[XOne] Xbox Live via Chello

Discussie in 'Games' gestart door rachid, 3 feb 2003.

1. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel iets leuker, meer 'knutselen'

Maar ik ga zelf ook een router halen, ik ben te lui voor een 486 :p

2. diotaven

diotaven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    500 starterkits!?
    Dat kan niet, daar houdt Microsoft heus wel rekening mee!
    Als Microsoft Xbox Live goed wil verkopen hebben ze echt geen 500 starterkits!

;)

Laatst bewerkt: 27 feb 2003
  3. nickesta

nickesta Respect the don

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand toevallig waar je een router kan kopen die op de lijst van routers staat die werken met xbox live! (van microsoft). Ik heb tot nu geen een van dat lijstje kunnen vinden.:mad:

4. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    maar 500 Xbox Live kits! Echt allemaal gelul!

Ik werk bij Intertoys en Dixons....we hebben personeelsaanbieding van 29,95 voor Xbox Live pakker en dan heb ik hem waarschijnlijk nog een week eerder ook!!. Moet je ff nadenken hoeveel mensen bij alleen deze 2 winkels werken (bart smit Free Record shop etc zullen ook wel van deze aanbieding gebruik mogen maken denk ik).....dat zijn er al zeker meer als 500! zou betekenen dat op 14 maart er helemaal nix in de winke ligt!.

En denk je dat MS zo stom is?? ze weten al een jaar lang dat ze Xbox live op 14 maart in Europa lanceren! Ze zullen heus wel slim genoeg zijn om in dit jaar genoeg te fabriceren en zeker na Amerikaanse release zullen er voldoende moeten zijn....Ze hadden niet voor nix Amerika,Japan en Europa omstebeurt aan dit Live pakket geholpen...dit was om te voorkomen dat ze "nee-verkoop" hadden en mensen uit ongeduld mischien toch een PS2 of GC zouden kopen.

Ff nadenken voor je zulke dingen zegt

Greetz,
    TRGXtreme

5. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik heb ook CHELLO hier in Almere,

en ik ga ervan uit dat Chello het ondersteund , want ik heb me pakketje al besteld :)

XBOX LIVE HERE I COME ! , BE Afraid , VERYY AFRAID :D

6. Locke

Locke Organic intellectual

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik heb gisteren tevergeefs geprobeerd mijn xboxje via Chello met live te verbinden, maar dat lukt niet. Ik heb uit verschillende threads wel wat info verzameld. Zo schijnt het gelukt te zijn direct verbinding te maken (zonder router, switch, etc.), maar er werd niet vermeld hoe.

Kunnen we in deze thread niet alle info over Chello en Live verzamelen? Dus een soort handleidingen voor elke set-up (direct, router, switch, etc.) in deze thread plaatsen. Da's lekker overzichtelijk.

- Locke

PS Mods: wellicht een idee om ook in dit forum van die [centraal] topics te maken voor verschillende (werkende) internetaanbieders? Dan kunnen mensen elkaar makkelijk vinden en helpen.

7. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    w00t!

Hier Chello in Amsterdam! :cool:

Vlgs mij heeft half Nederland Chello..

Dus ik ga ervan uit dat ik op XBL! kan..

XBOX LIVE HERE I COME! , BE AFFRAID, VERY AFFRAID :D

8. Locke

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu al een flinke tijd bezig om mijn xbox live te krijgen via chello, maar het lukt niet. Ik heb ook net chello gebeld en degene die mij hielp was niet erg duidelijk en hulpvaardig. Ik heb uitgelegd dat het mogelijk was (omdat het mensen hier gelukt is), maar het enige dat hij antwoordde is dat chello het niet ondersteund omdat 'het' een netwerk is. Volgens hem functioneert een xbox als een netwerk en dat ondersteunen ze niet. Maar goed, ik weet dat het gelukt is door anderen, dus...

Vaag!

Kan iemand mij helepn dit te begrijpen en het in orde te maken.

Ik heb geprobeerd om de kabel direct in de xbox te stoppen en dan door autodetect te verbinden. Lukt niet. IP not confirmed omdat de network gateway niet bereikt kon worden. Ik heb ok handmatig alles ingevoerd, behalve mijn gateway want die stond niet vermeld.

Help!

- Locke

9. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Kan.. Het.. Nou.. Via..Chello..Of..Niet.. :eek:

Kheb mun Starterkit al gepre-orderd, CC is onderweg..

I'm fucked. :{

10. Locke

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij bedoelde het ventje van Chello dat hij geen support ondersteunde. In ieder geval niet erg duidelijk gecommuniceerd van hem. Maar ik zit nog steeds met de gebakken peren.

- Locke

11. MasterJ

MasterJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ze willen dat je geen netwerkt maakt maar ik heb gewoon verbinding en surf met 4 (5 met xbox) computers op het internet met chello

12. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ok ik heb bijna alle topics doorgelezen maar een simpel antwoord kan ik nergens vinden hoor.
    Vandaar stel gewoon mn vraag hier ff:

Ik heb thuis internet via Chello breedband amsterdam.

Ik heb maar 1 pc en 1 xbox.
    Ik heb nog geen rooter dus ik verwissel gewoon mn utp kabel van de pc,naar xbox.

Gaat dit werken voor Xbox Live! ?
    Gewoon dus:

Kabelmodem--->Xbox

Greetz angelo

13. Locke

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou moeten gaan werken. In ieder geval is het Metski gelukt. Maar mij lukte het niet (ik woon ook in A'dam). Mocht het je lukken, dan wil ik graag weten hoe je het 'em hebt gelapt.

- Locke

14. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als die Metski het gelukt is zal het ons ook wel lukken denk ik hoor.
    Tis ff afwachten tot de 14e en dan maar gewoon proberen he.

Thx voor je snelle reply man.

15. Metski

Metski RelaX-BOXer

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft niet tot de 14e te wachten, als je een spel hebt waarmee je op Live kan (bv Unreal) dan kan je al de software installeren voor Live en kijken of je verbinding kan maken met de server.

Het werkt als volgt (heb het met Unreal gedaan, weet niet of het met andere spellen ook gaat):
    - Zorg dat alle kabels goed zijn aangesloten
    - Stop het spel erin en dan moet je daar kiezen voor de mode Live.
    - Nu installeert hij de software die nodig is om Live in je dashboard te krijgen.
    - Hij gaat dan een account aanmaken en dit moet je wegdrukken, omdat dat nog niet kan.
    - Dan ga je naar Network Setup (in het nieuwe Live menu in je dashboard) en daar kan je op Connect drukken.
    - Dan komen er 4 cirkels die allemaal groen moeten worden en dan heb je verbinding met de Live server. (als dit niet lukt moet je de instellingen van de Network Setup veranderen, maar hoe weet ik niet want bij mij deed hij het gelijk)
    - Nu kan je op Y drukken om te kijken wat je DL en UL is.

Succes allemaal :)

Laatst bewerkt: 2 mrt 2003
  16. twist

twist Guest

Ik heb zelf aan chello gevraagd via een mail of het kon, en volgens chello is het makkelijk te doen.
    8)

17. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja tis ook tedoen ja.
    Mij is het gisteren gelukt via chello amsterdam thx to Locke dus word echt lache vanaf 14 maart :)

18. Dennis-XXX

Dennis-XXX Guest

Ik krijg wel verbinding met xboxlive als je de xbox direct met je modem verbindt.
    en nog snel ook! alleen mijn upload is nog een beetje klote (zoals iedereen die chello heeft)

Router wilt nu nog niet echt lukke
    Ik heb een com21 modem of zo en hij doet het goed met xboxlive (ik krijg heel af en toe een error dat ie mijn DNS niet kan vinden of zo)

dus 14 maart ben ik online met of zonder router :p :D

19. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Welke dingen moest je handmatig invoeren, weet ik dat ook alvast.

20. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Check op je pc het volgende Xiroke:

Ga naar start--->Uitvoeren

Tik daar dit in: wincfg (dit werkt met windows ME)
    Je krijgt dan je netwerkkaarten tezien.
    Kies dus die van Chello en klik daarna op meer info.

Bijna alle gegevens die je dan tezien krijgt kun je eventueel invullen bij de settings in je xboxlivezooi.
    Ik heb dit gedaan via een direct kabelmodem--->xbox verbinding en het werkte heel goed.

Laatste keer credit aan Locke.
    Hij weet er meer vanaf dan ik dus je zou het hem indien het niet lukt nog even kunnen vragen.

HOOOOOI

Deel Deze Pagina