[XOne] Hand lijding om Halo online te speelen!

Discussie in 'Games' gestart door O.P.G-RAMIN, 15 mrt 2002.

  1. Dabo

    Dabo Guest

    Nou het regelen van het verkeer gaat zeker goed als je hier moet vragen welke poorten je open moet zetten om online met je xbox te kunnen.
     
  2. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Zie ook mijn andere post...

    Als je die firewall eenmaal goed geconfigureerd hebt, hoef je er niet meer naar om te kijken. Ik kan mijn PC dan uit laten staan als de Xbox zelf online kan gaan. En als ik nog meer hardware in mijn PC ga zetten dan snapt windows er helemaal niks meer van. Ik heb denk ik niet eens meer een PCI slot vrij!

    Je kunt de Firewall ook heel simpel uitschakelen, en dan werkt het wel, maar dat vind ik niet veilig.

    Er zijn hier meerdere Pc's op het netwerk, en die kunnen nu zelfstandig internetten en de printer delen. Dan hoef ik niet de ene pc aan te zetten om met de andere te internetten.
     
  3. Dabo

    Dabo Guest

    In jouw geval is een router inderdaad beter maar ik had het over wanneer iemand online wil gaan met zijn xbox en 1 pc dan kan je beter een goedkopere netwerkkaart kopen want voorlopig moet je pc toch nog aanstaan als je online wil gaan en later kan je je xbox gewoon direct op het kabelmodem aansluiten.
     
  4. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Het gaat inderdaad goed, alleen zijn ze bij Gamespy een beetje vaag over welke poorten je waarvoor open moet zetten, vandaar mijn vraag. Maar daar kun jij blijkbaar geen normaal antwoord op geven. Ben jij ook zo iemand die loopt te schelden op PS2 of GameCube bezitters?

    Kijk, jij bent blij met je netwerkkaarten en je Hub, ik ben blij met m'n Router. Elke situatie heeft een andere oplossing nodig. Hier is 1 PC die constant aan staat met twee netwerkkaarten erin geen optie, vandaar de Router. Een perfecte oplossing voor mij. Jouw idee is blijkbaar een perfecte oplossing voor jou. Nu de lezers van dit forum beide oplossingen kennen, kunnen ze zelf bepalen wat het beste voor hunzelf is.

    Ik zeg ook zeker niet dat jouw oplossing slecht is, al zet je 5 netwerkkaarten in je PC, als dat voor jou goed werkt, vind ik het prima! Maar er zijn meerdere opties, met elk hun eigen voor- en nadelen, daar kun je je voor openstellen, je kunt ze ook afzeiken, wat je wilt..
     
  5. Dabo

    Dabo Guest

    Ik ben niet zo iemand die loopt te schelden op ps2 bezitters dan zou ik namelijk ook mijzelf uitschelden en ook niet iemand die loopt te schelden op gamecubebezitters want dat ben ik binnenkort zelf ook, en ik wil jou ook niet afzeiken want ik heb later al vermeld dat jouw router perfect voor jouw werkt ik wil mensen alleen behoeden voor een koop van een router als ze maar 1 pc en een xbox hebben, okey.
     
  6. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ok, nu hebben we het over hetzelfde.

    Alleen zou je dan in de toekomst dus niet kunnen internetten en Xboxen tegelijk omdat je dan je modem hebt aangesloten op je Xbox als je aan het gamen bent. Of op je PC. Dan zou je dus toch die PC aan moeten zetten, maar dat is geen probleem omdat je dan toch ook gaat internetten, of je koopt en router en hoef je ook geen kabels meer te wisselen.

    Hmm, nou, ik denk dat iedereen het maar voor zichzelf moet bepalen. Maar, zoals ik eerder al zei, elke oplossing heeft voor- en nadelen. :)
     
  7. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, je eerdere bericht kwam een beetje verkeerd over. Maar gelukkig zijn we het nu met alkaar eens. Hadden we niet beter in een chatbox kunnen gaan zitten? ;)
     
  8. Dabo

    Dabo Guest

    Nou blij dat we het met elkaar eens zijn en als ik je op enige manier beledigd heb dan spijt me dat.
     
  9. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou, zo erg was het ook weer niet hoor! ;) Maar thanx anyway!
    We hebben deze thread wel even flink wat langer gemaakt zeg!

    poing poing poing!
     
  10. ipkiss

    ipkiss YaY YaY

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Dacht je niet dat daar eigenlijk verandering in moet komen. Een beter samenwerking lijkt me wel geinig toch?
    Me = Onno the Boss of DG. LOL
     
  11. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja ik had het destijds mette Matthijs besproken, die ging toenweg, en die ehm wolfenstein knakkah ofzo? die wou geen flikker doen en was niet echt spraakzaam
     
  12. Radar

    Radar Advanced Moo Device

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou weet ik het niet meer.
    Ik heb 1 PC met een kabelmodem (USB)
    Ik heb ook nog een netwerkkaartje liggen.
    Kan ik nu de XBox direkt aan de netwerkkaart hangen??
    Of heb je een hub nodig??
    Met hub hebben ze het over een straight kabel en even verderop heeft iemand het over de verbinding zonder hub en dan met een crossover kabel.....
    Wat heb ik nu nodig???
     
  13. RZA

    RZA Koekebakker

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt alleen nog een crossed kabel nodig. (moet ik ook maar ff gaan halen)
     
  14. 100%Jean

    100%Jean Guest

    hallo,

    als ik probeer te joine via gamespy, dan heeft ie vaak het probleem dat ie de spellen niet vind, hij blijft dan maar knipperen met "looking for games...." Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand hoe ik het kan verhelpen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2002
  15. Guardian

    Guardian ------------

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog maar een keertje vragen dan:

    Ik begrijp ondertussen dat er niets anders opzit dan porten open te gooien in de firewall? Nou dan ga ik dus niet online. Dat vind ik geen oplossing. Ik hoop dat MS het officiele online gebeuren wat vrijer maakt in opstellingsmogelijkheden want ik wil wel online maar niet tenkoste van de veiligheid voor mijn pc's.
    Nouja misschien maakt iemand nogeens een leuke linuxkernel voor op de xbox waarmee we dat soort dingen kunnen instellen ;)
     
  16. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou op z'n minst wel 10/100 Mbit kaartjes nemen, en ook de hub 10/100Mbit (dus zowel geschikt voor 10Mbit als 100Mbit). 10Mbit is een beetje ouderwets, je moet nu toch wel 100Mbit aankunnen, de Xbox kan dat ook.

    Over dat openzetten van poorten: Wanneer je in je router poorten openzet, is dat minder veilig inderdaad. Daarom zet je dan op de PC zelf nog even Norton internet security, (=firewall + virusscanner), dan is je pc toch weer veilig. Wel even de 2 gamespy programma's volledige toegang tot internet geven in de norton firewall natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2002
  17. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan ik zelf bij GS een game maken en dat andere die kunnen joinen?
     
  18. Fonzie

    Fonzie Zeeuwsmeisjeman

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ik lees hier in dit "duidelijk" threadje dat je 2 netwerkkaartjes nodig hebt !!


    ik heb 1 netwerk kaart in PC zitten , is het dat niet genoeg dat ik gewoon een kabeltje rechtstreeks naar m'n xbox trek , zonder tussenkomst van ne HUB ??? (zit met ADSL)

    Ohja , ik heb gamespy , maar je zegt ook dat je gameTunnel nodig hebt (ofzoiets) maar ik lees dat gameTunnel voor mensen is bedoeld die hun Xbox linken , of heb ik dat fout begrepen en bedoelen ze als je met halo op internet gaat en tegen ander mensen wilt spelen in gans de wereld dat ge dan ook die Tunnel nodig hebt??
     
  19. GravityWell

    GravityWell 1337 N00b...

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke misschien heb ik het over het hoofd gezien maar ik heb een router wat kan ik dan doen??:

    Internet --> Router --> XboX + 3 PC's

    --> = UTP-kabel

    :confused::confused:

    [edit] Als je op deze post reply'ed doe dat dan ff hier aub. [/edit]
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2002
  20. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    morgen toch maar eens proberen ownee keb vakantie8)
    ff vandaag uitzoeken...

    edit:: wat is trouwens het adres(urL) van xboxconnnect ofzow
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2002

Deel Deze Pagina