1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zijn er meer apparaten op je sweex aangesloten?
     
  2. FearZ

    FearZ Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik weet miss waar het aanligt morgen ga ik hem is direct op mijn modem aansluiten en kijken of het dan lukt;) Wens me suc99999999


    FearZ
     
  3. Leeejohn

    Leeejohn Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    ExperiaBox NAT - Strict

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Ik heb al enige tijd een Experiabox van Kpn. Ik heb me laatst een Xbox360 gehaald.
    Echter krijg ik NAT strict. Ik had eerst de Siemens EB. Deze heb ik na heel veel gezeik bij KPN kunnen omruilen voor een zwarte EB (Speedtouch 780). Echter heb ik nog steeds NAT strict.
    Ik heb de Xbox een statisch ip gegeven. Vanuit de Speedtouch heb ik via "delen van toepassing en games" heb ik de poorten van Xbox Live toegevoegd aan het statisch ip. Echter nog steeds Nat strict.
    Ik heb echt alles geprobeerd. Ik zie geen optie meer voor exposed host. Dus dat kan ik ook niet meer testen.

    Update na gesprek Microsoft Support:
    Ik heb contact gehad met Microsoft over dit probleem. Ze geven aan dat ik een firmware update moet uitvoeren. Echter KPN geeft aan dat dit niet mag/kan, omdat de telefoon dan niet werkt. Ik heb standaard de Xbox poorten aangepast. Heb nu een poortrange aangegeven van 3073 - 3075 en 87 - 89. Dit werkt ook niet. UPNP werkt helaas ook niet.

    Heeft iemand nog andere opties om mijn poorten open te krijgen op mijn Speedtouch 780?

    Extra info:

    Ik heb vanuit mijn router heb ik een kabel naar boven. Die wordt gesplits door middel van een HUB. Echter mag dit denk ik niet het probleem veroorzaken. Een HUB zet toch alles door?

    Ik heb DHCP weer aangezet. UPNP uitgezet. Extra beveiliging aangezet. Dit werkt ook allemaal niet.

    Welke provider?:
    Planet - KPN
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    Internet Plus Bellen
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    6 mb down / 768kb up

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Experiabox (Speedtouch)
    Modem type?:
    780
    USB/ Ethernet?:
    Ethernet
    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Microsoft ForeFront

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Experiabox (zie modem)
    Welk router type?:
    780
    Welke firmware?:
    versie 7
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Nat Strict
    Wat heb je geprobeerd?:
    Zie omschrijving (echt alles...!)
    Waar stopt de test?:
    NAT
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen
    Wat staat er bij NAT?:
    Strict
     
  4. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
  5. Leeejohn

    Leeejohn Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja toen ik de experiabox van Siemens had toen heb ik dit geprobeerd, maar nu heb ik de speedtouch.
     
  6. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij werkt op mijn pc wel gewoon, ook werkt hij op mijn laptop. Maar nu werkt hij op de laptop van iemand anders weer niet??? Ik word hier echt helemaal gek van? Waar kan dit nou toch aan liggen?

    1) als hij automatisch mac adressen filtert dan zou hij toch niet zowel op mijn pc als mijn laptop moeten werken?
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2008
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    soms doet een "kabel" het wel, maar kan er toch een breukje zitten .. probeer het voor de zekerheid het ook even met een andere kabel
     
  8. tim15

    tim15 Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    1
     
  9. KiR

    KiR Opperchief

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    1
    Wie kan mij helpen? Ik heb mijn laptop op een draadloos netwerk draaien. Nu heb ik een gewone UTP kabel van me laptop naar mijn xbox360 gelegd.
    Ik heb gehoord dat dit moet kunnen. Maar als ik de stekkers erin druk. dan Zie ik op de xbox wel dat kleine groene lampje branden in het networksettings scherm van LINK. maar ACT is nog niet groen.

    Als ik een test connection doe dan geeft hij bij het IP adres Failed aan.
    Ik moet dus handmatig een ip adres opgeven, maar weet niet ''meer'' hoe dit werkt
     
  10. arrowrocket

    arrowrocket Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen mijn xbox.
    Dus zo zit de situatie, ik heb een telefoonaansluiten bij pc en bij xbox, maar die staan 8 meter uit elkaar
    dus ik verbind router met pc, stel waarden in, enz... en dan unplug ik hem en verbind hem met xbox.
    Volgens mij klopt het met de xbox allemaal, alleen moet ik iets instellen in de router waardoor hij dpcp vindt.
    De router werkt volledig met mijn pc, kan internet gebruiken enz...
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je de xbox uitzet en je router een tijdje uitzet ... werkt het dan wel? gebruik je dezelfde kabel en dezelfde poort als die van de pc?
     
  12. Leeejohn

    Leeejohn Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je Xbox een statisch ip geven (vast ip-adres). Deze moet in dezelfde reeks zitten als je laptop. Dus als je laptop op ip 192.168.1.34 zit, dan moet je xbox ip 192.168.1.XXX hebben(voor getal xxx mag je zelf iets verzinnen). Verder moet je je Default gateway invullen (ip van router), en subnetmask (255.255.255.0 in dit geval). DNS mag je ook adres van router invoeren.

    En crosskabel gebruiken, dus geen normale UTP.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2008
  13. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo!

    ik heb even een vraagje over mijn (KPN) experia box de zwarte.!

    ik game er mee online prima mensen joinen en zo gaat prima, maar als ik zelf een game host of maak komen er geen mensen binnen en ik heb ook geprobeerd als me maat in me room wil joinen, dan staat er connection failed!
    en nu bij fifa komt ie wel in me game en daarna staat er meteen de sessie is niet meer beschikbaar!

    moet ik iets in die modem veranderen? enzo ja wat?

    bedankt alvast!

    Ciaoooo
     
  14. arrowrocket

    arrowrocket Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    wat bedoel je? hem ffe laten rusten ofzo?
    ik gebruik de zelfde poort (lan poort 1)
    ik gebruik mijn xbox ethernet kabel
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2008
  15. arwall

    arwall Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo

    Ik heb 3 dagen geleden een xbox live gold abonnement genomen voor 3 maanden. Ik heb de verbinding tot stand gebracht met een utp kabel van 15 meter van de modem naar de xbox. Alles werkte prima, alleen moest ik als ik wilde spelen steeds een kabel van 15 meter door de kamer leggen om te kunnen spelen. Na dit drie dagen gedaan te hebben bleef ik gisteren haken achter de kabel en toen viel mijn xbox om. Eerst leek er niets aan de hand maar toen ik opnieuw wilde inloggen kon ik geen verbinding krijgen. Voordat ik een nieuwe kabel ga aanschaffen wil ik vragen hoe ik erachter kan komen of het nu aan de xbox licht of aan de kabel.
    Ik heb ook een gigaset van siemens liggen met usb aansluiting. Kan ik deze dan misschien gebruiken?

    alvast bedankt voor de reacties
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2008
  16. FearZ

    FearZ Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt wtf man ik heb de xbox direct op het modem aangesloten en doet ie het nog niet! WTF weet iemand hier een oplossing voor?|:-:mad:
     
  17. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Trek de stekker van je modem eruit voor 20 seconden. Doe hem er dan weer in, wacht tot alle lampjes branden op je modem en doe dan de kabel van je xbox erin. Dan moet hij werken.
     
  18. wouterrrrr

    wouterrrrr Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem met Xbox live (Ipaddress/dns)

    Ik heb een probleem met Xbox Live. Het werkte voorheen al eens goed, maar gisteren kreeg ik het al niet aan de praat. Vanochtend werkte het gewoon weer, maar nu ik vanmiddag weer wou spelen krijg ik weer het probleem van gisteravond.

    Als ik wil inloggen krijg ik de melding: 'Cant connect to xbox live'. Als ik vervolgens test connection doe dan zegt hij bij ip-address 'failed'.

    Dit gebeurt ook als ik rechtstreeks mijn internetkabel in de xbox stop (dus zonder tussenkomst van de router).

    Ik weet dat wij hier een variabel ipadres hebben. Zit in een studentenhuis en hebben glasvezelinternet via OnsNet.

    Weet iemand wat de oorzaak van het probleem kan zijn?

    de status codes:
    W: 0000 - 000B
    X: 4000 - 1001
    Y 0000-000
    Z 0000-0000

    Deze vraag had ik verkeerd geplaatst. Inmiddels heb ik router gereset en hij doet het nog altijd maar soms. Hij geeft nu echter bij DNS failed terwijl Ip address nu wel 'confirmed' is.

    Status codes zijn nu:
    de status codes:
    W: 0000 - 000B
    X: 4000 - 0011
    Y 0000-0000
    Z 8015-1904

    Oftewel, de foutmelding is veranderd maar het probleem dat ik soms wel soms niet op xbox live kan is nog altijd aanwezig! Overigens loopt mijn internetverbinding sinds de reset soms ook te kutten maar een 'repair' voldoet dan.

    Als iemand mij kan helpen, mijn grote dank!

    O ja nog iets raars, kan niet inloggen @ mijn router: The server at 192.168.2.1 is taking too long to respond.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoe loopt de UTP-kabels door het huis ??

    Is jouw router rechtstreeks aangesloten op het modem of zit die achter een router/switch ??
     
  20. wouterrrrr

    wouterrrrr Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik niet. Dat is een intern systeem in deze studentenflat. Er zit in elke kamer gewoon een aansluiting, maar goede kans dat hieronder nog een router/switch zit.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina