1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 09 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb de afgelopen 2 dagen full-time die demo liggen spelen en moet zeggen. Ik ben positiever tegen Fifa 09 aan gaan kijken, door het feit dat ik nu ook de controls kan zetten zoals ik wil (had die optie eerst niet gevonden).

    Het probleem blijft alleen dat ik het idee heb dat ik met dikke stront door een rietje zit te spelen. Het tempo ligt zooooo laag, dat ik niet het idee heb dat ik die poppetjes bestuur. De bal heeft ook de neiging om te gaan zweven bij schoten van afstand, die ballen dalen helemaal niet. En er zit nog een groot probleem in wat in alle Fifa's zit. De bal rolt niet door op het veld. Die bal stopt veels te snel en wonder boven wonder, als je een pass geeft dan rolt ie ineens wel. Het lijkt erop dat ze de bal liever niet buiten de lijnen zien komen bij EA, daardoor zorgen ze ervoor dat als de bal op een lijn afstevend dat hij sneller afremt.

    Ik blijf toch bij PES, dit doordat ik meer het gevoel heb van controle over mijn mannetje en het feit dat de bal zoals een echte bal aanvoelt en niet de ene keer een ballon en de andere keer een stuk lood. Dit moeten ze toch nog echt even onder handen nemen bij EA.

    Het is niet alleen gezeik, want de animaties zijn super mooi en je kan er echt mooi voetbal mee spelen. Helaas dat de net belangrijke dingen nog steeds niet vertrouwt aanvoelen voor mij, komt natuurlijk doordat ik PES zo gewend ben. Maar ik vind dat wel erg belangrijk. Het gevoel dat de bal doet wij hij in het echt doet (dit kan inhouden dat hij soms van je voet afspringt, wat ik bij PES soms zie gebeuren en bij Fifa ligt alles meteen dood op de voet) en de controle over de speler. Ook heb ik in PES meer het idee dat ik met Robben speel dan in Fifa. Nu moet ik wel zeggen dat Robben overduidelijk goed kan dribbelen in PES, maar doordat het zo overdreven is in PES heb je het idee dat het realistischer is, terwijl dit eigenlijk niet zo is. Maar dat is een discussie van wat je zelf fijner vind spelen.

    De 10tegen10 optie in Fifa spreekt me HEEL erg aan, ben alleen bang dat het F'jes voetbal gaat worden. Dus een hele kudde die over het veld rent achter de bal. Daarom dat ik het denk ik met 2tegen2 bij PES goed ga vinden met mijn beste vriend.

    Desalnietemin, Fifa is ERG goed op weg. Volgend jaar alleen even de speler meer controle geven met de pijltjes toetsen of pookje en de bal realistischer weergeven en ze komen in de buurt.
     
  2. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Interview
    Dus het is niet alleen hosanna wat de klok slaat. Maar er staat ook genoeg positiefs in het interview hoor.:9
     
  3. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Kreeg net de Power Unlimited op de deurmat (ofja in de brievenbus ik moet eerst naar buiten lopen om de post te halen)

    Op de cover staat: Fifa 09 KONING VOETBAL.

    Ik dacht ik laat me verrassen. Begon eerst de PES09 preview te lezen. Daarin word PES09 afgezeken tegenover Fifa09. Ze zeggen dat pes09 niet beter is dan pes08. Alleen grafisch is het verbeterd, en de snelheid is trager geworden. En ze verwijzen alleen maar dat fifa 09 beter is.

    Dus ik blader verder. Fifa 09. Enja.. een Golden PU Award met een dikke 90.\o/
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Heb eerlijk gezegd wel zin in nieuw commentaar van Evert. HOHOHOHO WAT EEN DEKSELSE KLASBAK, GOEIE GENADE! HET BLIJFT NOG LANG ONRUSTIG, HIJ IS EEN BAASJE HOOR HET ZWAARD VAN AMSTERDAM KAN WEER WORDEN OPGEBORGEN! TSJONGEJONGEJONGEJONGEJONGEJONGE! :lol:
     
  5. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    VET!!!!

    In de preview twijfelde ze nog maar hadden ze het 10 vs 10 nog niet gezien:)

    Ik heb de PU nog niet binnen:mad:
     
  6. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0

    Goede score in de PU
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2008
  7. dirkjang

    dirkjang Active Member

    Berichten:
    283
    Leuk Bevonden:
    0
    Kree GTA IV niet ook een tien? (baseert de PU zijn cijfers niet puur op de hype?)
     
  8. LoukK

    LoukK Active Member

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorig jaar ben ik voor fifa gegaan, is me niet tegen gevallen! Zat er aan te denken om dit jaar weer voor pes te gaan, maar na alles wat ik lees ga ik uiteindelijk toch voor fifa 09
     
  9. Jorden Ajax

    Jorden Ajax Active Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar buiten youri en zo, is er wel een mogelijkheid het engelse commentaar aan te zetten?
     
  10. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet niemand. We kunnen alleen maar bidden.
     
  11. KiVaNo

    KiVaNo Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    2
    EN KIJK, DIT IS VAN NISTELROOY :+
    WAT EEN GEWELDIGE DUIK YOURI, JAAA EEEN SNOEK IS ER NIETS BIJ... :+
    WAT EEN SUFFE FOUT SECH...:+
    OOO KIJK HIJ MAAKT ZIJN FOUT WEER GOED...:+
    OOOo WAT EEN WONDERMOOIE KOPBAL !!:+

    En dan hebben we zowat elk zinnetje tekst gehad denk ik... _O_
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    je vergeet "was waarachijnlijk toch niet gevaarlijk geworden" als je net een goal hebt gescoord en "oh hij schiet ruim naast" als je de snoeihard op de paal schiet :+
     
  13. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49

    in deze revieuw hadden ze de 10 vs 10 mode ook niet getest. Dus zonder die mode geven ze de game een 90.

    En de pu vind ik 9 van de 10 keer gelijk hebben. GTAIV een 100 vond ik eerlijk gezegd wel verdient na die 100 uur die ik gespeeld heb. Assassins Creed een 99... vond ik absoluut waard want het was gewoon een verrassend verhaal en een compleet nieuw next-gen klim en klauter game dat erg vet was. Alleen dat Bioshock maar een 93 ofzo kreeg vond ik tegenvallen. Die mocht ook wel een dikke 98 ofzo.
     
  14. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooiste blijft nog "bij Valencia denk ik aan sinaasappels" 8).
     
  15. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    En je had toen ook zoiets als "Oh hoog over! Zal wel door de wind komen"
     
  16. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    Oorspronkelijk geplaatst door egelhunter
    Ik heb net de ps3 demo ook even gechecked. En moet echt zeggen dat de Xbox 360 versie echt veel mooier is. De ps3 versie kijkt een beetje grauw tegenover de xbox 360 versie die een stuk fellere kleuren heeft. Naar mijn idee is de ps3 versie een grafisch slechte port van de xbox 360 versie. Voor de rest is de game identiek. Laadtijden duren bij beide evenlang.


    je bent echt een van de weinigen die ik hierover hoor. Op de meeste gamesites en fora is hier niets over te lezen, maar het verschil is echt om te janken idd. Vind het raar dat nog steeds niet bekend is of de finale versie wel gelijk is. EA zegt dat wel maar zei dat oorspronkelijk ook van de demo. Verschil is zoooo groot, kan gewoon niet.

    Overigens lijkt het erop dat bij PES de ps3 versie en de 360 versie echt (bijna) gelijk zijn.
     
  17. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    wat ik altijd belangrijk vind in een game is de soundtrack. In pes heb je altijd hetzelfde kutgeluidje waar je ziek van word (ik zeg dit niet om pes af te zeiken maar het is gewoon zo)

    Fifa 09 bevat natuurlijk weer een soundtrack met bekende artiesten.
    Op de site kan je ze nu beluisteren:

    http://www.fifa09.ea.com/nl/music

    Heb net zitten luisteren, zitten vette nummers in. Onze eigen Junkie XL heeft er ook aan meegewerkt. Verder oa; The fratellis, Duffy en Tom Jones.
     
  18. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    misschien Singstar of Boogie iets voor jou.
     
  19. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
  20. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol:

    Al hoor je liedjes die de Braziliaansche oermensen maken in de Amazone, mij maakt het niks uit. Ik knal hem toch meestal uit.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina