1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het bewerken en produceren van video's

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Beawulf Agate, 14 nov 2008.

  1. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Na lange tijd met oude montage apparatuur te hebben gewerkt, stap ik, wat betreft het monteren, eindelijk over naar het digitale tijdperk (beter laat dan nooit).
    Nu vroeg ik me af of mensen ervaring hebben wat betreft de software. Sommige kennissen roepen dat ik Adobe Premiere moet kopen, maar ik ben bang dat ik als starter hierin verzuipt. Nu heb ik MAGIX Video deluxe 15 Premium NL en Corel Ulead VideoStudio 11 NL op het oog. En vooral MAGIX oogt gebruiksvriendelijk..., maar ik kan het mis hebben.

    Hebben mensen hier ervaring mee of met andere programma's?
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2008
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hmm als je een tijdje met Adobe Premiere bezig bent geweest wil je niets anders meer. Het schijnt dat Sony Vegas wel wat makkelijker is voor de starters, maar als je eenmaal Adobe gewend bent wil je niets anders meer kan ik je vertellen.
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Vind Adobe Premiere eigenlijk totaal niet moeilijk, maar heb dan ook nooit met iets anders gewerkt :+. Maar inderdaad, Sony Vegas schijnt beginnersvriendelijker te zijn.
     
  4. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Tja hoe je het ook wendt of keert, ook Premiere blijft gewoon hobbysoftware :+ De professionele editor gebruikt hele andere pakketten zoals Avid of Final Cut Pro (Apple).

    Premiere is op zich niet moeilijk. Voor jou zal de overstap van lineair naar nonlineair monteren (feitelijk de overstap van analoog naar digitaal) het grootst zijn, en wat dat betreft is elke editingsoftware in de basis hetzelfde: je hebt een tijdlijn met een of meerdere sporen video en audio waar je je materiaal inkwakt. Als je dat eenmaal doorhebt, en je hebt affiniteit met videomontage, moet die leercurve niet al te steil zijn.
    Premiere is wat dat betreft een goede keuze voor de semi-professionele editor; het is een uitgebreid pakket met veel mogelijkheden en een eenvoudige interface.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2008
  5. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    check, thanks for the info. :thumbs:
    ik ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen (na jaren met 8mm en video's te hebben gewerkt)
     

Deel Deze Pagina