De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2

Ik heb een xbox 360 en wil die natuurlijk graag gebruiken op mijn nieuwe tv:+. Maar ik kijk ook veel dvd's, dus eigenlijk wil ik mijn tv voor al deze dingen die jij noemt gebruiken.

Op mijn kamer heb ik geen digitale tv, (mischien in de toekomst wel) Maar wat bedoel je precies met deze zin?

Laatst bewerkt: 25 okt 2008
  2. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha tovallig, ziet er wel mooi uit dit sttje,, sorry als ik gbrekkig typ, kom net terug van et ttuigtaan... :b:

maar hoor graag antwoor derop

3. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0

Thx, de home cinema set ondersteund inderdaad HD audio en blueray. Misschien nog een stomme vraag: als ik in de gebruiksaanwijzing kijk van de home cinema set, dan staat er bij ' aansluiten' aangegeven via HDMI én een audio kabel (of digitale optische audio kabel). Ik dacht feitelijk dat via een HDMI kabel zowel beeld als geluid wordt overgedragen, maar blijkbaar is dat niet zo en heb je toch twee verbindingen nodig?

Laatst bewerkt: 25 okt 2008
  4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het kan zijn dat de interne decoder van de HCS alleen een Dolby Digitaal of DTS signaal via de optische-kabel kan verwerken.

5. Alwinter

Alwinter pwnranoia

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem bij de MM gehaald hoor, maar ik linkte dit even om een duidelijk beeld te geven met meer info.

Cool, heel tof om te horen.

Contrast valt mee, ik sta voornamelijk op normal en cinema (Halo3 is echt dik genieten op DYNAMISCH trouwens :mrgreen: , maar ik speel voornamelijk cod 4, en dan heb ik liever het wat "killere"/"koudere" beeld)

Maargoed, het komt zo te horen wel goed:)

Bedankt iedereen.

6. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Zou eerst gewoon een HDMI kabel proberen,krijg je daar TrueHD en/of DTS HD + beeld uit niks meer aan doen ;)

7. christvs

christvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je de Sony 32V4500 aanraden!
    Ik heb hem sinds kort, en hij is echt geweldig! Had eerst een samsung lcd tv (de LE26R71). Maar deze is alweer zoveel beter.
    De 32V4500 heeft dezelfde specs als het 32 inch topmodel van sony, met een verschil, hij is HD ready ipv Full HD. Maar dat verschil is echt nauwelijks waarneembaar.
    Vooral de zwartwaardes zijn geweldig, de kleuren zijn mooi. En er zitten maarliefst 2 HD/digitale tv ontvangers in.

8. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Heb nu de LE40A656.
    Geweldige tv! Kleuren komen tot leven!
    Totaal geen slechte koop, al zitten er 2 nadelen aan.

De 100hz mode erop is tijdens het tv kijken via de kabel geweldig. FPS word een stuk sneller zonder problemen. Tijdens het gamen, kan je dit ook inschakkelen maar daar zitten wat nadelen aan. Het beeld word idd versneld alleen spijtig genoeg gaat hij af en toe schokken. En dat is jammer. Er is volgens mij geen oplossing voor om dit aan te passen.

Dan heb je nog het punt dat als ik instellingen wijzig aan het scherm op HDMI, dit ook gewijzigd word op de kabel. Weet iemand hier een oplossing voor?

10. ventouxfreak

ventouxfreak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Melbuuln

Kan je elke standaard HDMI-kabel gebruiken om de 360 aan te sluiten op de PC of moet je perse een kabel hebben waarop staat dat je deze kan gebruiken met een 360? Ik heb op internet de volgende gevonden bij bol.com:

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/konig-hdmi-kabel-2-5-meter/9000000006052033/index.html

Is dit een geschikte?

b.v.d. ciao:)

11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Doordat een hdtv veel meer beeldlijnen en domweg een groter beeld heeft, ziet gewone analoge tv er hier slechter (!) op uit dan op je kleine vet bak.
    Dit verschilt per tv dus moet je dat eerst bekijken. Aangezien de tv's in de winkel meestal zijn aangesloten op blu-ray of digitale tv, moet je vragen of ze kunnen laten zien hoe analoge tv er op dat toestel uitziet.

Je zal de eerste niet zijn die behoorlijk teleurgesteld is over t beeld wanneer je m thuis hebt uitgepakt en aangezet. Digitaal is een must, zeker vanaf 32 inch.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Zal wel moeten want dolby true hd & dts hd kunnen niet door een optische kabel; alleen door hdmi.
    Is hij niet in de war met t aansluiten van een pc op de surround, dan is er meestal wèl een extra optische kabel nodig voor geluid.

Laatst bewerkt: 26 okt 2008
  13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    In tegenstelling tot de andere kabels die wèl speciaal voor de xbox zijn, is voor de hdmi wel iedere kabel geschikt.
    Die van je link is dus goed, ikzelf heb ze van de onderdelenshop (€9) maar die zijn korter.

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Het nadeel van deze set is dat ik maar 1 digitale input zie (1x optische kabel).
    Dat is verder geen ramp, maar dan moet je kabeltje switchen wanneer je surround tv wilt gaan kijken (ik neem aan dat je decoder n optische output heeft). Of je koopt n optische switch van €15, is dat probleem ook verholpen. Dvd's afspelen doet die wel in surround en dat is belangrijker.
    Een logitech z5500 heeft wèl 2x optische input dacht ik, maar daar zit geen dvd-speler bij.

Wat geluid betreft kan ik er niets over zeggen, ik heb geen van beide.
    Die moet je zelf gaan beluisteren, maar je moet dus ook naar de aansluitingen kijken.

15. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Oke, dat is inderdaad wel een goede tip!

Maar wat ik ook erg belangrijk vind is dat mijn dvd's goed worden weergegeven. Ik heb namelijk al eens gehoord dat sommige dvd's op een "gewone" tv beter uitzien dan op een hdtv. Klopt dat?

16. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waar heb ik dan allemaal een optische switch voor nodig? ik heb hier namelijk echt geen verstand van

17. alleycat

alleycat OnlyInItForTheMoney

Leuk Bevonden:
    0
    "Digitaal is een must" dat is klopt. maar bovenstaand is bij een goeie hdtv zeker niet het geval het zal er veel beter uitzien !!

18. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door sharkdawg
    Zou eerst gewoon een HDMI kabel proberen,krijg je daar TrueHD en/of DTS HD + beeld uit niks meer aan doen

Thanx allebei. Ga ik eerst met enkel een hdmi kabel proberen. Scheelt wel een hoop kabels trekken op die manier!
    Zo'n tweede optische audiokabel heeft er trouwens niet mee te maken, dat je op die manier je tv geluid over de home cinema set kan laten lopen? Of gaat dat ook via HDMI?

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn 2 soorten HDMi-kabels in tekoop.

Cat1 = Category 1 gaat tot 75Mhz (1080i).
    Cat2 = Category 2 gaat tot 340 Mhz (1080p) en verwerkt zonder problemen Dobly TrueHD en DTS-HD.

Op de mantel van de HDMI-kabel staat meestal Cat1 of Cat2.

Even terug komen op jouw vraag.
    Konig rolt uit de zelfde fabriek als de het merk HQ.
    Heb hier een HQ HDMI-kabel en deze werkt perfect met 1080p.

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Klopt, precies dezelfde reden. Een dvd heeft 576 beeldlijnen (uit mn hoofd) en dat is precies als je oude crt en dus is t beeld daarop erg goed.
    Een hdtv heeft 720-1080 beeldlijnen en de tv moet dit passend maken en dus wordt t beeld opgerekt. (upscalen noemen ze dat)
    De ene tv doet dit beter dan de andere en ook dit moet je testen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina