1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live door Ethernet kabel rechststreeks van PC naar Xbox??

Discussie in 'Games' gestart door sander33, 30 sep 2008.

  1. sander33

    sander33 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik wil een xbox 360 kopen maar wil ook xbox live gebruiken. Mijn PC staat boven waar ook mijn 360 zal staan. Ik gebruik Wireless internet op mijn PC en het modem staat beneden aan de andere kant van het huis. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is internet verbinding met de Xbox(live) te maken door een ethernet kabel in de Xbox te pluggen en het andere einde rechstreeks in mijn PC?

    Zo ja, hoe configureer je dit? Zo nee hoe kom ik anders aan een verbinding (liefst niet draadloos)

    Thanks!!!
    Sander
     
  2. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
  3. masxmasx

    masxmasx Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan, maar is zeker niet aan te raden.
    Je kan beter de draadloze adapter voor de 360 kopen of nog beter een kabel trekken als dat mogelijk is.
     
  4. Avantar45

    Avantar45 OpticonNL

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Let niet op hem. Dit kan heel makkelijk zonder problemen. T enige is dat je je pc aan moet hebben staan als je op live wil met je xbox.

    Je hebt een crosslink kabel nodig of een switch/routertje. Daarmee verbindt je je pc met je 360. Vervolgens ga je naar je netwerk settings en zet je ICS (internet connection sharing) aan over je draadloze kaart. Als je verder geen andere netwerkkaarten hebt behalve degene waar je 360 aan hangt, zal deze automatisch gebruikt worden om t internet over te delen.

    Zo heb ik t zelf ook tijden gehad. Nooit problemen mee gehad en zeker niet af te raden.
     
  5. sander33

    sander33 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt,
    wat voor kabletje of crossover bedoel je is een ethernet kabel(zelfde einde) goed of ehb ik wat anders nodig?
     
  6. sander33

    sander33 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie al dat je gewoon zon kabeltje bedoelde, ik snap alleen niet hoe je de optie activeert het internet door te linken naar de 360, ik heb een Imac dus de setting zitten wat anders in elkaar.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Laatst bewerkt: 1 okt 2008
  8. Avantar45

    Avantar45 OpticonNL

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor Mac Os X 10.5 klik hier
     
  9. sander33

    sander33 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Super bedank! Je hebt me enorm geholpen!
    Vraagje...hoe was jou ping wanneer je dit systeem gebruikte? Is de snelheid hetzelfde als op de PC zelf?

    Thanks!
     
  10. Avantar45

    Avantar45 OpticonNL

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Internet was ongeveer even snel als op mn pc. Altijd goed speelbaar geen last van lag. Geen extra vertragingen tenzij je natuurlijk met je pc zelf het internet al belast ;)
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    of een ander ;) .. en of je ver van de wireless router vandaan zit .. als het niet naar wens verloopt (geen open nat) problemen met chatten of joinen van games dan wordt het tijd om te kijken naar andere oplossingen
     
  12. sander33

    sander33 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat zou een andere optie dan zijn, rechtstreekse verbinding met kabel is onmogelijk, het internet naar mijn kamer zal altijd wireless moeten.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Je kan bijv een homeplug gebruiken (ethernet via de stroom kabel), een wireless accesspoint (deze versterkt de verbinding) of de wireless adapter ... Ik gebruik zelf een Homeplug voor mijn xbox in de Loft.

    Al deze oplossing zijn duurder dan een bridged/shared connectie ... de homeplug en de accesspoint zijn de beste oplossingen
     
  14. sander33

    sander33 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je misschien een link van zo'n 'homeplug' kunnen geven, dat klinkt zeer goed. Komt het dan direct vanuit je modem?
     
  15. sander33

    sander33 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00335756

    Is dit een goede? Zou je misschien kunnen uitleggen het het werkt, want er loopt toch geen internet uit de stopcontacten:p , moet je nog iets anders aansluiten, hoe snel is het internet dan?

    p.s. is dit voor en pc ook een betere oplossing dan draadloos?
     

Deel Deze Pagina