1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bonbridge, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Yeah, hier heb ik echt zin in. Jammer dat het nog 2 jaar duurt. Nja, dan kan ie ook heel goed worden. En van mij mag ie gerust 10x zo groot worden als Cyrodill, als de kwaliteit er maar niet onder lijdt.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    10x zo groot is gewoon onhaalbaar! Tenzij jij het leuk vind nóg meer dezelfde grotten tegen te komen. Anders is het gewoon onmogelijk, denk ik. Of we wachten tot 2020 en krijgen een hopeloos verouderde game. Dat kan ook. :+

    Haha. Ik zou ook niet klagen hoor, als hij 10x groter is EN een goed spel oplevert, maar dat zie ik niet gebeuren. ;)
     
  3. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat grappig! Voor mij ook. Heb zeker in al die jaren al 600 uur in het spel gestoken en nog heb ik niet alles gezien. Toch opeens weer een grot of een quest in een verlaten gebied ergens.


    Ik heb net Fallout 3 gekocht en na die ff een paar uurtjes gespeeld te hebben weet ik dat ik Oblivion voorlopig niet meer ga aanraken. Als je denkt dat Oblivion een groot speelveld had moet je maar eens Fallout 3 gaan spelen. Toen ik voor het eerst buiten kwam kon je bij Oblivion al een eind kijken richting de bergen maar bij fallout 3 kijk je over een terrein uit wat zich echt 100den kilometers lijkt uit te spreiden. ( en dat met complete steden zoals Washington DC , afgebroken snelwegen, treinstations. etc. hier ga ik jaren in rond kunnen dwalen bij wijze van spreken!)
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2008
  4. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    The Elder Scrolls V? \o/\o/. Oblivion ook helemaal grijs gespeeld (nog steeds trouwens :D), beste spel ooit :thumbs:
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo :)

    Ja, volgens mij gaan ze in deel 5 een aangepaste versie van de engine uit oblivion gebruiken. Bethesda gebruikt namelijk al sinds morrowind een aangekochte engine, dus het zou verassend zijn als ze plots zelf een engine gaan ontwikkelen, tenzij ze natuurlijk zelf ook gek worden van die stroeve animaties uit morrowind, oblivion en fallout 3.

    Volgens mij zijn ze dus al sinds de release van oblivion aan het werk hieraan en gebruiken ze gewoon weer 3rd party software, om zich volledig te richten op de inhoud van de game.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  6. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Kan wel zijn maar dat is ook een totaal andere sfeer en setting,persoonlijk hou ik meer van fantasie werelden in plaats van die deprimerende vernietigde steden in die SF games no offense.
    En dat is wat ik op de Console teveel mis,bedoel ik zou heel erg graag de game Spellforce willen op de 360 maar dat zal wel niet gebeuren.
    Maar voor mij Fantasy settings met melee wapens,Oblivion is gewoon nog steeds een gouden titel.:b::cool:
     
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Dragon Age: Origins van Bioware, kan wel iets voor jou zijn. Action RPG in een fantasy wereld, en met Bioware als ontwikkelaar zal het ongetwijfeld een uitstekende game worden.

    Nou ja, die is ook nog een tijdje in development, komt pas in q3/q4 van 2009 uit, dus die kan je hopelijk zoet houden tot deel 5 uitkomt. Na deel 5 komt dan mass effect 2 hopelijk, enz
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  8. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    En op die game zit ik al echt met smacht te wachen,maar Dragon Age: Origins lijk me persoonlijk nog beter dan KOTOR en Mass effect.
    Niet negatief bedoelt maar zoals ik al zei ik ben niet zo van de SF,hoewel ik KOTOR erg goed vond maar deel 2 weer wat minder.

    En ja inderdaad komen games de laatste tijden erg rap opelkaar uit,maar het zal wel de strategie zijn van deze tijd wie zal het zeggen.:b::cool:
     
  9. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Q4 2009 en 2010 wordt het gouden jaar van RPG's :) :
    Mass Effect 2
    Dragon Age: Origins
    Elder Scrolls V
    + wat andere titels?

    Mijn wensen voor Elder Scrolls V:
    * Wat meer interactie zoals bij Mass Effect/KOTOR/Fable II. In Oblivion is het nog heel erg: "Je krijgt een quest, voert hem uit en strijkt de beloning op" ipv dat je kan besluiten om een quest uberhaupt niet te doen, mensen tot een hogere beloning te dreigen of mensen tegen elkaar uit te spelen (X vraagt of je bij Y wil inbreken, maar je besluit X te verlinken al dan niet door dit direct op te biechten bij Y of door alsnog in te breken en wat bewijsmateriaal achterlaten om X in discrediet te brengen, terwijl je eigenlijk voor Z werkt (infiltreren van Thieves Guild voor de Imperial Legion, terwijl je stiekem ook banden onderhoud met een concurrerende guild).
    * De spelwereld moet niet groter. Cyrodill en Morrowind waren bijv. van zichzelf al dusdanig groot dat het moeite kost om alle quests te doen, voordat je op het spel uitgekeken raakt (Bij Morrowind ben ik op een gegeven moment maar de hoofdquest gaan racen, omdat al die side-quests (incl uitbreidingen) maar bleven komen en bij Oblivion ben ik na 80 speluren (volgens de savegame) ook in een impasse beland)
    * skills mogen wat beter gebalanceerd worden. skills/abilities als Alchemy, Armorer, Heavy/Light Armor en je voornaamste wapen heb je vrij snel op 100, terwijl al de andere ontzettend langzaam gaan, aangezien je die minder vaak gebruikt, terwijl ze pas vanaf een hoge skill-level echt bruikbaar worden.
    * Ik mis een beetje de mogelijkheid zoals bij Morrowind om zelf magische wapens te maken (ok, daar heb je nu sigil stenen voor, maar toch...).
    * Een wat afwisselender omgeving.
    * Levitation!!!! Vliegen over bergen heerst :)
     
  10. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    En graag wat meer interactie met andere characters... iets meer leven in de brouwerij graag
     
  11. ikkuh[NL]

    ikkuh[NL] Carrera GT Driver

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    +1

    :D
     
  12. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    LoL haha.:)

    Maar toch wel erg hoe wij gamers zo veel eisen van die arme developers,bedoel als ik vaak terug denk aan de wonderlijke PSX en 64 periode waren we al blij als een game character al zijn neus kon snuiten.
    Gran Turismo werd een fenomeen met oerlelijke graphigs,maar wat toen heilig was in die tijd.

    Maar okee even door op Oblivion,nee de wereld mag niet al te groot worden al denk ik wel dat ze daaraan werken.
    Een iets solidere beweging in the game,bijvoorbeeld de schoonheids puntjes verzorgen zoals oppopend gras terwijl je rent kan natuurlijk echt niet meer.
    Goed en slecht systeem aanbrengen ala Fable 2,om het allemaal iets intenser te maken.
    Je naam mag echt gevreesd worden,of dat de AI in de game echt op je reageert als je als bozerik verschijnt en zich uit de voeten probeert te maken.
    En smekend aan je om zijn miserable leven te sparen,met een sterke voice acting om meer drama op te wekken.

    Gewoon de kleine dingen aanpassen en perfectioneren,en voor de verder rest wat meer weersomstandigheden en in de steden wat meer leven brengen.
    Bijvoorbeeld luitjes die bezig zijn aan werkzaamheden en spelende kinderen die je zeer lastige en de meest onmogelijke vragen stellen,en uiteraad dat jij kan reageren hoe je wilt met vriendelijk of 'Get away from me you little worm' en vervolgens de kotors in huilen uitbarsten.
    Niet dat ik dat zou doen,maar voor degeen die het niet kunnen laten.
    En hier en daar een hoertje opikken voor intulectueele gesprekken of meteen vol drop,jazeker laat maar komen.
    En ojaa,als je iets uitvoert wat heel Evil is en je dan weer goed wilt worden dat je jezelf echt bewijzen moet.
    Niet zo van 'oow you killed somebody,well we all make mistakes' maar dat je echt word nagewezen en geconfronteerd word met de afschuwelijke daden die je gedaan hebt.
    Wat vinden jullie?
     
  13. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Uberhaupt meer voice acting. Eigenlijk vind ik alleen de voice acting van Sean Bean (die zoon van de emperor) echt goed, maar ik vind hem dan ook een geweldige stem hebben.
    Het grote manco van Oblivion is net als bij Morrowind, dat ze maar zo'n 5 stemacteurs hebben gebruikt en dat je die OVERAL tegenkomt.

    Bij Mass Effect was dat ook een klein beetje zo, maar daar had je vaste groep toch allemaal hun eigen stem en waren hun acteerprestaties ook bijzonder goed.

    De afwezigheid van kinderen vind ik in veel RPG's zowiezo maar vaag.
    Wat dat betreft vond ik Divine Divinity wel een koele game.

    Op zich gebeurt dat wel een beetje in Oblivion: Als je iets doet tegen de guildregels in van de Mages/Fighters Guild wordt je erook uitgetrapt en moet je behoorlijk wat doen om weer terug te mogen komen. (voor mages guild iets van 20 vampire dust en 20 void salts verzamelen ofzo. Dingen die je niet zo veel tegenkomt)
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2008
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, nog geen concreet nieuws ;)


    Elder Scrolls Novel Potentially Confirms Elder Scrolls V

    [​IMG]
    Author Greg Keyes is better known to me by his Star Wars Expanded Universe contributions, but as the writer on The Elder Scrolls: Infernal City, he's been promoted to "potential Bethesda informant."

    A book blurb on the Waterstone's retail site reads "A novel that takes places forty-five years after the Oblivion Crisis, which is the story of The Elder Scrolls IV: Oblivion game and the expansion pack Shivering Isles. It partly bridges the gap for the next game, which is set 200 years after the Oblivion crisis."

    So, assuming "the next game" in Oblivion continuity isn't a ZeniMax Online massively multiplayer online game, this might be a hint at an Elder Scrolls V. Although, to hear Bethesda's Pete Hines tell it, that's the natural conclusion anybody could draw from how well The Elder Scrolls IV sold.

     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik hoop echt dat er snel nieuws komt :'-(
     
  16. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik moet 4 nog uitspelen, dus doe maar rustig aan.
     
  17. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Ik vond oblivion maar niets in vergelijking met morrowind! Het eerste stukje ebony/glass/deadric armor :eek: het verhaal niet normaal haha. Oblivion was het voor mij net niet. Dus ik hoop dat deel 5 mij weer gaat trekken.

    Aan de morrowind fans: als ik zeg draak dan zeggen jullie? (alleen die hards van de morrowind topics zullen dit weten, mijn oude naam is trouwens xboxrulez4ever haha)
     
  18. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    tjonge jonge, hoe kon je Oblivion nou niks vinden?:+
    Ik heb morrowwind nooit gespeeld, maar Oblivion is echt mijn favoriete game, zelfs nog boven OF: DR (sommige weten hoelang ik daarop heb gewacht8))
    Maar heeft iemand al een ideetje voor de setting?
     
  19. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Mijn eerste 360 game was Oblivion, helemaal grijs gespeeld tot de 1000 achievement punten en daarna nog lekker lang doorgespeeld. Het latere Shivering Isles niet gekocht maar man wat dat een goed spel. Vond de setting zo vet! Fallout sprak me minder aan, maar het volgend deel van The Elder Scrolls komt zeker in mijn collectie :)
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2009
  20. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    mijn eerste idee was dat er zeer waarschijnlijk een burgeroorlog/afscheidingsoorlog komt(de emperor is dood enzo) maar als deel V zich na het boek afspeelt denk ik dat mijn vermoeden fout is(want dat speelt pas +/- 200 jaar later)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina