Router thread.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door voenko, 4 aug 2007.

1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Is geen probleem.

Ik heb een Linksys WRT54G !!

2. Cinion

Cinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je eigenlijk voor de router betaald als ik vragen mag?

Anders, PM het maar even :)

3. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De Linksys WRT54G2 kost hier bijna € 40
    Een goede draadloze router , alleen gaat mijn voorkeur liever naar een router met externe antennes.
    De nieuwe serie van Linksys heeft namelijk nu een interne antenne.

De prijs voor de WRT54G ligt tussen de € 40 en € 50.
    Voor de WRT54GL betaal je ongeveer € 10 meer.

Als je bij een goedkope router een poort open zet , dan is die voor alle computer/console open.
    Bij de Linksys kan je een poort koppelen aan een bepaalde ip-adres.
    Zo kan je een poort openen voor de Xbox360 terwijl die voor de pc potdicht blijft.

Ook het menu van Linksys is simpel in gebruik.

4. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Goed, Nu ik er zelf niet meer uitkom hoop ikdat jullie mij verder kunnen helpen.

De huidige router die wie hier hebben (wij = mijn vader en ik) Is kaduuk.

En dus moeten we een nieuwe hebben (ruziemaken over wie wanneer op het internet mag schiet niet op en steeds het modem resetten wanneer het kabeltje verwisselt word lijkt me op de lange duur ook niet al te best voor het modem.)

Nu wil mijn vader graag een draadloos netwerk voor zijn laptop, hij heeft daar namelijk al een Linksys Wireless-G Notebook Adaptor (Model No. WPC54G (EU)) voor gekocht toen hij een tijdje in het ziekenhuis moest verblijven (en daar dus gebruik gemaakt heeft van het draadlose internet)

Verder moet mijn computer plus 2 keer een xbox360 erop kunnen (bekabelt)
    En zou het leuk zijn als mijn Wii, DS en PSP ook van het draadloze kunnen meegenieten.

Even een kort overzicht:

2x Xbox360 bedraad
    1x pc bedraad
    Minstens nog 1 extra vrije bedraade poort. (alles tot nu toe bevind zich op mijn kamer.)

1x laptop draadloos. (beneden.)
    En af en toe de Wii, DS of PSP. (op mijn kamer en de handhelds af en toe ook beneden)

De huidige router stond/staat op mijn kamer.
    We wonen in een hoekhuis en ontvangen geen tot bijna geen andere wireless netwerken (je moet of buiten staan of vlak bij het raam staan wil je iets ontvangen.)

We hebben internet van Ziggo (in het oude Multikabel gebied)
    Alles-in-1 Extra
    download: 16.000 kbit/s
    upload: 3.000 kbit/s

Dankzij onze huidige router haalde we die snelheden nooit (kwam vaak niet boven de 4.000 kbits uit)
    En een eis voor de nieuwe router is dan ook dat we van dat soort gein af zijn (we hebben immers kabel internet, en dus mag je ervan uitgaan dat je dan de snelheden haalt waar je voor betaald)

Verder zie ik tegenwoordig overal wireless N routers(draft 1.0 en 2.0), Ik ga er echter van uit dat wij die hier niet nodig hebben gezien de apperaten die er op aangesloten worden.
    En dus aan wireless G genoeg hebben.

Vraag aan jullie is nu dus welke router is de beste keus voor ons gebruik.

Mochten jullie meer informatie willen, zeg het dan gerust.

Alvast bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt: 16 sep 2008
  5. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    hey,

af en toe valt bij mij het internet uit :confused:
    als ik dan de power stekker uit de router trek en er opnieuw inplug doet hij het weer..
    ik denk dat mijn router niet goed verbindt met casema/ziggo want de computer(vista) zegt dat hij wel lokaal (dus met router) verbonden is maar niet met internet.. :confused:
    heeft iemand dit ook? of een oplossing hiervoor?

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vorige week de nieuwe Linksys WRT160N geprobeerd , maar deze ging de volgende dag mooi terug naar de MM.
    Met deze router kon je niet met 54Mbps en 300Mbps tegelijk werken.
    Een Linksys die dit wel kon was meteen € 100 duurder.

Maak nu weer gebruik van mijn oude Linkys WRT54G.
    Zowel draad als draadloos werkt perfect.
    Ook met de handhelds en GSM met wifi heb ik geen problemen.

Ligt niet aan jouw router , maar aan de server van Ziggo.
    Sinds de update werkt mijn i-net verbinding ook niet lekker.
    Heb mijn router de afgelopen 2 weken al 3x moeten reseten.

7. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    maar ik heb dit al maandenlang bijna elke dag..

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wordt het probleem niet veroorzaakt door een slechte utp-kabel tussen modem en router ???

9. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan ik dit zien dan? een nieuw kabel kopen en testen? ik heb trouwens een linksys WRT54G

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
  11. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    nope, had een arcade gekocht

12. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer onintresante post, Alleen lezen als je je verveelt
    (Hieronder staat geen vraag, maar een kort verslagje van mijn routerkeuze en het aansluiten ervan.)

Na het advies van Melbuuln van de linksys wrt54g

Heb ik heel wat forums gelezen, flink lopen zoeken en uiteindelijk besloten dat de Linksys WRT54GL de beste keus was.

Gisteren gebeld naar wat winkels hier bij mij in de buurt, hadden hem allemaal niet (Wel de G, GS en G2 maar die moest ik dus niet hebben)

Vandaag in de stad bij DynaByte een WRT54GL opgehaalt (had eerst even gebeld)

Thuisgekomen, modem voor 10 minuten van het stroom af, stroom er weer terug op, weer 5 minuten gewacht, router aangesloten, nog eventjes gewacht, pc aangezet.

Meteen internet.

Met de browser naar de router gegaan, Wachtwoord verandert, met de psp het draadloze internet getest werkte perfect, wireless beveiligt (WPA, Personal), Weer getest met de psp, werkte nog steeds perfect.

Naar beneden gegaan, Mijn vaders laptop gepakt, tuin in gelopen, laptop opgestart... tijdje wachten eindelijk klaar met opstarten, wireless netwerk securitie key ingevoert en er was internet.

Zojuist de kabel van de Xbox360 in de router gestoken en ook die doet het perfect.

Ben heel blij dat het allemaal zonder problemen is gegaan
    (Had het bijgeleverde ''installeer deze software cd eerst'' CD meteen de hoek van mijn kamer ingefrisbied)

Enkel jammer dat de nintendo DS de WPA beveiliging niet ondersteund, maar echt erg is dat niet.

Hoop echter wel dat de Wii er wel mee overweg kan.
    Gelijk maar even testen.

---

Nog even over de router zelf, De wrt54g schijnt vanaf revisie 5.0 heel veel problemen te kennen. De wrt54gL is kwa hardware een wrt54g revisie 4.0 en kent die problemen niet, vandaar dat ik voor de GL koos.

Melbuuln nog bedankt voor je advies.

(En dan ga ik nu even de Wii testen, Er zijn nog een aantal Virtual console en WiiWare titels die ik wil hebben :) )
    Edit: Werkt ook perfect. (Wel jammer van de DS, maar ik zou eigenlijk niet weten waarom ik daarmee op internet zou moeten.)

Ow wacht voor ik het vergeet, Ik heb het idee dat de webpagina's er iets langer over doen om te openen. (dan voorheen.)
    Is dat een instelling die ik nog moet aanpassen in de router?
    Of denk ik het alleen maar.

Ik hoor het wel.

---------------------------------------------------

@ Melbuuln hieronder:

De doorvoer van het bekabelde internet gaat met dezelfde snelheid als zonder router (12000 down 2500 up gemiddelt, getest op speedtest.net)

De laptop van mijn vader trok draadloos 9000 down en 2200 up vanaf de eettafel (Tussen de 10 tot 15 meter bij de router vandaan.)
    Dus dat zit ook zeer goed (Snap dan eigenlijk het nut van het wireless N protocol niet echt.)

Wii wilde ook in één keer online, dat is dus ook perfect.

Echt last hebben van andere draadloze netwerken zullen we wel niet, want we ontvangen geen tot heel slecht andere draadloze verbindingen.
    En mocht dat wel zo zijn dan verander ik het kanaal wel.
    De meeste wireless routers hier in de buurt zijn toch onbeveiligt en zullen om die reden dan ook wel op het standaart kanaal staan.

Ben er zeer tevreden over tot nu toe.

Alleen dat de webpagina's iets trager laden is minder.
    Zeker gezien mijn gebruik (Er worden er meestal 30 tot 50 geladen als ik firefox opstart.)
    Maar daar leer je wel mee leven.

Laatst bewerkt: 20 sep 2008
  13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het openen van een site duurt bij mijn WRT54G (v3.1) ook iets langer , dan bij mijn vorige router.
    Maar ik zo niet weer terug willen.

Vind de WRT54G nog steeds de beste router !!
    Het is inderdaad jammer dat de DS geen WPA heeft !!

Gebruik een WEP 128bit encryptie met Mac-adress beveliging en dat werkt perfect.
    De afgelopen weken veel problemen gehad met het ontvangst , vind >10 draadloze routers hier in de buurt.
    Ben nu overstapt naar kanaal 10 en dat werkt zonder problemen.

14. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist was het internet ineens pleite.
    de router kon ik ook niet meer benaderen.

Even het reset knopje ingedrukt en hij doet het weer.

Gelijk maar even het wireless kanaal van 11 naar 6 gezet.
    Kijken of hij het nu wel blijft doen. (Misschien was het een conflict met een andere router in de buurt)

(Toch gek, want ik zit met deze pc met draad op de router aangesloten.)

Mischien de firmware maar even updaten, Of een hele andere firmware eropzetten.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    waarom ben je zo zeker dat het aan je router lag?

99/100 keer dat hier het internet weg is ligt het aan Ziggo :+

16. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat de router er nog geen dag staat en het internet meteen weer goed was nadat de router gereset was.

Met uitval van het internet heb ik sinds het ziggo is nog nooit last van gehad (Voor zover ik weet.)
    En helemaal nooit toen het nog multikabel was.

Dus vandaar dat ik de router verdenk.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat had ik 2 weken ook.
    Was met mijn Touch aan het surfen op het i-net , toen ik ineens het hele draad/draadloze netwerk weg viel.
    Kom beneden en zag het Cisco Icoontje knipperde :confused:

Iets moet de Easy Setup hebben geactiveerd , na een reset van de router werkte alles weer normaal.

18. Chingy07

Chingy07 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik heb een vraag ik heb sinds 2 maanden een xbox 360 waar ik 1 maand gratis live gold bij heb gekregen.
    maar dat kan ik niet gebruiken omdat ik niet weet hoe ik xbox live kan aansluiten.
    Ik heb 1 modem van @home voor internet op de pc.
    En ik heb een draadloze router van Sweex, voor draadloos internet op de laptop.
    Maar Dus wat ik nu niet weet.. als ik xbox live wil moet ik dan gwoon een internet kabel van 20m kopen ofzo en die dan in de router steken (die onder staat) en dan het uiteinde achter in de xbox 360 steken (die boven op mijn kamer staat).?
    En heb ik dan direct xbox live ? of moet het anders
    ik hoop dat iemand hier antwoord op weet..

alvast bedankt!

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dit is de simpelste en goedkoopste manier !!!
    Koop wel een straight (normale) utp-kabel !!

20. Chingy07

Chingy07 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    uhh wat is een utp-kabel.. en kan ik die gwoon bijv: bij mediamarkt ofzo kopen?

Deel Deze Pagina