1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Fable 2 [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Goiz, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ok, verschil van mening ;) Ik vind dit dus echt totaal onjuist! Jij zegt nu dat het niet uitmaakt hoe sterk jouw karakter is tov. van een vijand, aangezien die toch mee groeit.
    Als je je eigen karakter maakt (=bestaansrecht van fable) moet je die zo sterk/slap, mooi/lelijk, groot/klein, dik/dun etc. kunnen maken als dat jij dat wilt. Daarbij kun jij zelf dus kiezen of het makkelijk of moeilijk is.

    Hier zeg jij dus dat het geen zin heeft om de upgraden. Als je in sitautie 1 (poppetje 1) niet van eindbaas 1 kunt winnen, kun je in situatie 2 (poppetje 2) ook niet van eindbaas 1 winnen.

    **klopt niet helemaal omdat het verschil van 250 in situatie 1 procentueel gezien groter is dan in suatie 2.**

    En dat is toch juist de kern van een RPG? Ik kan een bepaalde situatie niet winnen en moet dus nog wat XP verzamelen om verder te kunnen in de game.

    Exact, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik pokemon grotendeels heb laten liggen ( *schaamt* )
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2008
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Fable, ok, dit is het moment voor de aanschaf van een x360.

    Fable 2 maakt goed wat Fable 1 niet kon doen. Geweldig. Eindelijk een game die volgens mij bijna is zoals Moly hem bedoelt heeft.
     
  3. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb niet mijn rekenmachine erbij gepakt maar ik wilde er vooral mee benadrukken dat Lionhead niet de "fanatiekere" gamer links moet laten liggen. Fable 2 is vooral gericht op de casual gamer. Een simpele moeilijkheidsoptie had voldoende geweest. En als je even alle andere dingen vergeet, zoals het kopen van winkels en het stichten van gezinnen, dan houd je een RPG met een verhaal over.

    De main quest is goed te doorlopen zonder ook maar een enkel probleem. Met een moeilijkheidsgraad voorkom je dat sommige spelers een gedeelte van de ervaring gaan missen. Je hoort een eindbaas te bestrijden en na aardig wat slaan en schoppen neer te leggen. En niet door er naar te blazen. Zo was het in Fable 1 en ook in Fable 2 ligt de moeilijkheid weer erg laag. Van mij was enkel een voorbeeld maar ik had het graag op een soortgelijke manier gezien of zoals bij Oblivion. En Fable en Oblivion vergelijk ik dan enkel op de moeilijkheidsgraad en niet op de rest van de gameplay e.d.
     
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ok, dat mag :) In vond fable 1 ook niet al te pittig maar dat maakte mij niet uit. Heb me enorm vermaakt door alle dingen om de mainquest heen, en natuurlijk de sfeer :)
    Hopen dat ie woensdag in de FRS op Arnhem centraal ligt, zodat ik er 's avonds mee aan de slag kan!
     
  5. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat het spel wat makkelijker is maakt mij niet zoveel uit, daar ga ik Fallout 3 voor halen, ik ga Fable 2 gewoon spelen als een relaxte RPG en lekker van de wereld en het verhaal genieten, maar je hebt zeker een punt dat het niet moeilijk is om gewoon even optie toe te voegen waarin je de moeilijkheidsgraad omhoog kan schroeven.
     
  6. Xbox_wacko

    Xbox_wacko Active Member

    Berichten:
    338
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien een ietwat domme vraag, maar is fable 2 een vervolg op deel 1 qua verhaal. Of kan je dit gewoon spelen zonder deel 1 gespeeld te hebben. Vindt het niet zo leuk om het verhaal te volgen waar ik niks van snap omdat ik deel 1 niet gespeeld heb...
     
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Fable 2 bevat enkel wat hints naar Fable 1 en nog iets meer maar dat spoiler ik verder niet. Maar als je Fable 1 niet hebt gespeeld zal je Fable 2 gewoon begrijpen.
     
  8. Xbneo

    Xbneo Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    maakt idd niet uit...spel is een verhaal opzich
    ik kan hem pas over 2 weken ofzo spelen....tentamenweek :confused:
     
  9. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0
    een 8.8 en een 9.5 die cijfers liegen er niet om, je maakt de game zelf zo lang als je wilt als je er veel tijd aan besteed kun je er dus veel meer uithalen dat is wel goed nieuws
     
  10. PsychoBoyJack

    PsychoBoyJack Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    4
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Wow, een 10/10 bij Eurogamer?! Heeft Moelineux zijn belofte dan toch waargemaakt? Ik kan het bijna niet geloven... (en ben des te geinteresseerder in het spel geworden) :eek:
     
  12. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je een game nou een 10 geven? Er ontbreekt altijd wel iets en je ziet dat de meningen wel erg verschillen.
    Maar goed, dat Fable II goed scoort had ik niet anders verwacht, en vind ik ook niet meer dan terecht (tot nu toe, heb nog niet zelf gespeeld).
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Het kan altijd beter, maar dat wil niet zeggen dat er nooit een perfecte score weggegeven mag worden. Het is simpelweg de beloning voor een product dat van dit hoge niveau is. Let wel: dit is wat de reviews zeggen, ik heb het zelf nog niet gespeeld.

    Het verbaast mij enigszins wel... Moelineux staat bekend om zijn mooie verkooppraatjes, maar maakt het zeker niet altijd waar.
     
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je kan beter niet kijken ik heb toen straks gekeken en het is 10 min lullen in het Frans, met nul actie. ;)
     
  16. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    YES! Een Fable2 wisselforum :D
     
  17. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    YEAH! wisselforum~! zat er al op te wachten :+
     
  18. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    stom logbook van dat wijf btw op de hoofdpagina van xbw.
    ze verteld gewoon hoe het verhaal gaat onderhand :mad:
     
  19. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Heb het ook niet gekeken ;) Heb sowieso nog vrijwel 0,0 gezien van Fable 2, omdat ik alles zelf wil ontdekken.
     
  20. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik krijg bij IGN de indruk dat ze met de 8.8 de gematigde toon van de review willen opkrikken.
    Ik hoop echt op een wereld ervaring want vond Fable altijd geweldig en draag dit soort spellen een warm hart toe.
    Ben nog steeds erg blij met cijfers en verwacht er ook veel van maar krijg bij IGN beetje het idee dat ze het maar zo zo vinden ,maar misschien intepreteer ik het verkeerd. :):
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina