De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    @ jaffie, zijn het er niet 5? 3 kabels voor component en 2 voor geluid? Al zijn die 2 voor geluid strikt genomen nog niet eens nodig.

Ik heb zelf een vraag. Ik wil nu een tv gaan aanschaffen. bij gamen zit ik er nu zo'n halve a 3 kwart meter van de tv af. Bij tv kijken zit ik er zo'n 2,5 meter van af.

Ik wil graag op 2,5 meter ook goed kunnen gamen. Heb ik aan 42" dan genoeg? 42" lijkt mij op een halve meter afstand een beetje groot.

Vraag 2: Is bij 42" het nuttig om voor full HD te gaan? of zie je het verschil met HD ready niet?

Vraag 3: Zijn LG-tv's een beetje te vertrouwen? Ik zat te denken aan een LG 42LG6000 (Full HD). Is dat iets eigenlijk? ik heb er niet zo heel veel verstand van. Je kan niet van alles verstand hebben he ;) en zo'n verkoper in een winkel vertrouw ik ook nooit echt (a)

Al vast bedankt xD

ps. Ik zit nu een 0,5 meter van een 26cm tv af bij gamen en vaak bij tv kijken. Ik wil alleen liever op de bank op 2,5 meter zitten :D

Laatst bewerkt: 20 okt 2008
  2. jaffi

jaffi pacman

Leuk Bevonden:
    0
    @ dahouseman

Ik zit 3 meter van mij tv af en ik heb een 32 inch full hd samsung en ik merk het verschil dus wel tussen full en hd ready Maar of het nuttig is ...

3. Chim

Chim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. jaffi

jaffi pacman

Leuk Bevonden:
    0
    1080 p

5. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    1080p heeft die tv niet eens.

@Chim je moet zelf ff kijken wat je mooier vind 720p of 1080i.

Dan zou ik ook op 2,5 meter gaan zitten met gamen ;)

Ligt er aan welke tv je gaat halen met welke budget.
    Ligt de tv in je budget met Full HD zou ik wel overwegen om die te nemen.
    Als je een blu-ray speler hebt is het wel nuttig.

Eerst de vraag wil je LCD of Plasma?
    Wat je budget?
    maat weten we 42'' dus.

Ga eerst eens kijken wat er in je budget te koop is en dan daaruit een paar kiezen waarvan je denkt of dat wat is.
    Ga dan ook vergelijken in de winkel(met je PS of 360 desnoods) om te kijken welke je de mooiste vind qua beeld.

Is al vele malen gezegd hier ;)

6. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik log net in om die aanbieding bij MM te melden, maar je was me dus al voor. Alsnog heb ik nog wat vragen:

die aanbieding is de TH 37 PX 8 EA en mij werd de TH 37 PX 80 aangeraden.
    waar staat EA voor? en je zei dat er bij de px8 geen VGA- aansluiting zit. waarvoor is die aansluiting? ik heb een 360 elite met een hdmi kabel. is dat ook de kabel waar je het beste beeld krijgt? of is er een betere?

Edit: o, ik zie het al: VGA is een pc aansluiting, maar die heb ik toch nergens voor nodig.
    van die px8 EA is de contrastratio 30.000 : 1. wat is een contrastratio?
    en het scherm contrast 10.000 : 1, dynamisch contrast 300.000:1. maar bij die px80 is het scherm contrast 15.000:1 en het dynamisch contrast 500.000:1. is dat een merkbaar verschil in beeldkwaliteit?

7. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In jouw geval heb je mbt de xbox360 niet perse vga nodig. Vga zou evt. alleen maar nodig zijn wanneer je een apparaat met vga wilt aansluiten. Dat is dus in het geval van jouw xbox met hdmi niet nodig, want die geeft het beste beeld. Het enige dat ik las is dat er een minimaal verschil in kwaliteit (beeld) is tussen de px8e en de px80...en dat is voor mij de reden om voor de supergoed-geteste px80 te gaan...

8. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die px8e is hetzelfde als px8ea?

maar goed. je kan die px8ea bij MM voor 599 krijgen en die px80 kost bij een gewone winkel 150 euro meer.

9. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Thanx voor de reactie xD

Budget is zo'n 1000 euro.
    Plasma of LCD? Ik twijvel nog eigenlijk. Ik vind Plasma er meestal mooier uitzien, maar hoorde vroeger veel slechte verhalen over plasma. Branden die dingen nog steeds zo snel in?

Ik ga iig nog verder kijken. Maar is LG kwa tv's te vertrouwen of moet ik dat merk naast mij laten liggen? Ik heb er gemengde meningen over gehoord ;)

10. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Plasma brand niet meer in deze generatie ;)
    En mocht je voor plasma gaan neem een Panasonic.

En word het LCD neem een Samsung of Sony.

11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

De PX8 is de budgetversie van de PX80 met bijvoorbeeld 2 hdmi inputs ipv 3, geen pc aansluiting en een lager contrast en lagere kleuren/zwart degradaties. Ook mist de px8 een sd kaartlezer voor foto's.

Het niet aanwezig zijn van een pc aansluiting is niet erg, je sluit een pc via hdmi aan op een plasma. Een xbox Elite sluit je altijd aan met hdmi, net als de andere xboxxen met hdmi aansluitingen.
    Of t minder aantal hdmi inputs belangrijk is voor je moet je zelf bepalen.
    De vraag is of je de iets lagere specs werkelijk kunt zien en of dit niet gewoon marketing is van de fabrikant om zo de px80 iets hoger te plaatsen.
    Zelf testen dus!

Contrast is het verschil tussen het witste wit en het diepste zwart wat de tv kan weergeven. Contrast is heel belangrijk voor de beeldkwaliteit en veel belangrijker dan resolutie.
    Helaas kan je deze specs nooit zelf checken.
    Vooral de dynamische contrasten zijn nogal nutteloos omdat het wit van de tv tot aan het belachelijke wordt opgestuwd (setting lasbril) om daarna het beeld zo donker mogelijk te zetten door bij lcd's het backlight zo goed als uit te zetten en hiervan het verschil te noemen in het contrast.
    Dit heeft geen enkele nut bij het bekijken van films/games etc. Wat ze eigenlijk zouden moeten doen is het weergeven van het ansi contrast waarin het scherm tegelijkertijd witte en zwarte vlakken worden getoond, zoals in een schaakbord.
    Het verschil wat de tv in 1 beeld kan laten zien tussen de witte en zwarte vlakken is het werkelijke contrast.

Daarom zijn specs eigenlijk behoorlijk nutteloos: je weet niet hoe de fabrikant met de cijfers goochelt. Gewoon zelf beoordelen wanneer je de tv bekijkt, maar speel wel met de beeldinstellingen van de tv!

600 euro voor een 37 inch plasma is natuurlijk geen geld.

Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  12. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Nee dat zie je niet. Mensen zitten elkaar gek te maken met desinformatie.

Daarom moet je alleen naar raad luisteren en daarna zelf gaan vergelijken en testen.
    Veel belangrijker bij je tv zijn contrast, zwart/kleurenweergave etc etc. Daar zit nog behoorlijk verschil in, maar dat zie je pas als je test.

13. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagie omtrent digitenne,
    Heb gister 1 maand proef gehad, en aangesloten op me oude tv, geen platte dus..
    Nou krijg ik binnekort de le37a552 of de 40inch versie ervan, en wilde weten of digitenne een redelijk tot goed beeld geeft op deze tv? Het gaat me vooral om het gamen en films te kijken, maar een beetje mooie tv-beelden moet ook wel aanwezig zijn

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Op mijn oude Samsung LE32R71B was het beeld van Digitenne redelijk goed.
    Maar ik woon op 1,88 Km van de antenne.

15. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Verschil tussen de TH37PX80 en PX8 zit hem idd in het wat mindere paneel, lager contrast en een input minder. Is voor 600 euro een uitstekende koop. Gemis van een PC input is inderdaad op te vangen middels HDMI.
    Echter, als je de PX80 bekijkt presteerd het scherm gewoon beter. Ik heb ze een tijd naast elkaar gehad in de winkel allebei op Blu Ray en er zit genoeg verschil tussen om de aanschaf van de PX80 te verantwoorden!

16. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Hmpf, ga ik naar media markt om wat schermen te vergelijken laten ze op het enen scherm Full hd natuur beelden zien (soort EARTH) en op de andere een computer spel dat er uit zag alsof het uit een PS2 komt.

Lekker vegelijken zeg... kon de pixels tellen in dat spel, maar dat lag toch echt aan het spel :p

Heb wel naar de Panasonic TH-42PZ80 gekeken. mooi ding. Ik vind het wel jammer dat de actie met dvd-brander+260gig voor de Panasonic TH-42PZ8 geld.

Zou graag de branden/260gig hebben, maar als je echt verschil tussen de Panasonic TH-42PZ80 en Panasonic TH-42PZ8 ziet, dan ga ik toch voor de eerste. Jammer dat er geen Panasonic TH-42PZ8 bij Media markt stond.

17. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ga anders eens naar de Makro, net geweest en daar zijn alle tv's op dezelfde bron aangesloten (nu was het een Ps3 met een trailers van LittleBigPlanet)

18. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Klein vraagje: Ben echt iets verwarrends tegen gekomen op kieskeurig. Staat bij de th37px80 twee keer dezelfde winkel. Gebeurd wel vaker (foutje dan) maar hier kon ik weinig uit opmaken. Kan mij iemand duidelijkheid verschaffen? Gaat om de volgende links:

http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=25768

http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=31957

Het gaat volgens mij beide over de th37px80, het enige vershil is de prijs en sommige specs. Vind het nogal onduidelijk.

19. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    klopt het dat de contrastratio hetzelfde is als het dynamisch contrast? in de MM flyer stond de 37px8 met contrastratio 30.000:1 en op internet zie ik dat van die tv het dynamisch contrast 300.000 is, is dat een fout?? of zijn het 2 verschillende dingen?

en weet iemand het verschil tussen 37px8 ea en 37px8 e en 37px8?

Laatst bewerkt: 22 okt 2008
  20. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Bij dynamisch contrast gaat de backlight feller branden om een heel erg fel beeld en licht weer te geven. Wordt er dan een zwart stuk beeld weergegeven, dan wordt dit grijzig omdat de backlight niet aan en uit tegelijk kan zijn. En andersom precies hetzelfde. Is het een donkere scene, en er is een opening in een deur o.i.d., dan is die opening ook erg donker.

Bij een plasma weet ik niet hoe ze het doen, aangezien deze geen backlight heeft. Dynamisch is trouwens ook meer voor in de winkels, om een redelijk beeld te geven met 80 tl-buizen. Thuis zet je je tv nooit op dynamisch, dit is echt veeel te fel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina