1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Krast mijn xbox?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Yahiko, 24 feb 2003.

  1. Yahiko

    Yahiko gamed.nl

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb em al bijna een jaar en heb nog nooit van dit krassen last gehad. Ik heb laatst de dvd van de matrix gekocht en speelde hem af nix aan de hand. Ik speel em vandaag weer af en bij 1 scene schokt ie soms en komen er blokjes. Op de pc vertikt ie gewoon die scene af te spelen. En als ik de onderkant bekijk zie ik veel vlekken en krasjes. Is dit normaal? Heb em net goed schoongemaakt er het probleem is nu weg. Al me andere xbox spellen hebben ook achterkant met krasjes maar van die merk ik nix en van me LOTR DVD ook nie.

    Dusse wat kan et zijn?


    Heb btw et 1ste model gekocht op 15 maart

    GVD nu schokt ie weer owja en bij die scene hoor je ook nog een tikkend geluid uit de xbox.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2003
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat geschok heb ik dus ook, met een aantal dvd's. Ik heb support ondertussen 2 keer ge-emailed, maar nog geen enkele reactie hierop. (De DVD Panic Room schokt ie bij heel erg op. Matrix nog niet geprobeerd)
     
  3. Yahiko

    Yahiko gamed.nl

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    maar zitten er bij jou ook krassen enzo op want ik ga wel morgen me dvd ruilen en als ie et weer doet mogen ze me een nieuwe xbox gaan geven
     
  4. TorLux

    TorLux Nerd with a Gun

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    het is wel raar dat dat alleen met dvd's is...en ook pas sinds kort....

    heb je het official Xbox forum van microsoft al eens doorgeworsteld??

    Daar heb ik info gevonden over het probleem dat ik had met DOA... bleek dus een drive probleem te zijn......
     
  5. Godd

    Godd Listen to Godd

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    die krassen als ze van je xbox komen zitten alleen in de buitenste halfe centimeter
     
  6. TorLux

    TorLux Nerd with a Gun

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    logisch...

    je moet de lade van je drive eens van dichtbij bekijken...

    ik heb een vermoeden, dat je dan 2 uitstekende puntjes ziet zitten, ergens aan de buitenkant van de lade..... die maken die krassen...

    wat is namelijk het probleem....
    Microsoft heeft voor de eerste generatie Xbox-en, zaken gedaan met THomson, Philips en Panasonic voor de drives....

    De thomson drives hebben als nare eigenschap, dat als jij op eject drukt, en de dvd draait nog, dat de drive de cd laat vallen op de lade, terwijl hij nog draait......

    maw: de dvd draait dus uit, terwijl hij op de lade ligt..... de dvd word niet meer vastgehouden.......gevolg: krassen, als de lade niet goed is afgewerkt...

    Een goede drive, laat de dvd tot stilstand komen alvorens hem los te laten, en de lade open te doen.....

    Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou het geval is, maar het zou een optie kunnen zijn.. is namelijk een bekend probleem...

    echter, wat ik wel raar vind, is dat je last heb van die krassen...
    het zijn namelijk krassen op de toplaag van de dvd...maw: het zijn geen diepe krassen, en opzich zouden deze krassen het afspelen niet mogen beinvloeden... maar ja, deze laatste alinea is natuurlijk theorie...en dat wat microsoft zegt..... kan in de praktijk verschillend zijn per Xbox....
     
  7. rob wouters

    rob wouters !Ferrari!

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie dat alleen bij dvd's of ook bij spellen ??
    Hoe vaker ik een spel speel dan komen er steeds meer krassen op
     
  8. rob wouters

    rob wouters !Ferrari!

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je trouwens zien of je laden van philips is of thomson ofzo....
     
  9. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    O dat had ik laatst nog ergends gelezen.
    JE kan zien of het een thomson is, als je in je dvd lade kijk.
    En dan in het midden van je dvd lade dat rondje ziet waar je van die kleine cdtjes in kan doen. En als dat omhoog is gemaakt dan is het een thomson en als het naar beneden is gemaakt dan is het een philips. Of is het andersom? :confused: Ik had ook nog plaatjes gezien van 2 verschillende xboxen. Dan kon je het makkerlijker zien. Maar ik weet niet meer waar ik die gezien had.
     
  10. DaNoS

    DaNoS Geboren Held

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Een bekende van me had hetzelfde probleem,
    zijn boxje bekraste zijn halo en rally challenge schijfjes...
    Mee teruggegaan naar de winkel, klantenservicenummer gekregen van Microsoft. Een raar pratende Engelsman aan de lijn gehad... Box op moeten sturen... 3 weken LANG moeten wachten...
    en een nieuwe DVD speler erin moeten laten zetten...

    DUs.. hoop niet dat het voor jou ook geld, want dan ben je je BOX wel ff kwijt! 8)
     
  11. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Beter dan dat al je dvd er kapot van gaan. En wat is nou drie weken? Kan je gelijk weer eens dat ganzenbord spel uit de kast halen. :D
     
  12. TorLux

    TorLux Nerd with a Gun

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    herkenning is:

    Thomson: Lightbulb (een licht-peertje vorm dus (de uitsneiding, waar de laser kop door heen gaat zeg maar in het laatje).....

    Philips: U vorm

    Panasonic: een U vorm, maar het middelste rondje is dan juist smaller (dus het tegenovergestelde van de Lightbulb)...

    echter dit is GEEN 100 procent garantie dat het ook zo is...

    het is een indicatie...

    nog een indicatie kan zijn:
    Open het laatje, terwijl het spel aan het laden is (als hij maar zeker weten bezig is vanaf de drive)...

    kijk hoe lang het duurt voordat het laatje naar buiten komt.......
    is dit korter dan 5 seconden, heb je hoogstwaarschijnlijk een Thomson......

    Ook deze laatste methode is niet 100 procent garantie

    Maar jah, openschroeven lijkt me ook niet echt de bedoeling...
    (alhoewel ik wel ergens heb gelezen, hoe je zonder te modden, er een snellere pioneer dvd speler in kan hangen.... }:]

    en als hij krassen maakt, die je discs verneuken: terugbrengen die xbox.... niet moeilijk doen...gewoon terugbrengen ;)
     
  13. TRGXtreme

    TRGXtreme Xbox Addict!

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het alleen bij DVD's hebt kan het hieraan liggen.....DVD'as bestaan uit 2 lagen....als de Xbox "switcht" tussen deze lagen kan er een kleine hapering opduiken.....dit is volkomen normaal en staat meestal aangegeven op de DVD's.....maar verschil zit em hierin.....meeste DVD's "switchen" maar 1x.....dus eerste helft van de film naar de 2e helft.....maar heb gehoord van een vriend dat er ook DVD's zijn die de HELE tijd "switchen"....wat dus vaker een schokkerig beeld geeft......ten eerste ligt het in jouw geval niet aan de Xbox als hij dit probleem ook geeft op je DVD speler.....MAAR als er krasjes opstaan kan dit ook door je Xbox gebeuren.....dus als ik jou was zou ik gewoon een onbekrast spelletje een weekje checken en aan het eind van de week kijken of er krassen zijn (bij) gekomen....als dit het geval is gewoon je Xbox opsturen....zoniet....dan moet je iets voorzichtiger met je DVD'tjes omgaan of checken of een andere DVD speler krasjes op de DVD's maakt....


    Hoop dat dit heeft geholpen,

    Greetz,
    TRGXtreme
     
  14. TorLux

    TorLux Nerd with a Gun

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me erg stug.... aangezien dit switch probleem al zo oud is als metuzelem, en ze niet gek zijn in Hollywood ;)

    de laser gaat dan namelijk terug naar het begin van disc, om te starten met de volgende laag.... (menus uitegezonderd, maar daar zal het toch niet zo opvallen)

    als je de dvd-specs bekijkt (en dat wil je niet, want dat is een document waar niet doorheen te worstelen is :mad: ), dan geloof ik zelfs dat als er steeds geswitch wordt, dit niet voldoet aan de dvd-specs....

    maw: 1 hapering mag idd (meestal ergens halverwege de film) op de layer change, maar daar moet het echt bij blijven....

    is namelijk een physiek probleem wat veel dvd spelers hebben (dat dus de laser niet snel genoeg weer terug is aan het begin van de disc).....
     
  15. XbOx-FiGhTeR

    XbOx-FiGhTeR ........

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nog toen ik de PS2 had dat er een lijst was van DVD's op IGN die het niet helemaal goed deden op de console's bijvoorbeeld over het gehaper enzo.Misschien moet je maar is zoeken op IGN als je nog zo'n lijst heb want het is wel al lang geleden. En ja over de krassen ligt meestal aan je Xbox drive.
     
  16. Yahiko

    Yahiko gamed.nl

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    heb net een nieuwe dvd van de matrix ik kijk hem en als ik daarna onder een bepaalde invals hoek de dvd in het licht hou zou ik overal krasjes maar je voelt ze niet ofzo hoort dit?
     
  17. Yahiko

    Yahiko gamed.nl

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry dat ik deze ff omhoogschop maar me garantie verloopt gouw
     
  18. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Haperen de cd's ?

    Zo ja, stuur je Xbox op met de haperende DVD, en een spel met krassen erop. Zij zullen je zo snel mogelijk helpen.
     
  19. Yahiko

    Yahiko gamed.nl

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    geen enkel hapert me vorige matrix dvd wel maar dat kan dvdrot zijn geweest
     
  20. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    En zitten er al lang krassen op ? - Als je nergens geen last van hebt zou ik er niks aan doen. Of je moet het perse willen..
     

Deel Deze Pagina