pc zou ik zelf wat samen stellen, of anders bij menig electronica zaak voor een pc kijken als je hem niet zelf in elkaar wilt zetten. Ben je vaak wel duurder uit. Bij de goedkopere pc's zit je met te zwakke graka.
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Geheugen binnen!

    [​IMG]

    Beter voedsel voor de e8400 :+

    @Mozilla, met fysieke versneller bedoel je zeker een Physx kaart. Dat heb je absoluut niet nodig.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2008
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb ondertussen mijn 2x1GB er bij gestoken, maar de pc kon mijn overclock niet aan dus heb ik die maar terug gezet.

    Nu heb ik hem weer wat overgeclocked en blijkt dat de geheugencontroller 870 MHz voor 4 latjes niet aan kan (stom dat ik in het begin er niet heb aangedacht, moest ik m'n oc niet terug zetten). Had het staan op DDR2 800 (+ de oc), maar dan moest ik het later zetten en heb ik het ineens naar DDR2 533 gezet zodat ik op een 1:1 ratio val (is zo'n 1 second sneller bij Super Pi :+). Al liggen me latjes nu wel op 600 MHz te draaien terwijl ik er 2 van 800MHz heb insteken (en konden gemakkelijk 1000 aan) en 2 van 1063 :+.

    4GB heeft precies wel mijn minimal fps met Crysis opgelost en het loopt nu veel vloeiender heb ik de indruk (bv. het veranderen van de AA in-game) is nu in één zucht gebeurd waarvoor ik soms seconden lang moest wachten, idem voor het inzoomen). Al heb ik het nog niet uitbundig getest. Heel de pc voelt gewoon vloeiender aan :).
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik heb Crysis nog steeds niet :+

    E8400 nu op 4.0ghz 445FSBx9 op 1.325V.
    Geheugen: 445MHz x2 = 890Mhz (1.8v, 5x5x5x15x54 standaard)
    CPU-DRAM ratio: 1:1
    CPU/PCIe Spread Spectrum disabled

    Orthos Stable. Onder load coretemp max 62graden.

    Ben tevreden :)

    p.s. en ik hoor de fans nog niet :D
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2008
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zoiets wil ik ook nog gaan bereiken ooit Gerjan.. ik heb de E8400, en het overclock geheugen al (Team Xtreem 800MHz). Moet alleen nog een keer koelpasta er opnieuw op doen, nu is die idle én stock 40c :+

    Maareh, je HD4850 kan ook vast wel lopen op de clocks van de 4870 ;)
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    4850 heb ik nog niet naar gekeken.

    [​IMG]
     
  15. retouw

    retouw hoi

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik een ati radeon 4850 in een Pci-e 1.0 doen, en zonder problemen gamen?
    er staat bij dat het 2.0 is
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2008
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Jup werkt 100%
     
  17. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dudes, ik hoop dat de experts hier mij kunnen helpen met het samenstellen van een nieuwe pc. Vorige week is er namelijk ingebroken op mijn studentenkamer en is mijn laptop van 1900 euro gejat :mad: Nu moet er dus een nieuwe PC komen, en in plaats van een laptop (die de laatste tijd amper van m'n bureau afkwam) wil ik nu een goede desktop pc. Deze moet geschikt zijn voor videobewerking en af en toe een game. Redelijk high-end dus, maar ook weer niet te duur, budget ligt rond de 700-800 euro.
    Nu heb ik bij Salland Automatisering het volgende lijstje opgesteld:

    BehuizingAOpen ES45F Zwart, Zilver, 350 Watt€ 41,95
    MoederbordAsus P5E€ 168,94
    ProcessorIntel Core 2 Quad Q6700 2.67 GHz, 1066 MHz, 8 MB , Tray€ 185,00
    GeheugenCorsair TWIN2X4096-8500C5 4096 MB, PC8500, 1066 MHz, 5, Kit Of 2€ 97,95
    VideokaartSapphire Radeon HD 4850 512 MB, PCI-e 16x€ 144,95
    Harde schijfSeagate Barracuda 7200.11 500 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300€ 56,95
    Case fanCooler Master Case Fan 120 Mm€ 10,95
    ProcessorkoelingArctic Freezer 7 LP Aluminium, Koper€ 13,99
    BranderLite-On IHAS120 S-ATA, Bulk, Zwart€ 18,00
    CardreaderSweex Internal All-In-One Cardreader (Zwart)€ 8,95
    .
    Totaal
    € 747,65


    De grote vraag is natuurlijk: is dit wat? :) Vooral wat betreft koeling, voeding, moederbord en behuizing heb ik niet veel verstand en geen idee of ik daarvoor het juiste heb gekozen.

    Wat ik nog graag wil weten is het volgende:

    • Is die behuizing goed genoeg? Belangrijk voor mij is dat er USB aansluitingen en het liefst ook audioaansluitingen aan de voorkant zitten. Verder moet de koelmogelijkheid natuurlijk ook in orde zijn. Deze heeft ingebouwde voeding, zou dat wat zijn voor dat geld? Ik heb het liefst een beetje een stille PC.
    • Is een extra case fan nodig bij deze behuizing?
    • Is deze processorkoeling goed, of kan ik beter een andere nemen? Wederom is het hier wel van belang dat het geheel redelijk stil is.
    • Ik zag door de moederborden het bos niet meer... deze leek mij wel goed, met alle aansluitingen erop - volgens mij. Is dit wat? En is onboard audio goed genoeg of kan ik beter een aparte geluidskaart nemen? Ik doe verder niet heel veel met audio.
    • Hoe is deze videokaart? Zijn er nog betere alternatieven?
    • Ben ik nog dingen vergeten??? Monitors, toetsenbord, muis en alle andere randapparatuur heb ik al.

    Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alvast bedankt!
     
  18. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik jat ff je table gebeuren Darkwing. ;)

    Ik ben nu op het volgende uitgekomen, heb maar besloten max rond de 1000 eu te willen uitgeven. Mijn kennis is alleen niet zo breed, dus ook ik zou graag wat advies krijgen.





    [/tr]
    BehuizingAsus TA-982 € 37,00
    MoederbordMSI P35 Neo-F€ 65,00
    ProcessorIntel® Core™ 2 Quad Q6600 (Boxed, FC-LGA4)€ 169,00
    GeheugenBuffalo 4 GB DDR2-800 Kit (Retail, Firestix, FSX800D2B-2GJ-K2)€ 65,00
    VideokaartSapphire Radeon HD 4850 512 MB, PCI-e 16x€ 139,00
    Harde schijfSamsung SpinPoint F1 (Retail, HD642JJ, NCQ)€ 65,00
    Case fanAntec TriCool (Retail, Transparant)€ 12,00
    ProcessorkoelingNiet vereist?€ 00,00
    BranderSony NEC Optiarc AD-7203S (Bulk, Zwart, Labelflash)€ 25,00
    MonitorAsus VW222S (Retail, Zwart, VGA, Speakers)€ 209,00
    VoedingChieftec GPS-500AB (Retail, Office Edition, 2x PCIe)€ 55,00
    MuisLogitech MX518 Gaming-Grade Mouse (Retail, 1800 dpi)€ 35,00
    ToetsenbordLabtec Ultra Flat Keyboard (Retail, Zilver/Zwart)€ 15,00
    PixelgarantieAlternate 1 jaar pixelgarantie (Tot 300 euro)€ 29,00
    .
    Totaal
    € 920,00


    Met een besturingssysteem á 79 eu zit ik dan op 999. :cool: Ik ben alleen niet helemaal zeker over dat geheugen, is dat wel wat voor dat geld? En het is neem ik aan wel verstandig die Vista te kopen en door hun te laten installeren? Of gewoon van nieuwsgroepen af trekken, op een disc branden en zelf installeren?
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2008
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    @Darkwing,

    - Behuizing + voeding is een no go. Ik zou de Antec Sonata 3 nemen, goede compacte kast met kwaliteits 550watt voeding en 1 12cm fan in de kast zelf. Verder 2 front usb2.0 poorten, 1 e-sata poort en audio in/out.
    - Mobo/cpu/geheugen/gpu is goed
    - HDD wellicht wat klein voor hardcore videobewerking?
    - CPU fan is opzich niet nodig, als je ipv de tray versie een boxed versie van de cpu koopt zit daar al een fan bij die prima werkt en nog vrij stil is. Extra dus.
    - Extra case fan is goed voor je interne airflow

    @Pascal,

    Dat ziet er prima uit. Vista keuze ligt aan jezelf;)
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2008
  20. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    @Pascal, het is niet slim om nu nog voor een P35 mobo te gaan, je kan beter de nieuwere versie, P45 nemen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina