[PS4] Mirror's Edge demo

Discussie in 'Games' gestart door *NERAZZURRI*, 30 okt 2008.

1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12

Developer: EA Digital Illusions CE
    Publisher: EA
    Platforms: PC, XBOX360, PS3
    Release: 14 november 2008 (PS3, XBOX360), Winter 2008 (PC)

[storyline]

In Mirror's Edge speel jij de rol van Faith, een runner, wier ouders zijn gedood tijdens een demonstratie tegen de overheid. Het verhaal speelt zich of in een Utopische stad, een prachtige stad waar geen propje op de grond te zien is en waar criminaliteit tot het verre verleden behoort. Maar niets is minder waar. De overheid is een totalitaire regime, en houdt alles nauwlettend in de gaten. De enige manier om nog ongezien te communiceren is door berichten te vervoeren over de daken van de vele wolkenkrabbers in de stad. De groep die deze informatie van punt A naar punt B brengen, worden Runners genoemd.

De zus van Faith is ten onrechte opgepakt en Faith zal er alles aan doen om haar zus weer vrij te krijgen. Faith sluit zich aan bij de Runners en krijgt hulp van een mysterieuze personage genaamd Mercury. Faith zal als runner informatie moeten verkrijgen, waarmee ze uiteindelijk haar zus kan bevrijden.

[gameplay]

De gameplay van Mirror's Edge is gebaseerd op free running. Doordat de straten in de gaten worden gehouden door de politie, zijn de daken van de vele wolkenkrabbers de enige manier om van punt A naar punt B te reizen. In Mirror's Edge zal je dus van dak naar dak moeten reizen en je over vele objecten moeten manoeuvreren om zo je berichten af te leveren. Zoals eerder vermeld is Mirror's Edge gebaseerd op free running. Je zal het manoeuvreren dus met stijl doen. Denk hierbij een beetje aan Prince of Persia, maar dan iets meer realistischer. Mirror's Edge is een first-person game, het rennen gaat snel en het kan dus zo zijn dat je het overzicht snel kwijt kan raken. DICE heeft hier rekening mee gehouden door de zogenoemde Runner's Vision te implementeren. De 'wegen' in de game lichten rood op.Door deze Runner's Vision wordt het overzicht behouden en weet je altijd waar je heen moet. Het kan zijn dat de game hier iets te makkelijk door wordt. Wellicht dat je deze Runner's Vision-functie kan uitzetten Mirror's Edge is een trial and error game. Je zal hetzelfde stuk dus vaak opnieuw moeten spelen, totdat je het onder de knie hebt.

Ook de daken zijn niet veilig voor de politie. Je zal vaak genoeg achterna gezeten worden. Zodra de politie Faith zien, beginnen ze gelijk te schieten. Doordat Faith geen wapens bij zich draagt zal ze de politie zoveel mogelijk moeten ontwijken. Mocht je toch een agent tegenkomen, dan kan Faith deze snel uitschakelen door hem te tackelen of door een paar rake klappen uit te delen. Het wapen die de agent laat vallen kan je gebruiken om andere agenten uit te schakelen. Met een wapen in je handen ben je veel minder mobiel en kan je niet meer zo makkelijk klauteren. Wapens kan je dus niet lang bij je dragen en zal je dus weer snel weg moeten gooien.

[screenshots]

[​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG] [​IMG]
    [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG]

[trailers]

SCEE PlayStation Day Trailer HD
    Story Trailer
    E3 2008: Leap of Faith Trailer HD
    GC 2008: Evading the Popo Gameplay (Cam) HD
    GC 2008: Energy Plant Gameplay

[overig]

Boxart

[links]

Officiƫle website
    Eurogamer preview
    Gametrailers filmpjes en interviews

OP eerlijk gepikt van een ander forum ;) Kon geen aparte thread vinden voor de PS3-versie, en aangezien de demo uit is wordt het daar tijd voor.

2. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Over de demo:

Wauw!

Wat een gaaf spel zeg! Het kost weinig moeite om te wennen en speelt enorm vloeiend. Wel is het wat lineair omdat je steeds langs rode objecten wordt geleid, maar er zijn ook meer dan genoeg andere manieren om bij je doel te komen. Het speelt net zo lekker als de filmpjes tot nu toe deden vermoeden :) Het voelt enorm fris en nieuw. Heerlijke lichte, heldere omgevingen, vernieuwende gameplay, ziet er ook behoorlijk goed uit, loopt vloeiend.

I'm hyped! :9 Ik vraag me alleen af of ze hier een flink spel mee kunnen vullen of dat het uiteindelijk meer een show-off demo wordt van een paar uurtjes. Ben bang dat als je een game van 15 uur speelt, er mogelijk wel een gebrek aan afwisseling plaats kan gaan vinden. Maar de makers zijn zo vindingrijk geweest om dit te bedenken, dus wie weet hebben ze er een uitgebreide game van gemaakt.

Oh ja, ik merk af en toe wel dat ik een beetje duizelig wordt doordat je letterlijk door de ogen kijkt van je character, en dus ook af en toe even moet heroriƫnteren op je volgende doel bij het klimmen en klauteren.

3. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het ook mogelijk om die rode objecten uit te zetten, zodat niet alles zo voor de hand ligt? :x
    Ik heb de demo nog niet gespeeld maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ook wel zelf wil uitvinden waar je heen moet?

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb de demo inmiddels gespeeld en ben zwaar onder de indruk. Game ziet er echt super mooi uit en het speelt allemaal heel erg lekker en soepel. Daarnaast is de game gewoon onwijs tof. Word echt een topper dit, al mijn twijfels zijn weg na het spelen van de demo.

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Geen idee. Heb nog niet bij de opties gekeken. Zou me niks verbazen als dat wel kan (misschien wel in de full, niet in de demo).

Er zijn sowieso vaak meerdere rode objecten, dus je hoeft niet altijd hetzelfde pad af te leggen.

6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Zo te horen bevalt de demo, eerst ga ik zelf spelen voordat ik een oordeel heb.
    Het uitzetten van de rode objecten kan, dat was als het goed is door een Dice medewerker in een artikel genoemd.

7. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, niks meer aan toe te voegen! :)

8. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    leuk en origineel. alleen jammer dat de omgeving zo statisch oogt. Iets teveel wit naar mijn mening.

9. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de demo gespeeld, ben niet onder de indruk.

Graphics zijn gewoonweg saai en veel kartels. Idee is leuk, uitvoering simpel.
    =(

10. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ben er ook niet kapot van.

11. smisser

smisser Girlpower!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze game bij media markt gekocht voor 59 euro op 13 november :D

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Rode objecten kan je uitzetten dat heet Runners Vision bij de opties ;)

Deel Deze Pagina