Een paar weken geleden had ik Morrowind gekocht, maar na 3 uur spelen heb ik het spel al weer terug gebracht. Ik vond het niet z'n leuk spel. Ik verwacht daarintegen van Fable heel veel want ik hou toch meer van fantasie en rpg games en dat komt meer voor in Fable. Als ik de screens zo zie denk ik ook dat het een hele mooie game zal gaan worden. Wat denken jullie??
Morrowind is voor de die-hard RPG-ers. Heel erg diep (veel sub-quests) en lang. Fable is echter wat meer voor het grote publiek en moet wat toegankelijker worden. zoals jij ook al een beetje zegt; Fable is ook voor mensen die niet geinteresseerd zijn in RPG's.
ik heb morrowind inmiddels 'uitgespeeld' (ong. de helft denk ik) maar ben nu niet een diehard rpg'er. Ik heb enkel FF7 gespeeld en meer niet. Morrowind viel wat tegen. Veel bugs of dingen die gewoon niet lekker aanvoelden en een erg rechtlijnig geheel. Alle subquests hielden niet meer in dan van A naar B of kill even iemand. Ik verwacht van Fable toch een heel ander soort en juist meer uitgediepte game.
Ik heb Morrowind ook gekocht laatst (voor 25 euro) en vind het niet zo leuk. Beetje eentonig en gewoon niet bijzonder. Ik was helemaal lijp van Zelda ocarina of time, en FF8. Dus ik dacht ik koop ook ff een RPG voor de doos. Het spel viel me tegen na al die verhalen gehoord te hebben. Ik hoop dat Fable er wel wat beter uit gaat komen en heb er alle vertrouwen in.
Zoals ik Fable nu zie doet het me steeds meer denken aan Zelda, waarbij vooral gedoeld worden op de lol van het spelen tegenover het verdiepen in een wereld als bij Morrowind. Ik geniet overigens nog steeds van Morrowind, maar door de omvang en de verslavende gameplay wordt het soms meer een verplichting dan een plezierig middagje gamen. En das zonde, want ik ben nou nog niet zoveel memorale momenten in het spel tegengekomen, iets wat ik met Zelda wel heb. Ik hoop dan ook van harte dat Fable meer de kant van Zelda dan van Morrowind opneigt. Ik ga hier dus niet Zelda met Morrowind lopen vergeleiken, ik trek slechts een richtlijn in verband met Fable.
Fable is morrowind in het quadraat x 10 tot de macht 24ste, zoeits als x 1000. Fable is ook een beetje Level based toch??
Fable lijkt me grafisch ook veel mooier, ik vind de wereld van Morrowind ook zo somber lijken. De huizen zijn somber, de bossen zijn somber, de mensen lijken somber, bijna alles lijkt somber. Meestal komt dat door die die donker groene en die andere grauwe kleuren. Zoals ik de screens van Fable zie lijkt me het spel wat vrolijker er uit zien en als iets somber moet zijn speelt de kleur zwart meer een rol. Dus dat is wel wat beter in vergelijking met Morrowind.
Vond Morrowind op zich een vette RPG....maar vond het erg irri dat ej alles in 1st Person vieuw ziet (Halo vieuw) ....hou meer van spellen die je 3rd Person speels (diablo,Baldurs Gate etc).....vind ik een stuk overzichtelijker....was bij Morrowing niet mogelijk (ja wel mogelijk maar erg slecht uitgewerkt) wat ik erg jammer vond....de vieuw bij Fable lijkt me erg overzichtelijk en ziet er ook erg goed uit.....weet al wat ik van onze ouwe sint ga vragen .
En als ik het toch over RPG's heb.....MS mag best weleens Square opkopen of tenminste op Xbox games laten produceren want Final Fantasy is een van de beste games die ik ooit gespeels heb!!
Ik heb morrowind ook op de PC gehad , niet heel veel gespeeld omdat ik zat te twijfelen welk ras ik nou zou kiezen Het voordeel van Fable lijkt me juist dat je niet kiest welke class je hebt , als je jezelf traint in het zwaard word je een zwaardvechter ofzoiets , als je moord wordt je een moordenaar , als je steelt een dief... Die vrijheid zit er toch niet in bij Morrowind en daarom zat ik de hele tijd te twijfelen , waardoor ik maar een keer ietsje verder met een character ben gekomen dan normaal... Oh ja en best wat bugs en schoonheidsfoutjes.
Hehe ik ben ook final fantasy addict,kheb deel3 ,6,7,8,9 en speelde over 2 jaar lang elke dag(2 weken in totaal niet) diablo1,toch vond ik Morrowind niks,de idee'en waren wel leuk,zoals hoe je stats kreeg door te renen kreeg je dit erbij etc. Maar het vechten vond ik niks,en een degelijke wegaanduiding zou ook mogen,voor mij was het iets te veel "vrijheid" heb hem dan ook weggeruild,daarintegen hoop ik gewoon dat Fable word zoals iedereen zegt,enorm goed Er zijn nog wel wat onduidelijkheden hier en daar,maar gewoon ze mogen de game niet afrafelen,dus ewoon uitstellen(wat z ook gedaan hebben)maar Fable vergelijken met morrowind(die toch al weer een tijdje uit is)tsja de nieuwste wint meestal toch.We zullen wel zien,het verschilt ietsje van elkaar,en hopelijk is dat meer naar mijn smaak toe.
Zonde dat je hem hebt teruggebr8, ik vond er in het begin ook nix aan, maar na enkele weken begon ik het wel vet te vinden. volgensmij is Morrowind wel leuker dan Fable
Fable wordt denk ik een pracht van een game,ik ben lid van de PU(no fanboy,eiglijk wel)en daar volgen ze fable op de voet mee intervieuw pics enzo en het wordt steeds cooler!
ALS het zo wordt als ze allemaal beloven, wordt het vetter dan Morrowind. Maar Morrowind is ook ubervet hoor, dus ik HOOP dat Fable eroverheen gaat :q
Ik moet Fable ook hebben, ik heb in de PU ook elke maand het dag boek van Fable bijgehouden, heb denk ik alle screens en movies en previeuws, maar weet nog niet wanneer hij uitkomt. Allebeide Zelda's heb ik ook uitgespeeld, net als in Fable heb je gewoon een grote open wereld, daar hou ik van. Gewoon kunnen doen wat je wilt op welk moment.
god TRGXtreme wat heeft het voor zin om een spel te spelen als je de controls nie eens kent morrowind kan ook 3rd person door op die recht analoge stick te drukke slim............
Beter lezen volgende x....had tussen haakjes gezet dat het slecht uitgewerkt was (mijn mening). Vond de besturing niet echt geweldig hoe je bijv. met je zwaard iemand moest aanvallen....hou meer van RPG net als FF waar je ook echt je character kunt zien of zoals Diablo (en Fable) bij Morrowind was dit niet echt het geval of slecht uitgwerkt.... Ook had ik bij Morrowind een heeeel sterk PC gevoel....en weet dat dit een poort van PC is maar als ik een Xbox heb wil ik niet het gevoel hebben alsof het rechtstreeks gepoort is zonder bijzonder veel te veranderen (vooral niet voor 69 Euro destijds toen ik hem huurde), Vond het ook irri dat ie paar x vastliep en sommige dingen waren niet helemaal goed uitgewerkt. Maarja thats just my opinion....mensen die hem leuk lijkt gewoon 3 daagjes huren...
dat morrowind een rpg is vor diehards vind ik niet kloppen, ik heb nog bijna nooit een rpg gekocht en met morrowind was ik erg snel gewend. ik vind het dan ook een leuk spel, je bent er wel een maandje of 3/4 zoet mee. jammere vind ik dat als je level 25 bent dat je al bijna iedereen aan kan. hoe beter je word hoe saaier de wereld. risico's worden normale zaken blbla. maar aan de andere kant vind ik het wel fijn dat het nu saai begint te worden, ben ik tenminste klaar met morrowind als Star Wars: kotor eind van deze maand komt