De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    De plasmacellen van een 1024x768 zijn niet vierkant, maar iets rechthoekig (zie je niks van) en bovendien wordt het door de tv prachtig gescaled. Je ziet alles dus gewoon in breedbeeld.

Voor de xbox kan je een gewone hdmi-kabel gebruiken. De vga en componentenkabels zijn wèl speciaal voor de xbox. De hdmi uitgang zit vlak onder de gewone AV uitgang.

Een xbox360 kan de volledige 1080p uitsturen op zowel hdmi, vga èn componenten.
    Er zijn echter nogal wat full hdtv's die alleen 1080p accepteren via hdmi. Als je een full hdtv koopt, moet je dat wel ff checken.
    Of je een full hd lcd of een hdready plasma wilt kopen, hangt van jezelf af wat jij het mooiste beeld vindt geven. Ikzelf vind een plasma veel mooier, maar ik ben jou niet.
    Neem je xbox mee naar de winkel en ga daar gamen/films kijken.
    Succes!

Laatst bewerkt: 10 okt 2008
  2. ventouxfreak

ventouxfreak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  3. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf deze week de Samsung LE37A656 gekocht (€865,-) en ik moet zeggen dat het beeld van de xbox er wel erg gelikt uitziet. SD-televisie was niet zo best maar na een firmware update en de juiste instellingen ziet ook dat er zeer goed uit.

Zelf vind ik de LG 42PG3000 plasma een zeer goed beeld geven en is de LG PG6000 een zeer mooi toestel in die prijsklasse (one sheet of glass) net als de Samsung LCD LE37A552 en de Panasonic PX80.

Je ziet het, er is keuze genoeg maar wees niet bang om een te groot beeldscherm te kopen. Je bent er namelijk in no-time aan gewend.

4. alleycat

alleycat OnlyInItForTheMoney

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag de grote dag...!!

Om 12.00 komt mijn HD decoder van Ziggo. btw zit hier een HDMI kabel bij?

En vanaf 15.00 komt mijn nieuwe .... 50" PDP LX5090 \o/\o/\o/\o/

5. bli3p

bli3p Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik wens jou een hele fijne middag toe :b:

6. alleycat

alleycat OnlyInItForTheMoney

Leuk Bevonden:
    0
    kijk, dan vind ik nou aardig.:thumbs: Ik zal mijn ervaringen hier delen.

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ikzelf heb een 32inch full-hd van samsung en die bevalt prima.
    ik heb hem voor 559 euro gekocht en voor die prijs is hij aan deur af geleverd en alles ofwel de totaal prijs.
    het is de samsung LE32a552 en het is echt een topper!

8. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Mijn beamer heeft het begeven, dus heb ik nu ff van mijn vader zijn werk een beamer te leen voor in de herfstvakantie.

Ik wil nu dus een nieuwe tv gaan kopen en het liefst een plasma.
    Ik heb hier een aantal tv's opgezocht van 50 inch op kieskeurig.nl en ik heb een maximaal budget van 1200 euro.
    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tel...x=1250&grade=0&current=1&details=Y&advanced=1
    Kan iemand misschien vertellen wat dan de beste keuze hieruit is? :thumbs: Ik heb trouwens geen HDMI uitgang op mijn xbox 360.

9. ggo

ggo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb tweemaal een samsung hd-ready tv (oud en wat nieuwer model)
    nu kan ik bij het nieuwere model via system/display settings op mn xbox gewoon 1080p selecteren en dat werkt prima
    kan dit eventueel kwaad?

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan beter de Xbox360 op 720p zetten.

Een HDready tv met 1080p signaal ondersteuning zal een 1080p signaal terug schroeven naar 1080i of 720p.
    Hiervoor is behoorlijk veel rekenkracht nodig.

Zag een paar dagen geleden een tv (Philips) waarbij het beeld via een directe 720p bron mooier was dan , 1080p terug schroeven naar 720p.

11. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln, zo'n kerel die ik ken heeft een Samsung monitor, die T240HD en is dus Full HD. Hij zet die settings ook op 1080i maar heeft zn xbox aangesloten met zo'n VGA kabel. Kan hij 'm dan niet beter op 720 zetten want vond t niet echt scherp.. :+

12. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nee wat jij bedoeld is dat die Philips tv beter kon scalen dan de Xbox 360. Het signaal wordt niet teruggeschroefd maar juist uitgetrokken, nieuwe tv's kunnen dit beter dan de Xbox 360 zelf.

13. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is mijn 50" voorkeur bij een budget < €1200,-:
    1. Samsung PS505A550
    2. LG 50PG6000
    3. LG 50PG3000
    4. Panasonic 50PX8E
    Of je geeft €200,- meer uit en hebt de Samsung PS50A656 :cool:.

14. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ok bedankt voor je voorkeuren. ;)
    Ik zit nu dus te denken aan die Samsung PS505A550. Maar er staat ook nog een Samsung PS505A551, wat is het verschil tussen deze 2?
    En er staat wel bij de specs dat ze allebei een resolutie van 1920 x 1080 hebben, maar is dit wel echt Full HD of boeit dat voor mij toch niet omdat ik toch geen HDMI uitgang heb?

15. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Antraxx, het verschil is alleen cosmetisch volgens mij.;)

16. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet waar ik dit moet vragen maar ik zou graag mijn pc aansluiten op mn tv.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit doe?

17. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Hey dames en heren :)

K'wil binnenkort ( eind oktober ) een HDTV gaan kopen. Nu heb ik gelezen dat FULL-HD en HD-READY niet zover van elkaar liggen. Dit omdat Full-HD pas merkbaar is bij een TV groter dan 110CM.

Nu zijn er tevens aanbiedingen voor €600,- wat betreft Full-HD tv's. Het scherm is dan 82 CM maar als je bovenstaande leest is dat niet echt nodig. Goed, hier wat details en aangezien dat sommige hier meer verstand van hebben laat ik jullie even brainstormen ( voor mij :p )

Hieronder wat ik uit wil geven en waar ik aan denk ;

- Samsung ( voorkeur )
    - MAXIMAAL €650,-
    - HDMI / HD-Ready ( HDMI uitgang ) ook een VGA uitgang ( PC )
    - Strakke kwaliteit
    - Zwart ( niet de witte )
    - 83 --> 93 CM

Welk model TV kan ik het beste halen? Ik wil namelijk geen crap TV als ik straks op m'n nieuwe TV Gears of War 2 aan't spelen ben :)

18. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329

Sorry, ik moest je even Quoten anders wist je niet tegen wie ik het had.

PLASMA-TV's zijn NIET geschikt voor gamen. Dit omdat er vaak dode segmenten ontstaan in de TV en hetgeen snel gaat inbranden. Google maar even, daar staan genoeg klachten op.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik game al ruim een jaar op een plasma. Je loopt achterhaalde onzin te verkondigen, no offence.

Plasma geeft mi nog altijd het mooiste beeld, met veel hogere contrastratio's en 'echtere' kleuren.

20. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Raar, als ik Google bezoek en in typ : "Plasma TV niet geschikt voor gamen" krijg ik genoeg hits waarin staat dat je beter een HD-TV kan kopen ipv een Plasma TV.

Ach, maakt niet uit :) T'zou zo maar kunnen Kevke :)

Ik heb nog geen antwoord op m'n vraag.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina