1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind het nog steeds jammer dat Eight Days gecanceld is, want dat zag er 2 jaar geleden super uit zeke die animaties. Weet iemand waarom die gecanceld is want dit was echt een topper geworden voor de PS3?

    [gtuser]290750[/gtuser]

    http://www.gametrailers.com/player/10428.html
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2008
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Ik vind het juist heel jammer dat Getaway 3 is gecanceld. De eerste 2 waren niet super maar toch vermakelijk, en het feit dat er dacht ik een stuk van 3 in Amsterdam zou afspelen. Erg jammer van Sony :mad:
     
  3. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here. Ik heb een launch Xbox 360. Zeer tevreden over de games, maar het ding is al 1 keer stuk geweest en maakt een verschrikkelijke herrie. Ik koop sinds 1 jaar alle multiplatform games op de PS3 en enkel nog exclusives voor de 360. De PS3 is wat mij betreft een beter ontworpen apparaat: lekker stil, Blu-Ray, betere interface en veel meer mogelijkheden. Plus betere exclusieve games op dit moment.

    Ik ga in de toekomst nog wel een keer mijn 360 vervangen door een stillere versie als er echt een keer 360s met Jasper-moederborden te koop zijn, dat wel, maar de PS3 blijft mijn belangrijkste gamemachine.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    meer mogelijkheden? betere games? Hoe zie jij dat? Want dat zijn precies de redenen dat ik voornamelijk op mijn 360 game.
     
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Betere exclusieve games op dit moment.. Sorry hoor, maar daar sla je de spijker volledig mis.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind jij misschien. Maar misschien is qua zijn smaak de exclusive line-up van de PS3 wel beter dan die van de 360. Moet zeggen dat de PS3 voor mij persoonlijk de afgelopen periode meer goede exclusives heeft gehad dan de 360. Dus tja, vind niet dat hij volledig mis slaat, hij geeft puur zijn eigen mening aan de hand van zijn smaak.

    Zo zijn bv LittleBigPlanet en Resistance 2 voor mij ronduit de twee beste games van het jaar. Echt credits voor Insomniac Games! Ze leveren binnen 2 jaar gewoon 4 topgames af: Resistance, Ratchet and Clank Tools of Destruction, Ratchet and Clank Quest for Booty (een uitbreiding, maar wel een topper) en Resistance 2.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2008
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kwestie van smaak. Ratchet en Resistance 1 vond ik beide helemaal niks aan. Ratchet was kinderlijk gemakkelijk en Resistance was zeer eentonig. Deeltje 2 ben ik een beetje benieuwd naar maar ik denk niet dat ik er aan toe kom.
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Je kan er lang over discussiëren maar het blijft uiteindelijk maar een mening. Ik heb dan echt helemaal niks met de exclusives van Sony. Resistance 1 vond ik maar een middelmatige shooter, en 2 wil ik niet eens ik heb toch Gears 2. Little Big Planet is geniaal, en dat vind ik wel een hele goede game maar dat is het dan ook. Motorstorm hou ik niet van, ben niet echt een racer en dan heb je het eigenlijk al gehad op de PS3 met exclusives in deze Herfst / Winter.

    Ook voor volgend jaar zie ik nog niks bijzonders, Killzone 2. Van wat ik heb gezien een prachtige game maar dat is het dan ook, Killzone 1 vond ik maar een net niet shooter terwijl er zo'n ongelofelijke grote hype opzit, als of de game legendarisch is, nee.

    PS3, mooie console en betrouwbaar maar dat is het dan ook. Voor de rest is het voor mij toch echt de 360 met zijn brakke hardware. :lol:
     
  9. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja LBP, naar mijn mening enorm overrated. En erg saaie game. Het was eventjes leuk en het hele 2D platform concept is enorm achterhaald en zeker niet iets nieuws. Het zelf levels maken is wel geinig maar voegt eigenlijk weinig toe, zeker gezien het ban-beleid van levels. Ze hadden toch van te voren kunnen bedenken dat dit soort dingen zouden gebeuren. Maar goed LBP schijnt een hoop mensen te vermaken, het zal dus wel iets hebben. Ik heb geen idee wat, zeker niet als je een beetje kritisch kijkt naar deze game.

    As for Resistance 2, kijk even op metacritics en vergelijk de scores met GoW2 en we weten meteen welke console by far de beste shooter heeft.

    Persoonlijk ben ik eigenlijk wel klaar met de X360. Ik had altijd 2 X360`s en 1 PS3, nu heb ik 2 PS3s en 1 X360. Dat ik nu 2 PS3s heb heeft alles te maken met het feit dat ik het prettiger vind om dvd`s/hd content te bekijken via de PS3. Het spel aanbod is nog steeds zeer matig voor de PS3. Moet wel bekennen dat MSG4 mij aangenaam heeft verrast. Maar ik wacht nog steeds op echt vette games, lees FFXIII en GT5.....duurt nog wel ff ><
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dus de mening van andere mensen bezie jij als een feit? Neem dan ook mijn mening erbij: ik vind Gears of War echt niets en Resistance 1 vond ik één van de beter shooters die ik in tijd heb gespeeld (de singleplayer ervan was een pak beter dan die van Halo :cool:. Dus ik heb het volste vertrouwen in Resistance 2.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Meen je dat serieus? De singleplayer was suf imo :+

    Halo 3 had tenminste mooie gevarieerde levels en online co-op.
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nee, vond de single-player van Halo 3 echt saai. In co-op was die wel leuk, maar dan is het geen single-player meer hé en bovendien had Resistance ook co-op. Ook vond ik het verhaal van Resistance vrij interessant daar waar het verhaal van Halo me geen reet meer kon schelen.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Indrukwekkend! User created content is wat mij betreft de toekomst van gaming. Heb aardig wat leveltjes online gespeeld en er zitten echt pareltjes tussen!

    Erg netjes.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    split-screen. Heb het hele spel zo gespeeld en zelfs co-op was ik het spel eigenlijk zat na een paar levels. Geen verhaal, duidelijk geen budget meer voor tussenfilmpjes en eigenlijk alleen maar leuke wapens.

    Maar goed de line-up wordt wel sterker:

    - God of war 3, Heavy Rain, FF Versus, Killzone 2, Resistance 2. Maar ik vind het nog steeds relaxed als de rest er om heen ook goed geintergreerd is. Ik ben bijv erg benieuwd naar het nieuwe dashboard, maar als ik de reacties hoor van de home-beta-testers heb ik een dergelijke nieuwsgierigheid totaal niet naar home.
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb Resistance 2 inmiddels uitgespeeld en als je deel 1 al tof vond, dan ga je deel 2 echt super vinden. Resistance 2 is veel grootschaliger, veel epischer, veel meer vijanden, super grote bosses, meer variatie in de Chimera, heel tof en spannend verhaal, veel meer afwisseling / variatie in levels, 60 (!!!) man online probleemloos. Vind het echt een topgame, voor mij echt een van de beste games van het jaar.
     
  16. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    ymmv heeft het niet over de line-up maar over de de huidige aanwezigheid van goede games. En je kunt makkelijk nagaan dat de 360 momenteel veel meer games heeft tov de ps3 die gemiddeld toch hoger scoren betreft recensies.

    Over smaak valt niet te twisten maar als een console constant betere games uitbrengt in de ogen van gerenommeerde review sites en je blijft volhouden dat het jouw games niet zijn, dan krijg ik het gevoel dat je een beetje door een ps3 brilletje kijkt....
     
  17. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Resistance 1 was gewoon een middelmatige shooter en wat mij betreft is dat deel 2 ook. Cod serie om maar wat te noemen is al beter en leuker, en straks killzone die Resistance weg knalt.

    En wat betreft die 14 miljoen accounts op psn, ik had zelf ook al 2 accounts.. dus ik denk niet dat die 14 miljoen een goed beeld geeft hoeveel het er echt zijn per persoon ;)
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Resistance 2 al wel gespeeld dan?
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10

    Recensies, allemaal leuk en aardig, maar een recensie is niets anders dan de mening van een ander persoon. Hecht daar dus ook totaal geen waarde aan. Ik vind een game zelf leuk of niet leuk. Ik heb geen reviews nodig om mij te vertellen of ik een game goed vind of niet. Zo scoort Call of Duty 4 in de reviews hoger dan Call of Duty World at War, maar ik vind World at War veel toffer, zo scoort James Bond Quantum of Solace gemiddeld, maar ik vind het echt een super toffe game, zo scoort Infinite Undiscovery gemiddeld, maar ik vind het een leuke RPG etc.

    Maar omdat gerenommeerde review sites een game goed vinden, dan moet ik hem ook goed vinden? Vind ik dat niet, dan kijk ik door een PS3 brilletje? Als bijvoorbeeld Forza 2 overal dikke cijfers haalt, maar ik heb helemaal niets met racegames en ik vind de game daarom helemaal niets, kijk ik dan door een PS3 brilletje? Beetje krom hoor.

    Kijk voor jou heeft de 360 dit moment de beste games, maar bij iemand anders kan dat de PS3, Wii, DS, PC of PSP zijn. En dat heeft niets met het kijken door een brilletje te maken, maar met je eigen voorkeur en smaak.

    Maar dat is toch hetzelfde met Xbox Live accounts? Heb zelf ook 4 Xbox Live accounts.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2008
  20. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je de gamerecensisten hier tekort doet. Het is een goede graadmeter of een spel goed in elkaar steekt of niet, daar zijn die mensen professioneel genoeg voor. Nergens zeg ik dat hun bepalen of jij een game-genre goed moet vinden of niet. Ik vind ook dat je mijn vorige post volledig uit z,n verband trekt....natuurlijk bepaal je zelf of een genre je aanspreekt of niet. Maar momenteel heeft de 360 het meest gevarieerde games aanbod (of vind je van niet?) en als iemand dan zegt dat de 360 niet "zijn games" heeft vraag ik me altijd een beetje af of je dan niet een beetje bevooroordeelt bent....dat is namelijk "mens eigen" veel gevallen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina