Mja als we spellen uit de VS ook mee gaan tellen, dan moet je bij de Xbox ook denken aan Panzer Dragoon Orta, Steel Battalion, DOAX etc. De Cube heeft inderdaad een klein aantal topgames (in de maak) van zeer, zeer hoge kwaliteit, maar net als bij de Nintendo64 zakt het niveau van de spellen daaronder zeer snel. Iedereen wacht telkens maar weer op die volgende Nintendo release, en de third party support is daardoor een beetje crap. Wat je daardoor krijgt is veel minder games en dus een veel minder gevarieerd aanbod. Weinig goede racegames, fighters, 'echte' rpgs, etcetera. Maar goed das mijn mening. Ik ga nog een Cubeje kopen, speciaal voor Zelda, Metroid, en Eternal Darkness, maar ik zou nooit zonder een Xbox kunnen omdat je anders een aantal genre's gewoon compleet mist.
klassiekers zijn dus volgens jouw spellen die als een tiet verkopen, meestal door zijn gevestigde posite (Perfect Dark en Banjo bestaan al langer)?? Daar ben ik het dus niet mee eens, dat zijn populaire spellen, dat wil niet meteen zeggen dat ze supergoed zijn (vaak wel, magoed) Als je het lijstje van topgames wil hebben (nit altijd excl.)en niet van populaire games, want daar draait het om volgens mij: Halo Splinter Cell DoA3 Racing Evo Morrowind JSRF Sega GT 2002 ik moet zeggen dat de meeste hiervan goedverkopende spellen zijn, vooral OMDAT ze juist zo goed zijn in kwaliteit en niet alleen door de marketing... Op de Gamecube zijn die spellen die jij opnoemt absoluut geen klassiekers, ok Metroid Prime is zeer goed, maar voor de rest zijn het allemaal van die domme kinderachtige spellen; met een aapje in een balletje rollen, plantjes water geven, en whatever... En ga nou niet beginnen van: "ja maar Monkey teelBall is echt wel leuk als je het speelt hoor", ik heb Pikmin en Monkey Ball een tijdje gespeeld en er is echt geen ruk aan... Resident Evil en Eternal Darkness zijn wel lachen, maar ik vind het geen topgames (vind ik).... Als je klassiekers opvat als goeie games die 300 vervolgen krijgen: op de GC zijn veel gevestigde spellen, maar de spellen op de xbox zijn creatiever, origineler en beter, alleen niemand kent de franchises ofzoiets.. DoA3 is het enige vervolg (en JSRF trouwens ook).
Hmmm, ik heb geen klagen over Xbox toppers: Halo, JSRF, PGR, Sega GT 2002, Colin McRae Rally 3, Splinter Cell, Racing Evoluzione, Mortal Kombat Deadly Alliance,..... Vooral SGT 2K2 vind ik echt het allerbeste....
En dan? Met sequels is niets, maar dan ook niets mis mee. Vooral sequels van Sega zijn meestal enorm goed. Kijk maar wat ze van het redelijke Sega GT en JSR gemaakt hebben! Een sublieme SGT 2K2 en JSRF!
Hmm sorry, maar daar zit je wel serieus mis. Dat je ook maar durft beweren dat er niets aan is aan Monkey Ball....Het is duidelijk dat je het niet goed gespeeld hebt of dat je er niet zoveel van weet, want is één van de allerbeste games van 2002. En vooral: het is origineler dan alle Xbox games samen. Wat geen verwijt is aan de Xbox games, maar gewoon om aan te tonen hoe innovatief Monkey Ball is. Ach, als het op Xbox was, zou je er wel een stukje positiever over zijn. De 2 games die in maart voorrang krijgen als ik er koop zijn Monkey Ball 2 en Metroid Prime. Op alle andere games...
Re: Re: serieuze thread over gebrek aan klassiekers voor de goede orde, verkoop cijfers hebben NIETS met klassiekers te maken evenmin als (alleen) graphics. Monkey Ball en Smash Bros verkopen helemaal niet zo goed als je zou denken, minder dan veel knudde 3rd party games. Aan deze multiplatform 3rd party games wordt nu eenmaal meer aan marketing gedaan, ze staan ook hoger in de lijsten ....... Toch zijn dit nu juist GEEN klassiekers. Nintendo heeft een eigen stijl van graphics, vaak cartoony met veel kleuren, juist eens NIET super realistisch .......... dit heeft natuurlijk niets te maken met de leeftijd voor wie deze games zijn bedoeld, kijk maar naar Zelda Wind Waker, super cell shaded maar de coolste game voor volwassenen sinds OOT.
en toegevegen naast de kwaliteit van 1st en 2nd party games op de cube zakt het nivo wel drastisch. Dit heeft meer te maken met de kwaliteit van de genoemde developers dan die van de 3rd party games.
Ik vind sommige klassiekers wel jammer dat die op de xbox niet hebben zoals super smash gta enzo jammer dat sony een contract heeft met die gasten die de gta series maken dat hij alleen op consoles van sony uitkomt
Tja.... it's sad but it's true! Ik zit ook wel een beetje in met de situatie hoor! De cube heeft inderdaad wel een aantal goeie (echte goeie!) games die ik wel voorlopig een beetje mis bij de Xbox, maar dat zal wel veranderen hoor! Ik heb het volledige vertrouwen in de box! Ieder console heeft eens ups en downs en ik denk dat de Xbox nu een beetje downs heeft en de cube een beetje veel ups! T'zal wel eens omslaan!
Re: Re: Re: serieuze thread over gebrek aan klassiekers Daar heb je zeker gelijk in! Daarbij Zelda rules!!! al van in het 8-bit tijdperk!!!
Monkey Ball en Smash Bros verkopen helemaal niet zo goed als je zou denken SSBM is de best verkochte gamecube-game in amerika..
Het probleem met de GC en Nintendo is juist dat ze teveel richten op de 1st en 2nd party games. De games die Nintendo en co uitbrengen zijn bijna allemaal goede games, maar dat zijn er maar enkele en zo'n game komt om de zoveel weken uit. Het gaat niet alleen maar om exclusives, de 3rd party games zijn minstens zo belangrijk. Het gebrek aan keuze op de GC is gewoon triest. Kijk maar naar de afgelopen kerstperiode, er was gewoon niet veel te koop voor de GC. Ook zijn de XBox-versies bijna altijd grafisch beter of\en komen ze weken later pas uit.