1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 09 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    offtopic:
    EA is het enige bedrijf dat online op xbox live juist zijn zaken WEL goed heeft. Die gasten zetten gewoon dedicated servers neer voor een game zoals Battlefield. Dat heb ik MS nog niet zien doen en die krijgen toch meer pieken binnen dan EA. Ik zou graag dedicated servers zien voor Halo 3 want ik word echt hondsdol van de lag als ik tegen amerikanen speel. Ze hebben het leuk in Halo 3 kunnen verbergen, maar als 50% van mijn schoten niet aankomen die ik recht op iemands kop schiet of granaten die gewoon niet ontploffen dan word je er echt gek van.

    ontopic:
    Aernhem heeft na mijn idee gewoon gelijk. Het word steeds meer Pro evo en wat mij helemaal verbaast is dat mensen eerst altijd zeggen "Pro evo is kut en Fifa beter" en met elk jaar de verbeteringen in Fifa super vinden terwijl Pro evo al dat niveau van gameplay 4 jaar geleden had.
    Waar ik van uitflip is dat ik met het pookje moet spelen bij Fifa, ik speel altijd met de D-pad want dan kan ik veel sneller reageren. De afstand met de pijltjes is sneller te overbruggen dan zon pookje van de ene kant naar de andere te bewegen. Ook het feit dat de animaties af gemaakt moeten worden bij Fifa irriteert me mateloos.
     
  2. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Ok fifa gaat meer richting pro evo dat is ook zo, maar het is ook positief voor de game. Fifa word elk jaar beter. Pro Evo niet. Die word met het jaar slechter. Oke de gameplay is goed, ook al is het al enkele jaren hetzelfde. Maar waarom doen ze verder niks aan graphicks? Ze kunnen net zo goed elk jaar een update geven met de nieuwe teams. Als de gameplay elk jaar hetzelfde is wat doen ze dan bij konami het hele jaar om een nieuw deel te maken? Ik denk dat PES 09 dalijk nog niet eens veel verbeteringen heeft, zelfs grafisch niks. Fifa verbetert zich op honderden punten. En ze komen met steeds nieuwe dingen. Zoals dit jaar 10 tegen 10 online. Ik ga dit jaar zeker voor Fifa, net zoals vorig jaar. Eerst zien wat PES ons brengt voordat ik daar een oordeel over ga doen.
     
  3. Achillias

    Achillias Guest

    Dit is echt wat je noemt de spijker op zijn kop slaan, een demo tegen vallend vinden omdat het ''neigt naar PES? Maar er bij vertellen dat je niks anders dan dat in het verleden gedaan hebt.


    Grappig.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2008
  4. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    hoe komt iedereen erbij dat fifa09 360 graden bewegingsvrijheid heeft. Ik heb het net gestest en ik kwam gewoon op 8 richtingen waar ik op kon dribbelen :confused:
     
  5. Lightnezz

    Lightnezz NsG Manager

    Berichten:
    855
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe goed zijn jullie eigelijk op de demo?

    Winnen jullie simpel op Semi-pro of lukt het niet? Of spelen jullie al op het alle hoogste?
     
  6. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    wat wel grappig is, is dat ik nog bijna niets lees over het verschil in graphics-kwaliteit bij de demo tussen de PS3 en de 360.
    Was dat schrikbarende verschill in Leipzig niet zichtbaar?
     
  7. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Dat vroeg ik een tijdje gelden ook al in dit Topic ... !?

    Of betreft het de richting die je kan schieten/passen?
     
  8. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    volgens mij is het zonder bal 360 graden en met bal 8 richtingen.
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik ben het idd wel eens met je stukje hierboven. Natuurlijk gaat EA de PES-tour op kwa gameplay. Die gameplay heeft zich bewezen. PES 2009 blijft echter een voorsprong houden op het gebied van gameplay (offline dan). Het speelt net even soepeler dan FIFA09. Online eet FIFA PES echter op. PES heeft veel minder innovatieve features dan FIFA09.

    FIFA09 heeft weinig verbeteringen op grafisch gebied tov FIFA08, maar heeft dan ook vooral aandacht geschonken aan de zaken die niet goed waren bij FIFA08. Responsiveness, tactics en heeft wederom geinvesteerd in de toekomst: online gaming.

    PES heeft jaren hetzelfde gedaan, maar nog steeds met het oogpunt van de situatie zoals dit was op de Playstation 2. De gameplay is iets achteruit gegaan, maar is nu weer erg goed. Beter dan PES5 en dat was de beste uit de serie. Op overige zaken stellen ze echter teleur. Audiovisueel is het matig. Grafisch zit er veel detail in, maar de textures vallen soms wel tegen. De animaties mogen wel eens vernieuwd worden. De ambiance in de stadia mag geheel vernieuwd worden, etc. etc.

    Dat is gewoon het probleem van Konami. EA doet in principe niets anders dan wat Konami doet. Voortborduren op een goede schil. Echter houdt EA de technische mogelijkheden veel beter in de gaten en spelen ze daar snel op in.

    Het team van Seabass heeft daar of de kunde, of het budget niet voor. Ik denk dat het voor het team van Seabass erg goed zou zijn als ze over zouden stappen naar een andere uitgever, om zodoende wel de ruimte en de middelen te kunnen krijgen om van PES écht een nieuwe impuls te geven.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  10. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel nu op het moeilijkste in de demo (World Class) en daar win ik soms en verlies nooit (Penalty's niet meegerekend)

    Wat speel jij eigenlijk?
     
  11. Spartacusss NL

    Spartacusss NL Active Member

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0

    ik win bijna altijd van wereldklasse en speel soms gelijk en dan win ik nog met penalty's
     
  12. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Met welk team speel je en tegen wie?
     
  13. Buddha

    Buddha Ohm Mani Padme Hum

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    vind hem op middel al pittig genoeg.......
     
  14. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat wereldklasse? Dat valt dan vies tegen, ik win nu bijna elke wedstrijd en dat terwijl het zo kort is. Overigens zijn ze niet echt gevaarlijk tenzij je echt blundert, dan krijg je weleens een goal om je oren. Zat er ooit niet in FIFA een nog moeilijkere graad? Die kon je unlocken dacht ik ooit in een deel..
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Op het hoogste niveau kan ik het aan, al aardig veel potjes daar gespeeld. Meestal win ik, en anders via strafschoppen. Speel het meeste met Schalke.

    Al speel ik de laatste tijd meer op midden niveau, vind ik toch wat lekkerder spelen en leuker. :D
     
  16. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Het moeilijkste in Fifa 08 was volgens mij ''Legend''
     
  17. Lightnezz

    Lightnezz NsG Manager

    Berichten:
    855
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel op Semi - pro want ik scoor nog niet zo makkelijk :mad:
     
  18. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet wat jij bedoelt met niveau van gameplay van vier jaren geleden maar deze demo is qua kwaliteit van gameplay op geen enkele manier te vergelijken met welke versie van pes dan ook.

    Fifa is de laatste jaren niet alleen meer op pes gaan lijken als het gaat om realisme, Fifa is pes op dat gebied zelfs gewoon voorbij gestreefd. EA heeft dit jaar met Fifa gewoon de prachtige voetbalsimulatie gemaakt waarvan ik hoopte dat pes het ooit zou worden (ik speelde hardcore pes vanaf winning eleven 6 maar ben overgestapt naar de 'vijand' met fifa 08). Pes zet hele kleine stappen en werkt nog steeds met een verouderde ps2 engine. Konami teert hiermee gewoon op het succes van vroeger maar is vergeten zich echt verder te ontwikkelen.

    Ik heb echt de indruk dat veel oude pes spelers gewoon niet de moeite willen doen om zich echt te verdiepen in een spel dat 'anders' speelt. En daar profiteert Konami dan weer van want ze hoeven dus niet met grote verbeteringen te komen om klanten te behouden. En daardoor komen die verbeteringen er niet (lees: een next gen engine) en schieten pesfans zichzelf dus eigenlijk in de voet. Als je zegt: ik hou gewoon van de klassieke gameplay van pes okee daar kan ik inkomen. Maar als je echt realisme wilt dan moet je echt bij Fifa zijn. Als je dat ontkent dan kijk je niet objectief naar de huidige demo en naar wat Konami tot nu toe heeft laten zien. En ja ik weet dat de demo van pes er nog niet is maar iedereen die fanatiek genoeg is om op een gamesite te posten heeft ook de beelden van pes 2009 gezien en heeft genoeg gelezen om te weten dat Konami het roer niet radicaal heeft omgegooid.



    Ja ik heb het gisteren gezien. Ik speel op de ps3 en zag bij een vriend die demo op de 360. Het verschil was schokkend. Okee, de demo op de 360 wordt gespeeld in fel zonlicht waardoor alles beter uitkomt, maar ook de resolutie (en dus het detail) van de ps3 demo lijkt stukken lager te liggen. Pijnlijk!
     
  19. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was vroeger een echte fifa fan en na deze demo gespeeld te hebben ben ik weer net als vroeger helemaal in to the fifa.

    Mijn vraag is aan de mensen die vorige fifa's "online" hebben gespeeld hoe is het met de lag ect?
    Want E.A games vind ik online bijna altijd van zeer slechte kwaliteit.
    Hoop dat het met fifa wel meevalt.

    BVD
    Laat maar, ik lees het al.:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Hehe, geniaal moment net gehad. Stond 2-1 voor op het hoogste niveau tegen AC Milan. Krijg in de 85ste minuut corner tegen, keeper komt mee naar voren. Corner wordt genomen, speler van Milan kopt, keeper houd tegen en opnieuw corner. Volgende corner wordt genomen, komt aan bij Ronaldinho en schiet keihard op de lat, pak de bal schiet hem weg en weer corner. Corner wordt genomen, Abbiati ( Keeper Milan ) neemt aan en knalt hem keihard in de bovenhoek. Crap. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina