Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I Jonkie I

    I Jonkie I COD:4 MW VETERAN

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    Ik zou graag een nieuw computerscherm willen kopen. Op het computerscherm moet de PC en de Xbox 360 kunnen. Als ik een scherm van 1680 X 1050 pixels kies wordt dan elke pixel gebruikt?
    Kan ik ook bij de meeste schermen overswitchen?(BV 1 en 2 1:pC 2box)
    Zo ja, Heeft iemand een aanrader voor mij van 22" die rond de 200 euries is?(goedkoper kan altijd)
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De Samsung 2253BW is goed en 1680x1050 wordt pas ondersteund vanaf de fall update
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De samsung T220 is geloof ik ook 200 euro, super goede monitor heb ik gehoord. ;)
     
  4. Hound_NL

    Hound_NL Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb na een update voor soulcalibur IV ineens widescreen beeld.. alleen bij soulcalibur.

    iemand anders die dit ook heeft?
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat kan je denk ik beter vragen in het SC topic..
     
  6. daanus

    daanus Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke heb wat rondgekeken op google maar ik kom er niet uit..
    Ik wil weten: kan de oude xbox ook worden aangesloten op een tft scherm? Ik vind alleen info en kabels die voor de 360 zijn, en dus weet ik niet zeker of het ook op de oude xbox kan..

    Kan iemand mij wat info geven of het kan en met welke kabels het zou moeten?:thumbs:
     
  7. Heartbeat

    Heartbeat Active Member

    Berichten:
    523
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een HDTV te kopen en ik wil zo rond de 26 inch zitten omdat groter simpelweg ongeschikt is voor mn kamer. Maar nu ik bij Firstlook ben geweest zit ik eraan te denken een monitor te kopen. Bijv een 24" Syncmaster TD240HD, perfecte maat en volgens mij kan ik er perfect op gamen(360). Ik weet wel dat dit wel een mooi idee is maar misschien heeft iemand nog op of aanmerkingen :p
     
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft heeft hier nooit kabels voor uitgebracht,
    Dus officieel word het niet ondersteund.

    Je kunt natuurlijk met allerlij verloopkabels gaan kloten maar ga er maar vanuit dat het nooit goed zal gaan werken.


    Wat ik mij af vraag is waarom je een oude xbox wilt aansluiten op een tft scherm?
    Want veel beter beeld zul je er niet van krijgen.

    Ja,

    Een monitor is geen TV en een TV is geen monitor ;)
    Hangt er vanaf wat je er allemaal op aan gaat sluiten, of een monitor de beste keuze is.
    Als je er alleen je Xbox360 op aan wilt sluiten dan voldoet een monitor prima.
    Ik hoop wel voor je dat jouw Xbox360 een HDMI aansluiting heeft want het verschil in kleur en kleurdiepte is erg groot met VGA. (In mijn eigen ervaring)

    Die samsung schermen schijn vrij goed te zijn, Ik heb er zelf echter geen ervaring mee. (Heb hier een HP w2228h staan en een LG 19'' breedbeeld)
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2008
  9. dadriaans

    dadriaans Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort krijg ik mijn nieuwe Full HD Tv van 37 inch. Nu heb ik nu mijn xbox 360 op mijn Samsung 931BW aangesloten middels de HD AV VGA kabel.

    Nu vraag ik me af of het beter is een hdmi kabel te kopen. Levert dit veel voordeel op?

    Mijn nieuwe tv heeft ook een VGA aansluiting. Enige voordeel wat ik zou kunnen bedenken is het geluid, maar scheelt het ook in beeldkwaliteit?
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Qua beeldkwaliteit maakt het in theorie wel een beetje verschil tussen VGA en HDMI, maar in de praktijk merk je daar weinig tot niks van. Ligt er maar net aan hoe je TV er ook mee om gaat!
     
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik weet eigenlijk niet of dit wel het juiste topic is maar het volgende. Ik bezit de oude xbox 360 zonder HDMI uitgang. Ik heb een Full HD 37inch TV, nu heb ik via componente kabels(groen, blauw, rood) de xbox op de Full HD tv aangesloten. En de xbox 360 op 1080p gezet. Is dit precies hetzelfde resultaat als een xbox 360 MET HDMI uitgang en een HDMI kabel?
     
  12. dadriaans

    dadriaans Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben al wat wijzer geworden door het HDTV draadje door te lezen. Verschil is pas merkbaar vanaf de grotere schermen vanaf 40". Dus ik denk dat ik gewoon vga kabel blijf gebruiken.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Theorie: Component is analoog (dacht ik tenminste) en HDMI digitaal.
    Praktijk: Verschil zie je niet, dus je komt niks tekort :+
     
  14. I Jonkie I

    I Jonkie I COD:4 MW VETERAN

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik heb net mijn Samsung Syncmaster 245+ binnen. Ik heb gelijk mijn xbox erop aangesloten. Ik zette de resulutie op het hoogst. Nu heb ik aan de zijkant een zwarte balk en de helft van mijn Dashboard is maar te zien. Wat moet ik doen?
    max resolutie is 1920x1200.
     
  15. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand?
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik vrees wachten tot microsoft de fall update uitbrengt, schijnbaar op 19 november. Daarmee komt 16:10 support. Of 1920x1200 dan ook ondersteund wordt weet ik niet 100% zeker, aangezien die resolutie hoger is als 1080p.

    @Madoperator
    Ja dat klopt, dat is hem :)
     
  17. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Die monitor heeft geen 1:1 pixel mapping en herkent de resolutie niet goed
    (VGA is eigenlijk niet geschikt voor zulke hoge resoluties)

    De Xbox360 ondersteund de native resolutie van jouw monitor niet.
    En zal dit met de Fall update waarschijnlijk ook niet gaan doen.
    Want tot nu toe is alleen bekend gemaakt dat de volgende 2 resoluties worden toegevoeg: 1440x900 (19'') en 1680x1050 (20 en 22'')

    Als je de monitor hebt gekocht om enkel je Xbox360 erop aan te sluiten dan kun je beter hem beter omruilen voor een andere monitor.
     
  18. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks Maarten. :b:
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    1920x1200 komt geloof ik ook hoor. Trouwens, probeer 'm is automagisch adjust te laten toen zodat ie 't beeld centreert?
     
  20. I Jonkie I

    I Jonkie I COD:4 MW VETERAN

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dat doe doet hij nog steeds hetzelfde. Ik heb hem op 1360x768 ofzo en dan widescreen dan is wel het heleschermgevuld. alleen niet alle pixels zijn gebruikt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina