De Cd-speler was wel n Sony (ES) , maar die kocht ik voor mijn slechte ervaring met de ps2.
Ook daarmee laat Sony zich kennen trouwens, ze bewaren nauwelijks reserve onderdelen, zelfs niet voor hun allerduurste machines, er zijn dus mensen met een 7 jaar oude Sony cd speler van 4500 euro (Een SCD1 bijv), die het ding gewoon weg kunnen gooien als de laser op is. (alhoewel ik niemand zou aanraden een cd speler van 4500 euro te kopen
)
Mede Daardoor draai ik tegenwoordig al mijn muziek en films op 1 speler, een Marantz.
Ik snap inderdaad wel dat ze in een console geen peperdure onderdelen kunnen stoppen, maar ik zou het helemaal niet erg vinden om ietsje meer te betalen voor een console met wat beter onderdelen op de cruciale punten.
(met name het loopwerk dus) Maar de spullen die ze nu gebruiken, dat is niveau "DVD speler van 29 euro bij de Kruidvat", en zo veel meer kosten iets betere onderdelen niet.
Desnoods brengen ze een "pro" versie uit van de console, voor mensen die hem buitensporig veel gebruiken.
Ik heb ook altijd gedacht dat ze de 360 gewoon veel te haastig op de markt gebracht hebben, en gezien de ongeloofelijke failure-rate lijkt het me extreem onwaarschijnlijk dat er goed getest is. Als ik op de forums en in mijn kenissenkring kijk lijken cijfers als 40%, of zelfs 68% erg conservatief. Als je machines die meermaal stuk gaan meetelt zou ik er niet van staan te kijken als je dik OVER de 100% gaat. Ik ken zo'n 30 mensen met een 360, waarvan welgeteld EENTJE nog niet stuk is geweest, en dat is een 3 maanden oude elite die misschien 2 avondjes gebruikt is. Alle anderen zijn minstens 1 keer stuk geweest, en veel 2 of 3 keer, met uitschieters naar 5 of 6 keer.
Maar omdat Microsoft gerefurbishde consoles uitdeelt, kunnen ze de cijfers kunstmatig laag houden, ook al gaat een console 8x stuk, na 1 keer beinvloed het de cijfers niet meer omdat het steeds dezelfde console is.
Tot slot nog even dit,
Stel:
Je koopt bij Bakker X in je woonplaats een brood, eenmaal thuisgekomen blijkt het brood aan de onderkant helemaal beschimmeld.
Je gaat terug naar zijn winkeltje, en laat hem het brood zien, hij geeft je een nieuw brood en je gaat naar huis, "goede service", denk je nog.
Bij het aansnijden van het brood de volgende ochtend zie je echter meteen dat dit brood ook beschimmeld is.
En bij het openslaan van de krant zie je op pagina 2 een artikel: "bakker X uit lutjebroek verkoopt beschimmeld brood".
Smiddags praat je erover met enkele collega's die direct aangeven dat ze de afgelopen weken ook al herhaaldelijk beschimmeld brood bij X gekocht hebben.
Het zou toch van de gekken zijn als je dan bij bakker X je brood blijft kopen, ook al ontkent hij de aantijgingen in alle toonaarden? Maar als het om een product gaat wat we niet eens nodig hebben, en bovendien ca. 200x duurder is , maakt het ineens niet uit?
Sorry ik snap dat niet, voor mij is het een principe kwestie, als iemand mij herhaaldelijk troep (en kletspraat/smoesjes) verkoopt , zijn ze mij als klant kwijt, simpel.
Laatst bewerkt: 15 sep 2008