Pro Evolution Soccer 09 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja als iemand mij een link geeft waar je die kan vinden? Of ik vraag een paar maten van me die dat wel weten :)

    lijkt me in ieder geval wel stoer! In be a legend mode, je eerste inval beurt, zenuwen en adreline gieren door je lijf! Je mag invallen, stapt het veld op en wat hoor je in het stadion :
    De keeper van Den Haag van Den Haag van Den Haag, de keeper van Den Haag die heeft een dildo in zijn maag...

    ;)
     
  2. dennizzz

    dennizzz Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal zondag is kijken of ik wat live footage kan opnemen met m'n mobiel.. :) Zit midden in 410 dus wellicht klinkt het nog een beetje
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Je moet idd altijd trainingswedstrijden spelen. Duurt hierdoor wel lang. Is niet voor iedereen weggelegd.

    In het begin dach ik, vét, CL! Maar ik vind opzich dat ze er nog te weinig mee doen. Ze hebben die licentie te laat binnengehaald. Vind ik érg jammer!

    Sorry hoor, maar de graphics zijn toch niet geweldig? Bovendien zijn ze écht niet scherper dan de demo. Contrastprobleem heb ik bij bepaalde teams in bepaalde stadions bij zonnig weer en dat ligt echt niet aan mijn tv, maar je kan idd alles recht gaan praten wat krom is. Regen effect valt tegen (je ziet regen vallen??? en er spat water op als de bal over het veld rolt). Het veld is véél te donker, dus de belichting is bij regenwedstrijden niet prachtig.

    Eigenlijk niet eens naar gekeken. Ben direct diverse modes gaan spelen.

    Het kan idd wel een goede PES zijn, maar toch ben ik niet tevreden. Ik verwacht VEEL meer van Konami. Zo kunnen ze niet blijven doorgaan. Ik heb gister PES gespeeld en ben daarna online een potje FIFA09 gaan spelen en dat speelt m.i. toch echt veel beter nu. Veel soepeler en bovendien vind ik de wedstrijden spannend. Ik scoorde een paar keer met PES en dat kon me eigenlijk niet boeien. Dit had ik voorheen wel met PES.... Het gevoel ebt een beetje weg.

    De AI is idd prima. Offline is het spel wat dat betreft leuker dan FIFA09.

    Het is idd weer lastiger geworden en dat komt het spel ten goede.

    Sorry, maar ik vind niet dat Konami zich herpakt heeft. Ik vind teveel zaken nog steeds ondermaats. Kijk de graphics boeien mij wat dat betreft niet eens. Maar waarom is de CL niet geintegreerd in de Master League? Waarom kan ik in de Be a Legend modus niet vragen om de bal? Ik denk dat PES op dit moment een beetje dood is. Konami investeert geen geld in een nieuwe engine en hier moet Seabass het dus mee doen. Ik vind FIFA09 nu al beter, ik denk dat het verschil volgend jaar nóg groter gaat worden.

    Met alle respect, ik was echt helemaal into PES, maar Konami roept het op zichzelf af. Het spel evolueert niet meer..... Het stagneert, vandaar dat ik in mijn review ook zeg dat het beter Pro Stagnation Soccer had kunnen heten.

    Het spel is leuk om te spelen hoor, maar er is gewoon te weinig vernieuwd. Veel ergernissen zitten er nog steeds in en dat kan ik van FIFA09 niet zeggen.

    Konami moet komend jaar geen nieuwe PES uitbrengen en gewoon een jaar lang gaan sleutelen aan een nieuwe engine. Alleen dan zie ik nog enkele lichtpuntjes voor PES. Als ze dat niet doen zie ik PES over een aantal jaar niet eens meer in de schappen liggen.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  4. X-Seventeen-X

    X-Seventeen-X Forum lurker

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Geeft niks ;). Lijkt me wel lachen om eens te pessen tegen elkaar.

    Ben wel benieuwd of het een beetje gaat lukken met die mp3's. Hoop het wel iig. Ben benieuwd naar je resultaat.
     
  5. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je niet eens weet dat je in be a legend mode wel om de bal kan vragen, vraag ik me echt af of je je wel verdiept hebt in het spel...
     
  6. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Het importeren van MP3's is mij btw niet gelukt. Ik kon teams editen, en daarbij chants selecteren, maar niet importeren. Is dat niet alleen mogelijk in de PC versie? Volgens mij wel namelijk.
     
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    en PS3 denk ik...
     
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb jarenlang PES gespeeld en veel uitleg heb ik wat dat betreft niet nodig. Ik heb het betreffende hoofdstukje in de handleiding voor de zekerheid gelezen. Daar kon ik niets vinden. Ik heb allerlei knoppen ingedrukt (triggers, schouderknoppen, A,B,Y,X, tijdens het spelen, maar krijg geen enkele indicator of what so ever in beeld. Mijn 'legend' steekt zijn hand niet op (waardoor ik bijv. zou kunnen denken "hij vraagt om de bal").

    Ik dacht eerst dat ik niets kreeg te zien (ook geen indicatoren), omdat het een scoutwedstrijd was. Daarna wedstrijden gespeeld en totaal geen idee dat dat werkte. Zelfs al zou het werken, ik merk er niets van, dus dan is het voor mij duidelijk genoeg: het werkt niet.

    Als het wel mogelijk is, waarom laten ze dan niet zien hoe het werkt? Waarom krijg je dan voordat je een wedstrijd speelt, of de Be a Legends carriere begint een korte uitleg van de bediening? Waarom kan ik geen aparte controls instellen voor de Be a Legend modus? Dan was het duidelijk geweest.

    Gewoon matig van Konami wederom. Maargoed, jij praat alles krom wat recht is als het om Konami gaat. Prima dat jij er zo over denkt, ik bekijk het iets objectiever, maargoed ik respecteer jouw mening.....

    Overigens de review in de spitskrant gelezen? Daar zag ik toevallig ook staan dat je niet om de bal kan vragen. Dus blijkbaar hebben meer mensen hier last van. Heeft niets te maken met het niet voldoende verdiepen in het spelletje.

    Het is gewoon matig uitgewerkt van Konami. Erg jammer, want lange tijd verdedigde ik Konami (jij doet het nog steeds), maar ik ben nu gewoon echt teleurgesteld in hetgeen ze uitbrengen.

    Ik ben blij dat ik een review-exemplaar heb ontvangen, want ik zou me echt bekocht voelen als ik hier € 60 voor moet neerleggen.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Nouja, je had gewoon even het boekje kunnen doorlezen of command list kunnen bekijken en daar staat gewoon ask for ball en het werkt wel. Vriend van me had er trouwens ook last van, oftewel had het niet gelezen dus je hebt inderdaad een punt dat een beetje informatie welkom is. Maar het werkt wel degelijk.

    Ik verdedig Konami niet, wel PES omdat ik met PES gewoon nog steeds veel meer plezier heb, vooral als ik tegen mijn vrienden speel.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Bij een enkeling hier ontbreekt inderdaad alle kritiek. Het is gewoon teleurstellend dat Konami te weinig tijd neemt voor zijn spellen en daardoor weinig vernieuwd. Een maand geleden overweegde ik nog om PES 2009 te halen. Maar de demo stelde niets voor en FIFA is gewoon erg goed, dus de behoefte aan een PES heb ik niet. Dat zou ik wel degelijk hebben als Konami ook een keer met iets nieuws komt. Maar sommige hier doen nog steeds of PES 09 het achtste wereldwonder is. Het zal vast een leuk spel zijn, maar rechtvaardigt het echt een prijskaartje van 60 euro? Ik vind eigenlijk van niet. Ook PES fanboys moeten een keer kritisch naar hun spel kijken. Anders blijft Konami jaarlijks hetzelfde spel uitbrengen zonder noemenswaardige vernieuwingen. Nu veel mensen overstappen naar FIFA 09 hoop ik dat er bij Konami ook een lampje gaat branden. Want ze kunnen veel beter als ze de tijd nemen zoals vroeger. Maar ze willen per se ieder jaar de concurrentie aan met FIFA, terwijl ze daar de mankracht niet voor hebben.
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb het hoofdstuk 'be a legend' in de handleiding gelezen. Tijdens trainingwedstrijden is er niet eens een keuze voor command-list (lijkt me toch dat je daar juist dingen uit wil proberen) en dit zag ik tijdens een wedstrijd ook niet staan (maar dan heb ik misschien verkeerd gekeken).

    Zelfs als het er is en als het mogelijk is, dan is het zogezegd veel te onduidelijk gepresenteerd. En tjah, of je nu Konami of PES verdedigt, is voor mij hetzelfde. Ik heb ook altijd met superveel plezier de PES reeks gespeeld. Zowel offline als online met vrienden. Ik vind de rest dit jaar gewoon beneden alle peil. Neem nu de menu's? Neem de niet up-to-date transfers? Alleen de gameplay is dit jaar gebalanceerder geworden, al hebben ze daar niet zo heel veel voor hoeven doen lijkt mij. Ik vraag me gewoon af wat ze het hele jaar doen. Een paar kleine tweaks en dan zeggen "hier die €60".

    Ik trap daar gewoon niet meer in.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Helemaal mee eens. Wat ik al zei, ze moeten volgend jaar geen PES uitbrengen en gewoon keihard gaan werken aan een nieuwe engine. Ik denk alleen dat ze daar de kennis en kunde niet voor hebben. Dat wordt dus een engine kopen, of externen inhuren die dat wel kunnen en hen flink betalen.

    Alleen dan zie ik de toekomst van PES positief tegemoet.
     
  13. dannyn1972

    dannyn1972 Active Member

    Berichten:
    1.640
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt helemaal gelijk,ook ik ben een PES fanboy,Ik heb FIFA09 (weer)een kans gegeven(Fifa08 heb ik ook gehad en 07 ook),ik heb er iets van 30 uur ingestopt....en helaas het kan me gewoon niet raken en boeien.Het ziet er geweldig uit, diep uitgewerkt en ga zo maar door.Maar in de PES09 demo heb ik gewoon veel meer gevoel en lol gehad dan in FIFA09...daarom istie de deur ook alweer uit!!Maar ik geloof wel dat de verkoopcijfers van PES09 minder zullen zijn dan de voorgaande jaren en dat Konami hopenlijk wakker wordt hierdoor.Het gave vind ik vooral in Be A Legend dat je met de Live Vision cam je eigen kop op een speler kan zetten en dat ziet er echt geweldig uit.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  14. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal eens met Jows. Goeie review trouwens.
     
  15. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop hem vandaag te kunne bemachtigen :)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat laatste kan overigens ook met FIFA.... Al had het vet geweest als je dat ook bij overige spelers kon doen. Dan had je een foto van Huntelaar kunnen gebruiken om Huntelaar beter na te bootsen.
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Weet je,

    Ik snap dit niet zo goed. Veel van de mensen die PES 2009 wel gaan halen weten echt wel dat het niet het 8ste wereldwonder is. En dat gepiep over dat prijskaartje is ook een beetje vreemd. Laat mij lekker € 60,00 neertellen voor een spel waarvan ik weet dat er te weinig vernieuwd is maar dat ik desondanks toch heel wat uren zal gaan spelen.

    Ga jij mij nou niet vertellen dat ik kritisch moet kijken naar mijn spel, dat bepaal ik even lekker zelf. Ik weet misschien zelfs beter dan jij wat er wel niet allemaal mis is met PES 2009. Ook ik vind het twijfelachtig of PES 2009 voor iedereen wel € 60,00 waard is. Daarvoor is het gevoel dat je iets speelt wat je al jaren geleden hebt gespeeld te groot. Maar laat mensen dat fijn voor zichzelf bepalen en doe niet alsof jij de wijsheid in pacht hebt en wij achterlijk zijn. Als ik een spel +500 uur speel dan is dat mij wel € 60,00 waard.

    Maar dat wijze gedoe van Fifa spelers is echt triest. Ik weet zelf het beste wat ik leuk vind. Als ik besluit om een spel dat ik veel uren zal gaan spelen koop voor € 60,00 dan bepaal ik dat zelf wel. Heb ik jou niet voor nodig. Er is ook zat mis met Fifa 2009, maar ik ga niet in dat topic zitten zeggen dat het een rukspel is.

    Nu is de release van PES 2009 en zijn mensen als jij hier weer om ons te vertellen dat wij gek zijn om dat prutspel te kopen. En dat we het ook nog leuk vinden is al helemaal onbegrijpelijk.
     
  18. MartinOBL

    MartinOBL TheDutchDuck

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Wél vreemd dat de strategy guide juist vermeld dat je om de bal kunt vragen. Hun tip hierbij is dat je dat niet 'te pas en te onpas' moet gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  19. dannyn1972

    dannyn1972 Active Member

    Berichten:
    1.640
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt helemaal gelijk,ook ik ben een PES fanboy,Ik heb FIFA09 (weer)een kans gegeven(Fifa08 heb ik ook gehad en 07 ook),ik heb er iets van 30 uur er ingestopt....en helaas het kan me gewoon niet raken en boeien.Het ziet er geweldig uit, diep uitgewerkt en ga zo maar door.Maar in de PES09 demo heb ik gewoon veel meer gevoel en lol gehad dan in FIFA09...daarom istie de deur ook alweer uit!!Tja en dan blijfen er weinig alternatieven over Maar ik geloof wel dat de verkoopcijfers van PES09 minder zullen zijn dan de voorgaande jaren en dat Konami hopenlijk wakker wordt hierdoor.Het gave vind ik vooral in Be A Legend dat je met de Live Vision cam je eigen kop op een speler kan zetten en dat ziet er echt geweldig uit.
     
  20. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Heeft iemand in regio den Haag / Delft al ergens het spel te pakken? Ik krijg overal te horen dat het donderdag pas komt :mad:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina