De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    hallo!

    ik heb eigenlijk een paar kleine vraagjes!

    2 vragen over de 360 in combinatie met mijn fullhd

    1) ik heb een fullhd tv van philips en een hd ready monitor. Ik switch regelmatig tussen deze 2. Ik heb t gevoel alsof het beeld op de fullhd slechter is geworden, minder scherp. Kan dat? Hij is aangesloten via hdmi.

    2) als ik bij de monitor optimale instellingen kies bij de 360 kiest ie 720p. Doe ik dit bij de Fullhd dan kiest ie ook 720p! Terwijl de tv fullhd is!

    enkele vragen over digitale tv

    Ik heb t aanbod gekregen (zoals iedereen) om mijn abbo bij ziggo voor enkele euro's te veranderen. Hierbij kan ik weer een standaard digitaal kassie nemen óf 100,- korting krijgen op een andere decoder. Nu is mijn oog gevallen niet op de twintuners maar juist op de hd(1080i) decoders. Ze hebben er 1 van samsung(200,-) en 1 van humax(100,-).

    1) Welke hebben jullie, en welke raden jullie aan of juist af!?
     
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik zou de samsung pakken, heb wel is waar maar een gewone decoder van samsung, maar deze is wel goed, en die van humax is volgens mij niet echt super kwaliteit
     
  3. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    1) Bij je Full HD tv moet je de Xbox instellingen op 1080p zetten en bij je HD Ready monitor op 720p
    2) Zie hierboven

    Zelf heb ik de Humax IR-HD5000C decoder. Alle ervaringen kun je in deze link terugvinden:
    http://www.kieskeurig.nl/digitale_decoder/humax/ir-hd5000c/reviews/227684/
     
  4. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    bedankt voor de 1e reacties.

    Zoals ik het nu begrijp onthoud de 360 dus de laatste instellingen. Dus als ik switch van monitor naar tv moet ik eerst de instellingen weer ff aanpassen.

    Ik probeerde net mijn abbo te veranderen van ziggo, alleen kreeg ik te zien dat ik alleen voor een samsung HD decoder kon kiezen?? Maandag maar ff bellen denk ik, want in de brief staat 100,- korting op een HD ontvanger, maar online staat alleen een HD start pakket van 328,-(of zoiets) voor slechts 100,- incl. installatie.

    Wil toch echt wel zelf bepalen welke ik neem, en als ik zo eens rondlees is de humax ietsje beter.
     
  5. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Bespaar jezelf een hoop frustraties en ga voor de Humax. Heb zelf de Samsung gehad en deze binnen 2 dagen teruggebracht. Ik had uiteindelijk alleen nog Nederland 2, niet eens Nederland 1. D verkoper gaf toe dat er veel problemen zijn met de decoder. De Humax 5000 is pas een half jaartje uit, verbruikt veel minder stroom, geeft een iets beter beeld schijnbaar nog dan de samsung en heeft een veel lager uitvalpercentage.
     
  6. maurice05

    maurice05 Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey
    Hoe kan je het beste digitale tv opnemen?
    alvast bedankt,
    Maurice
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb de Samsung DCB-H360R sinds dag 1 in huis en heb er nog steeds veel plezier van.
    In de verschillende forums stonden voor klachten over de Samsung en 99% van de klachten gingen over de HDMI-aansluiting.
    Deze heeft bij mijn altijd perfect gewerkt zoals bij mijn Samsung R71B als Sony FullHD Bravia.
     
  8. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0

    Hier ook een probleemloos functionerende Samsung DCB-H360R erg tevreden
     
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap al die klachten over de Samsung DCB-H360RA echt niet, ik lees er best negatieve verhalen over en ik heb de Humax5000 zelf ook aangesloten gehad. Het beeld was zeker niet beter, stroomverbruik minder? Come on -> 5 euro op jaarbasis misschien? :eek:

    Het is gewoon een erg degelijk apparaat en ik heb er nog geen enkele keer problemen mee gehad. De eerste serie was wel bagger las ik, maar de H360RA niet.
     
  10. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik vraag me af in hoeverre een hd decoder op dit moment nut heeft. Zoveel zenderss zijn er toch nog helemaal niet? En op de toekomst gericht lijkt me wat overdreven want dan zullen er ook nieuwe (lees betere) decoders zijn. Hebben jullie allemaal een hd decoder gekocht voor die paar zenders of zijn er nog andere voordelen bijvoorbeeld omdat je hem via hdmi aansluit?
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er zijn inderdaad maar een paar zenders in hd (wèl de belangrijkste zoals discovery, national geographic, eurosport, film1 !, sport 1).
    Ik zit niet te wachten op sbs6 in hd en dan hart van Nederland te kijken!
    De andere zenders vind ik dan mooier met techniek, docu's, sport en film.

    Het andere voordeel is dat de gewone zenders er ook beter uitzien volgens de bezitters, vanwege upscaling door de decoder die met hdmi wordt aangesloten.
    Ik heb er zelf geen één en spreek dus niet uit ervaring en hoop dat deze mensen daadwerkelijk vergeleken hebben tussen 2 digitale decoders (1 met scart en de andere met hdmi) en dus niet tussen analoge zenders en digitale.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2008
  12. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zit sowieso niet op hart van nederland te wachten:+ Ik denk dat ik zelf gewoon voor het standaardmodel ga. Heb vandaag nog eens gekeken en dure decoders hebben in mijn geval geen meerwaarde. Ik moet nu eerst voor goede coaxkabels e.d. zorgen.
     
  13. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zowel de Humax Fox als de IR-HD5000c en het beeld van de laatste is met HDMI beduidend beter dan het beeld op de Fox via scart. Tevens worden de normale zenders geupscaled naar 1080i of 720p (= instelbaar) en vanaf januari gaan Ned. 1, 2 en 3 in HD uitzenden. Aangezien de normale decoders €128,95 kosten en de HD decoder van Humax €155,- zou ik absoluut voor de HD decoder gaan.
     
  14. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Sinds een paar dagen Digitale TV hier, en moet zeggen dat het beeld er goed op vooruit is gegaan, maar toch heb ik het idee dat het scherper kan. Nu las ik ergens op een forum het volgende over Digitale TV: "Je heb goed beeld of je heb geen beeld of ruis. Als je beeld heb zonder storingen kan het niet beter als wat je dan ziet". Dus in feiten zou het betekenen, als ik geen storingen in mijn beeld heb, het beeld niet scherper kan worden door een goede versterker en/of goede IECF/IECM koppelstukjes?

    Weet iemand hier wat meer van af toevallig?
     
  15. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb iets raar tijdens het bekijken van een film. Ik heb een Sony 32W4000 i.c.m. een PS3. En als ik een Blu Ray bekijk, heb ik als de kleuren lichter/helderder staan vaak last van een soort van nevelig effect bij donkere scènes vooral. Allemaal witte puntjes. En als ik de kleuren donkerder zet gaat dit wel beter, maar dan verliest het precies de juist zo mooie scherpte. Ik heb dit gehad bij Rescue Dawn (1 scène), bij 300 (heel de film) en bij The Bucket List (zo af en toe, vooral bij die sneeuwscènes). Heeft dit nu te maken dat deze films niet in HD zijn opgenomen, of een of andere beeldverbeteraar op mijn PS3 of TV?
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft voornamelijk met je tv te maken ben ik bang.

    LCD's hebben een backlight, deze zorgt voor de lichte en donkere scene's. Echter, als je een donkere scene hebt, moet het backlight dus dimmen en op deze manier verlies je dus het detail in die donkere scene. Het backlight kan namelijk niet dimmen en harder schijnen tegelijk voor details in het donker.

    Daarbij komt nog dat je tv een reactiesnelheid heeft van 8ms. Dit is de tijd dat de tv nodig heeft om de pixel aan en weer volledig uit te schakelen. Dit zorgt voor een bepaalde waas en na-ijling van het beeld. Dit is vooral waar te nemen bij donkere scenes natuurlijk, omdat het contrast dan erg hoog is.

    Wat zijn je instellingen?? Niet dynamisch hoop ik?
     
  17. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die instellingen genomen die op hdtvtest.co.uk stonden dacht ik.. Zou toch het beste moeten zijn om films te bekijken? Het beste wat je er uit kan halen, maar blijkbaar toch net niet goed genoeg dus.. Ik voel me nu echt belazerd. Op vlak van gamen ziet dit er echt perfect uit, en nog steeds geen enkel probleem gehad i.v.m. die 8 ms of iets dergelijks. Vloeiend, perfect beeld. Maar bij films valt het me pas hard op.. Ik zie trouwens nergens dynamisch/dynamic staan (staat in het Engels..)
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is voor mij ook 1 van de beweegredenen om (nog) niet voor LCD te kiezen. Gamen is er nog wel op te doen, dit geeft nog een leuk plaatje, maar films, SD en HD materiaal is gewoon te onnatuurlijk en matig op de huidige LCD's.

    Voor iedereen persoonlijk waarschijnlijk maar men mening wordt wel weer aardig bevestigd door Alexis
     
  19. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand of de nieuwe digitene ontvanger met 320 gb recorder n hdmi uitgang heeft?
     
  20. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Bij de recorder zelf zit een scart kabel geleverd zoals op de site te lezen is. Ik denk dus dat er geen hdmi uitgang op zit maar dat weet ik dus niet zeker.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina