1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat vermoeden had ik ook.
    Voor bij een variabele ip-adres wil de router nog wel eens tegen werken.

    Laat iemand die router/switch resetten !!!
     
  2. regtur

    regtur Save the last humans..

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraag over de 2 vakken die rechts staan bij marketplace. Bij mij zijn ze leeg en meestal zie je bij andere mensen dat er promotie voor demo's in staan of nieuwe gamevideo's. Dit wil ik graag ook, omdat het minder saai is en mij wel handig lijkt.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    waarschijnlijk heb je tijdens je registratie aangegeven dat je geen reclame wilt van derde of je bent jonger dan 16
     
  4. wouterrrrr

    wouterrrrr Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Die onderliggende bedoel je dus? Dat kan echt niet voor zover ik weet. Zit ergens in een centraal systeem. Maar in hoeverre kan dit het probleem zijn? Wat is adn precies de oorzaak dat het soms wel en soms niet werkt?

    Overigens had ik gisteravond ongeveer een hele avond wel internet op xbox maar niet op pc.

    Denken jullie dat dit het probleem is? Iemand een idee hoe het dan op te lossen is?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2008
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als jij de utp-kabel rechtstreeks in de Xbox360 of PC stopt en de verbinding is nog steeds bagger , dan moet het probleem wel liggen bij de centrale router/switch !!

    Trek eens bij de systeem beheerder aan de bel !!!
     
  6. FearZ

    FearZ Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik zou het eens proberen:)
     
  7. Leeejohn

    Leeejohn Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb mijn probleem met mijn Experiabox opgelost.
    KPN heeft firmware 7.XXXX uitgebracht. Als je daar de portforwarding dan verwijdert. De xbox een automatich ip laat krijgen, dan kun je UPNP gewoon aanzetten.
    Wel heb ik in de router ingesteld dat het ip van de xbox niet kan verlopen.
    Nadat ik dit had ingesteld kon ik in de log zien dat hij succesvol een poort had geforward op het ip van de xbox.
     
  8. BasdeK

    BasdeK Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een draadloze internet adapter voor mijn xbox 360 binnen en wou deze installeren. Ik vond ook mijn thuisnetwerk en vulde netjes de wpa code in. En dat ging goed. Tot ik de xbox live test deed. Toen stond er bij wireless netword: not connected :confused:..

    Weet iemand wat ik fout heb gedaan of wat ik kan doen?
     
  9. zoetway

    zoetway Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: De XBox live test geeft bij wireless network "not connected" aan terwijl in de lijst met gevonden netwerken "connected" bij mijn netwerk staat.
    Welke provider?:Surfnet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 10236/1021

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Siemens
    Modem type?:Gigaset sx 762
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:geen

    Router

    Welk merk router heb je?: zie modem
    Welk router type?:
    Welke firmware?: 2.1.34.7.0
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:Not connected
    Wat heb je geprobeerd?:andere kanalen op de gateway, encryptie uit, MAC filter uit, NAT uit (maar dan heb ik helemaal geen verbinding meer op mijn netwerk), DHCP, Manual config, Alleen 802.11G ipv B/G UPnP aan
    Waar stopt de test?: bij Wireless Network
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
     
  10. KiR

    KiR Opperchief

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    1

    Thx voor de reactie, ik heb nu een crosskabel gefixed.

    Maar welke ip adres moet ik gebruiken?
    Die van de vaste internetkaart is anders dan die van de draadloze kaart.
    Wanneer ik exact hetzelfde ipadres op de xbox invoer als mijn ipadres van de vastekaart. Geeft de pc gelijk een melding van: IP conflict, wanneer ik de laaste cijfers verander geeft de xbox weer IP failed.

    Editje. Laat maar, het is gelukt:)
    Ik heb even een netwerk wizard gedraaid op windows. Nu kon ik wel kiezen voor internet delen op mijn draadloze kaart.
    Xbox automatisch laten zoeken voor ip etc. Done
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  11. Acolyptus

    Acolyptus Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil van 2 xboxen de ports forwarden, waarvan eentje al geforward is. Alleen op het moment dat ik dezelfde 2 poorten intyp op de configuratie "website" van mijn router krijg ik deze error:

    Setting port range has overlapped with used port numbers!

    Ik heb een wireless router van sitecom de "WL-153"
     
  12. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan gewoon niet connecten.

    Heey, ik heb een Experia box SX 551 van Siemens, HetNet internet. Mijn xbox is verbonden met die grijze kabel van de xbox met 2 internet uitgangen, ik heb er 1 in mijn Xbox en 1 in mijn PC. ( Dus niet 1 in xbox en de ander in de router, want dan zegt hij: Network addapter: Disconnected ). Ook heb ik mijn firewall uitschakeld als ik wil connecten en doe bij mijn 1394 verbinding het dingetje uit zodat andere gebruikers niet kunnen profiteren van mijn internet.
    Ik kon al een heletijd niet op Xbox live, vanwege de DNS code. Maar IP adres deed het gewoon bijna altijd. Nu had ik voorgesteld om deze dag al me tijd te besteden aan het uitzoeken waarom hij het niet deed. Had ik gebeld dat mijn DNS code het niet deed, moest ik een fysiek adres opzoeken ofzo (mac adres). Maar toen ik dat wou proberen, wilde het IP niet meezitten. Failed. Ik daarna weer terug gebeld dat ie het niet zou doen, en kreeg ik tehoren dat ik me ip adres moest opzoeken, invoeren en xbox uitschakelen en router ook voor 40 sec. Werkte allemaal niet. Daarna kreeg ik zon knaap aan die lijn die zei dat ze wel vaker problemen hadden met de Experia box:mad:. Maarja, iemand nog suggesties om in ieder geval mijn IP weer normaal te laten werken??
    BVD, Max.:b:
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    @KiR - de xbox 360 is autosensing dus je kan ook gewoon een normale utp kabel gebruiken
    Geen Port forward gebruiken als je 2 xboxén hebt dit werkt alleen met 1 Xbox 360. Je moet UpnP gaan gebruiken .. heb je dan problemen dan ondersteund je router geen 2 360's
     
  14. Kloever

    Kloever Wat is een kleur?

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Al enige tijd ben ik in het bezit van een 360, maar nu wil ik hem voor het eerst via Live spelen.

    Ik heb een live kaartje gekocht en mijn kabel vanaf de router in de 360 gedaan. Maar geen verbinding. Network Adapter Disconnect zegt ie. Kabel is prima, want als ik hem in mijn pc doe heb ik gewoon verbinding(ben nu met die kabel online). Alles staat op automatisch, router en modem zijn gereset.

    Ik heb even een soort van verbinding gehad, toen begon ie met het ip adres te klooien, die aangepast. Toen was de MTU niet goed, die aangepast, toen deed ie het helemaal niet, de Disconneted status weer. Wat doe ik fout?

    Ohw, mijn router ziet de 360 nu ook ineens niet meer. Eerst wel, na 3x een powercycle te hebben gedaan....
    __________________


    ------------------------
    Even aan de hand van de zoekfunctie een update:

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ip Adress Failed
    Welke provider?: Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Geen idee, snel genoeg een vriend heeft de zelfde en daar werkt het wel

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Geen idee wat ICS is
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Firewall? Nope, rechtstreeks op de router

    Router

    Welk merk router heb je?: Netgear WGR614v6 V7
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Geen ip
    Wat heb je geprobeerd?: Alles
    Waar stopt de test?: Bij de IP test
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Handmatig of onzin

    Foutmelding bij IP is:

    W: 0000-000B
    X: 8001-0405
    Y: 0000-0000
    Z: 0000-0000

    Edit: De ene keer krijg ik een IP Failed en dan een MTU failed. Ik snap er geen bal meer van.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2008
  15. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat ook, als ik mijn kabel rechtsteeks verbind met de router dan komt er Network addapter: Disconnected.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Heb je al een andere router port geprobeerd? Welke router heb je? Heb je ook een andere kabel geprobeerd (bijv die van je pc?)
     
  17. Kloever

    Kloever Wat is een kleur?

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Netgear WGR614v6 V7 router. De kabel die ik gebruik voor de xbox gebruik ik ook in mijn pc. Ik switch dan naar de xbox met de kabel. Een andere kabel gebruikt, werkt ook niet. Via de router. Rechtstreeks gedaan, bingo. Dus echt een router probleem.

    Rare is dat hij de ene keer Disconnectet is, Geen IP krijgt of een MTU error geeft. Ip op statisch gezet, 192.168.0.2/4, die geeft de router aan(staat geen naam bij device kan dat iets betekenen?, maar helaas. Automatisch helaas ook geen verbinding. Zal Netgear eens bellen straks, maar ik hoop dat jullie een oplossing hebben. Anders zal ik de router terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellen met de XBox aan. Liever niet, maar goed
     
  18. Kloever

    Kloever Wat is een kleur?

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, Netgear gebelt, na 41 minuten eindelijk iemand aan de lijn, maar goed, nr is gratis dus prima. 3 min later, bel microsoft maar, want u heeft een lokaal probleem! Euhm...verbaasd....Wat heeft een lokaal probleem met Microsoft temaken? Lokaal probleem betekend of ik doe het fout of mijn provider is fout. Maar goed. Aan de router lag het niet ik had immers rechtstreeks naar de modem wel een verbinding, zonder router dus..Snap het even niet meer. Ik bel microsoft wel en stuur wel een mail naar Netgear, misschien dat op de email afdeling snuggere lui zitten
     
  19. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Farda.

    Heey, je moet me even alles goed uitleggen, want ik ben niet zo van de poorten etc.
    Ik heb vandaag mijn Xbox bij een vriend aangesloten en meteen had ik Xbox live. Meteen een Gamertag aangemaakt. Dus aan mijn Xbox kan het niet liggen. Maar ik heb dus een Siemens Gigaset SX551 KPN Experia Box.
    En soms doet hij het en dan gaat ie door naar Ip adres: Confirmed en dan meteen disconnected. Ik wil zo graag Xbox live:mad:. Het moet toch kunnen? Ik heb 300 ballen betaald en nu wil ik er van profiteren ook :mad:
    PLEASE HELP:x

    Is er iemand die mij kan helpen daarmee? Wil je mij dan toevoegen op msn?(Gaat net ff wat sneller:p)
    ham_kaas_tosti@hotmail.com
    thnx
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  20. Kloever

    Kloever Wat is een kleur?

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, een update.

    Ik heb Netgear gebelt, geen resultaat. Zij weten het ook niet.
    Ik heb Microsoft gebelt, moest mijn MAC Filtering aanzetten. Prima, maar die staat aan omdat ik ook wireless gebruik van de router maak en daarbij is dat alleen maar een optie als ik de XBox ook wireless wil doen.

    Toen maar aan het klooien gegaan. Ip range veranderd van .1.1 naar .0.1. Statisch de XBox gezet met ip .0.51 en deze ook in de router gezet. Ook met MAC van XBox. Helaas. Ik heb de MTU van 1500 naar 1364 gezet en nog een paar anderen, helaas.

    Net heb ik de router een hard reset gegeven, fabrieksinstellingen dus. Opnieuw ingesteld, helaas.

    Mijn XBox geeft nu aan: Network Adapter Wired. Ip Address Failed. Soms geeft ie MTU Failed aan. De router ziet een apparaat met ip .1.3 en das schijnbaar de XBox. Statisch zetten is geen optie want het werkt helaas niet. Mijn beveiliging is WPA-PSK, dat zou ie moeten kennen. Ik werk via een Modem, kabel-router, router-kabel-XBox...

    Enig idee?

    *Edit* Rechstreeks op modem werkt wel. Even terinfo. Nu alles statisch gezet, bingo. Maaarrrrrrrrrrr....MTU failed. MTU op 1500, no go. 1492, no go. UPnP uit btw
    *Edit2* Na een pwr van router zegt de XBox Disconnected
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina