Zeer onintresante post, Alleen lezen als je je verveelt
(Hieronder staat geen vraag, maar een kort verslagje van mijn routerkeuze en het aansluiten ervan.)
Na het advies van Melbuuln van de linksys wrt54g
Heb ik heel wat forums gelezen, flink lopen zoeken en uiteindelijk besloten dat de Linksys WRT54GL de beste keus was.
Gisteren gebeld naar wat winkels hier bij mij in de buurt, hadden hem allemaal niet (Wel de G, GS en G2 maar die moest ik dus niet hebben)
Vandaag in de stad bij DynaByte een WRT54GL opgehaalt (had eerst even gebeld)
Thuisgekomen, modem voor 10 minuten van het stroom af, stroom er weer terug op, weer 5 minuten gewacht, router aangesloten, nog eventjes gewacht, pc aangezet.
Meteen internet.
Met de browser naar de router gegaan, Wachtwoord verandert, met de psp het draadloze internet getest werkte perfect, wireless beveiligt (WPA, Personal), Weer getest met de psp, werkte nog steeds perfect.
Naar beneden gegaan, Mijn vaders laptop gepakt, tuin in gelopen, laptop opgestart... tijdje wachten eindelijk klaar met opstarten, wireless netwerk securitie key ingevoert en er was internet.
Zojuist de kabel van de Xbox360 in de router gestoken en ook die doet het perfect.
Ben heel blij dat het allemaal zonder problemen is gegaan
(Had het bijgeleverde ''installeer deze software cd eerst'' CD meteen de hoek van mijn kamer ingefrisbied)
Enkel jammer dat de nintendo DS de WPA beveiliging niet ondersteund, maar echt erg is dat niet.
Hoop echter wel dat de Wii er wel mee overweg kan.
Gelijk maar even testen.
---
Nog even over de router zelf, De wrt54g schijnt vanaf revisie 5.0 heel veel problemen te kennen. De wrt54gL is kwa hardware een wrt54g revisie 4.0 en kent die problemen niet, vandaar dat ik voor de GL koos.
Melbuuln nog bedankt voor je advies.
(En dan ga ik nu even de Wii testen, Er zijn nog een aantal Virtual console en WiiWare titels die ik wil hebben )
Edit: Werkt ook perfect. (Wel jammer van de DS, maar ik zou eigenlijk niet weten waarom ik daarmee op internet zou moeten.)
Ow wacht voor ik het vergeet, Ik heb het idee dat de webpagina's er iets langer over doen om te openen. (dan voorheen.)
Is dat een instelling die ik nog moet aanpassen in de router?
Of denk ik het alleen maar.
Ik hoor het wel.
---------------------------------------------------
@ Melbuuln hieronder:
De doorvoer van het bekabelde internet gaat met dezelfde snelheid als zonder router (12000 down 2500 up gemiddelt, getest op speedtest.net)
De laptop van mijn vader trok draadloos 9000 down en 2200 up vanaf de eettafel (Tussen de 10 tot 15 meter bij de router vandaan.)
Dus dat zit ook zeer goed (Snap dan eigenlijk het nut van het wireless N protocol niet echt.)
Wii wilde ook in één keer online, dat is dus ook perfect.
Echt last hebben van andere draadloze netwerken zullen we wel niet, want we ontvangen geen tot heel slecht andere draadloze verbindingen.
En mocht dat wel zo zijn dan verander ik het kanaal wel.
De meeste wireless routers hier in de buurt zijn toch onbeveiligt en zullen om die reden dan ook wel op het standaart kanaal staan.
Ben er zeer tevreden over tot nu toe.
Alleen dat de webpagina's iets trager laden is minder.
Zeker gezien mijn gebruik (Er worden er meestal 30 tot 50 geladen als ik firefox opstart.)
Maar daar leer je wel mee leven.
Laatst bewerkt: 20 sep 2008