Microsoft wist al voor de lancering Xbox360 van Problemen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Marciiano, 9 sep 2008.

1. vibuthi

vibuthi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, maar Microsoft is echt niet het enigste bedrijf op mijn "zwarte lijst" , Sony staat er idd. ook al op.
    Er zijn echter talloze bedrijven die eerlijkheid wel belangrijk vinden, en die WEL respect voor hun klanten tonen.
    En dat de volgende console wel goed in elkaar zal steken valt nog maar te bezien, ook dat word weer een economisch rekensommetje: zo goedkoop en ze snel mogelijk, met maximale specs en winst. (en dit alles in een zo klein mogelijk kastje uiteraard)
    De meeste consoles van de afgelopen jaren waren, technisch gezien troep, een loopwerkje wat bij regelmatig gebruik geheid binnen 2 a 3 jaar de geest geeft en talloze andere klachten.

Mijn psx: 3x stuk in 4 jaar, mijn ps2: 3x stuk in 5 jaar, mijn xbox: 2x stuk in 3 jaar, mijn ps3: 2x een herriemaker en 1x stuk in 3 mnd, mijn xbox 360:ben de tel kwijtgeraakt.\o/

Ter vergelijk: mijn dvd speler: minstens 5 uur per dag cd's draaien gedurende 5,5 jaar: nooit stuk, zelfs nog nooit een keertje overgeslagen.
    Mijn vorige cd speler: 8 jaar oud, elke dag uren gebruikt en gewoon in nieuwstaat.
    Mijn versterker: 9 jaar oud, staat vrijwel altijd aan, (en word behoorlijk heet) nooit iets aan gehad.
    Dit zijn dan wel wat duurdere apparaten, maar het verschil is wel heel erg groot. En de duurdere onderdelen zijn helemaal niet zoveel duurder, voor 20 euro (winkelprijs) meer zit er een loopwerkje in zo'n console wat WEL 5 jaar lang probleemloos meekan, een fan die niet klinkt als een Senseo en kun je het geheel in elkaar laten zetten door iemand die WEL een soldeerbout kan hanteren.

Laatst bewerkt: 14 sep 2008
  2. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Overdrijven is ook een vak.
    Bestaat de Ps3 al 4 jaar dan:confused:

3. vibuthi

vibuthi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, dat had PSX moeten zijn, verder NIETS overdreven aan helaas.... (nou ja, misschien die senseo dan ;))
    Zoals je ziet heb ik verder in de zin de werkelijk "score" van de ps3 vermeld.

Ik heb het inmiddels aangepast.

De hoge uitval bij mij kan deels verklaard worden door het feit dat ik veel consoles direct na launch heb aangeschaft, en dus realtief veel kinderziektes heb mogen ervaren. (oa. PSX, PS2 en Xbox) Verder zijn de consoles hier altijd erg veel gebruikt (meerdere uren per dag), en beschouw ik mezelf als een kritische klant: ik geloof niet in de "towel-trick" of andere lapmiddeltjes, als een apparaat kuren heeft beschouw ik hem als kapot.
    Maar verder zijn het vrijwel altijd lees/loopwerk problemen geweest, ook de 360 heeft bij mij meer problemen met het loopwerk dan RROD gehad.
    Wist je bijvoorbeld dat een goedkope laserdiode, zoals gebruikt in goekope DVD spelers en consoles, een gemiddelde levensduur van ca. 3000 uur heeft onder optimale omstandigheden?
    En dat deze levensduur kan teruglopen tot 30% hiervan als ze te warm word?
    Een simpele rekensom leert dan dat als je elke dag 3 uur speelt op je console, de laser na ca. een jaar al "op" kan zijn.
    Een pc loopwerk word veel minder gebruikt omdat je de spellen op je harde schijf installeert, maar je kunt er vanuit gaan, dat zodra je een spel speelt op je console, de laser constant brand. Het toepassen van (goedkope) pc loopwerkjes in een console is gewoon vragen om problemen.
    Een ander probleem is dat door de hogere temperaturen in een console, het smeervet uitdroogt, waardoor de laser niet meer soepel kan bewegen, en dus fouten gaat maken.

Om ontopic te blijven:

Ik weet niet of Microsoft het voor de launch al wist, maar ik ben er 100% zeker van dat ze het heel kort na de launch geweten moeten hebben. De hele wereld wist het namelijk al snel, de forums puilden uit met klachten, iedereen die zelf geen problemen had kende wel mensen met een RROD of leesproblemen. En je kunt veel zeggen over de mensen bij Microsoft, maar dom zijn ze in ieder geval niet.
    Desondanks zijn ze het bijna 2 jaar glashard blijven ontkennen, een klap in het gezicht van de klant al zeg ik het zelf.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je gaat goed met je spullen om. ;)

Mijn PSX heb ik vanaf de launch en die werkt nog steeds, en ik speel er ook nog 2x per week op (Pro Evo) ;)

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn spullen verkoop ik altijd door aan mijn zwager.
    Mijn Xbox (launch) werkt nog steeds perfect bij hem.
    Mijn/Zijn PS2 heb ik los moeten maken (lens was behoorlijk smerig) , maar daarna werkte de PS2 weer normaal.

Mijn Xbox360 (launch) werkt nog steeds 100%.
    Heb hier ook nog een cd-i speler staan die niet kapot wil.

Hier lopen hele goede aard-stralen door het huis :cool:

Helaas doet mijn werkgever het zelfde als Microsoft :mad:
    Ook hier gaan machines de deur uit , die niet goed werken.
    Een eikel van kantoor zei laatst tegen mij , We hebben het geld toch al binnen.

6. vibuthi

vibuthi Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja joh, ik doe er de gekste dingen mee!

Niet verder vertellen hoor, maar heeeeel soms, stop ik er zelfs een schijfje in en speel er een spelletje op ;)

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jammer genoeg gebeurd dat.
    Ik heb me 360 ook nog van de launch.

8. vibuthi

vibuthi Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Als ie echt hetzelfde doet als Microsoft zou je wellicht willen overwegen dit stukje te verwijderen voor je een proces aan je broek hebt 8)

9. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Tja als Sony en Microsoft op je zwarte lijst staat dan kun je alleen nog Nintendo console kopen. Of heb je al 3 keer je TV doorboort?

Ik maak er geen probleem van. Mijn PS1 werkt nog perfect. PS2 is wat lastiger geweest. Xbox 360 2 keer stuk. Maar gelukkig heb je bij microsoft goede service. Als je weet dat sommige 2 maanden op herstel van ps3 kunt wachten. PSP is ook zo iets wat snel naar de vaantjes gaat. Eerste keer stickje die afbreekt door slecht materiaal. Dan schouderknop stuk. En nu een hele tijd terug ook terug stuk. Ik baal van de 1 jaar garantie van sony. Sommige winkels geven wel 2 jaar garantie. Maar veel zijn er dat niet.

Alles gaat nu eenmaal stuk.

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik geef ze meteen een perm-ban als ze hier komen :+

11. vibuthi

vibuthi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik overweeg ernstig om gewoon geen console meer te nemen, ik game niet zoveel meer als een paar jaar terug, en ik merk dat ik me net zo goed vermaak met een goed boek.

En over die garantie:
    Laat je niet afschepen!!! De wet zegt dat op elk apparaat minstens 2 jaar garantie moet zitten, en dat daarna de garantie in overeenstemming moet zijn met de levensverwachting van het product.
    Dus als iets kapotgaat, ook al is het na 4 jaar, heb je volgens de wet nog steeds recht op garantie zolang redelijkerwijs mag worden aangenomen dat het apparaat langer zou moeten meegaan dan die 4 jaar.
    Het laten merken dat je op de hoogte bent van de wet doet vaak al wonderen, maar het valt aan te bevelen een rechtsbijstandsverzekering te nemen, zodat ALS je moet dreigen met een advocaat, het iig geen loos dreigement is :D
    Dixons bijvoorbeeld blijft dit proberen, en hebben er al meermaals de televisie mee gehaald.

Lol, snap nu pas die "tv doorboord" opmerking, is me nog niet overkomen, wel de kat van tafel gemept met een enthousiaste bowling swing :eek:
    De nintendo consoles zijn bij mij altijs erg betrouwbaar geweest, maar die werden ook veel minder gebruikt, dus dat is geen eerlijk vergelijk.

12. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    @vibuthi

wat voor merk waren je cd en dvd speler en versterker dan? toch geen sony ;)

maar je moet wel bedenken dat de consoles geproduceerd moeten worden zodat ze niet met al te veel verlies worden verkocht. Ze kunnen wel de duurste onderdelen erin zetten zodat ze nooit kapot gaan, maar dan betaal jij meer. En bovendien willen ze ook niet zo goedkoop mogelijk produceren, want dan krijg je zoveel defecten dat het je miljarden gaat kosten. Dat is echter wel gebeurd bij MS, maar ik denk dat ze dit wel ingecalculeerd hebben. Puur omdat ze deze generatie zoveel mogelijk willen verkopen om aandeel van Sony te winnen en zo een goeie start te kunnen maken in de next-next gen. Tja als je een miljarden bedrijf bent zoals MS kan je dit soort strategieën uitvoeren. Wel een smerig zaakje, maar zoals je merkt eet iedereen het als koek.

Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  13. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    anderhalve maand voor mij

14. vibuthi

vibuthi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Cd-speler was wel n Sony (ES) , maar die kocht ik voor mijn slechte ervaring met de ps2.
    Ook daarmee laat Sony zich kennen trouwens, ze bewaren nauwelijks reserve onderdelen, zelfs niet voor hun allerduurste machines, er zijn dus mensen met een 7 jaar oude Sony cd speler van 4500 euro (Een SCD1 bijv), die het ding gewoon weg kunnen gooien als de laser op is. (alhoewel ik niemand zou aanraden een cd speler van 4500 euro te kopen ;))
    Mede Daardoor draai ik tegenwoordig al mijn muziek en films op 1 speler, een Marantz.
    Ik snap inderdaad wel dat ze in een console geen peperdure onderdelen kunnen stoppen, maar ik zou het helemaal niet erg vinden om ietsje meer te betalen voor een console met wat beter onderdelen op de cruciale punten.
    (met name het loopwerk dus) Maar de spullen die ze nu gebruiken, dat is niveau "DVD speler van 29 euro bij de Kruidvat", en zo veel meer kosten iets betere onderdelen niet.
    Desnoods brengen ze een "pro" versie uit van de console, voor mensen die hem buitensporig veel gebruiken.
    Ik heb ook altijd gedacht dat ze de 360 gewoon veel te haastig op de markt gebracht hebben, en gezien de ongeloofelijke failure-rate lijkt het me extreem onwaarschijnlijk dat er goed getest is. Als ik op de forums en in mijn kenissenkring kijk lijken cijfers als 40%, of zelfs 68% erg conservatief. Als je machines die meermaal stuk gaan meetelt zou ik er niet van staan te kijken als je dik OVER de 100% gaat. Ik ken zo'n 30 mensen met een 360, waarvan welgeteld EENTJE nog niet stuk is geweest, en dat is een 3 maanden oude elite die misschien 2 avondjes gebruikt is. Alle anderen zijn minstens 1 keer stuk geweest, en veel 2 of 3 keer, met uitschieters naar 5 of 6 keer.
    Maar omdat Microsoft gerefurbishde consoles uitdeelt, kunnen ze de cijfers kunstmatig laag houden, ook al gaat een console 8x stuk, na 1 keer beinvloed het de cijfers niet meer omdat het steeds dezelfde console is.

Tot slot nog even dit,

Stel:

Je koopt bij Bakker X in je woonplaats een brood, eenmaal thuisgekomen blijkt het brood aan de onderkant helemaal beschimmeld.
    Je gaat terug naar zijn winkeltje, en laat hem het brood zien, hij geeft je een nieuw brood en je gaat naar huis, "goede service", denk je nog.
    Bij het aansnijden van het brood de volgende ochtend zie je echter meteen dat dit brood ook beschimmeld is.
    En bij het openslaan van de krant zie je op pagina 2 een artikel: "bakker X uit lutjebroek verkoopt beschimmeld brood".
    Smiddags praat je erover met enkele collega's die direct aangeven dat ze de afgelopen weken ook al herhaaldelijk beschimmeld brood bij X gekocht hebben.

Het zou toch van de gekken zijn als je dan bij bakker X je brood blijft kopen, ook al ontkent hij de aantijgingen in alle toonaarden? Maar als het om een product gaat wat we niet eens nodig hebben, en bovendien ca. 200x duurder is , maakt het ineens niet uit?
    Sorry ik snap dat niet, voor mij is het een principe kwestie, als iemand mij herhaaldelijk troep (en kletspraat/smoesjes) verkoopt , zijn ze mij als klant kwijt, simpel.

Laatst bewerkt: 15 sep 2008

Deel Deze Pagina