[Vragen] Koeling voor de Xbox 360 (Intercooler / Konig / etc)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door alisum41, 29 mrt 2006.

1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ja, die kun je daar voor gebruiken. Maar er zijn wel meer problemen mee als met de könig coolermaster, omdat de intercooler direct op je voeding zit. De coolermaster wordt door de usb poorten aangedreven. Maar als je de coolermaster wilt gebruiken kan je enkel nog apparaten verbinden via een VGA aansluiting, en dat is niet voor iedereen ideaal.

2. snake88

snake88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er verder geen ervaring mee, maar het lijkt me dat de 360 met extra ventilatie (wat weer stroom gebruikt en ook warmte produceert) nog warmer wordt.

Zou er gewoon voor zorgen dat de 360 op een goed geventileerde plek staat of ligt.

3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ja joh, ventilatie produceert warmte, daarom hebben computers ook ventilatoren. Om de boel te verwarmen :+

Dat is natuurlijk onzin wat je zegt. Die extra ventilatoren hebben wel degelijk zin.

4. snake88

snake88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het staat er wat dom idd. Die koeling apparaatjes zijn nu natuurlijk heel wat beter dan 1,2 jaar terug, waarvan ik nog weleens plaatjes van een verhit onderdeel voorbij zag komen.

Maar veel verschil maakt het niet volgens mij. En als ik dan die koeler voor de PS3 zie, vraag ik me af of dat wel nut heeft. Dat ding heeft van zichzelf al degelijke koeling en dan ga ja er zo'n lomp blok voor plaatsen wat waarschijnlijk ook nog eens redelijk wat geluid maakt.

5. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog wat extra informatie opgezocht over de Nyko Intercooler en over het algemeen zijn de recensies positief. Een minpunt dat vaak naar voren komt is het extra lawaai, maar als m'n 360 er langer van meegaat vind ik dat wel acceptable. Er zijn alleen ook wat mensen die denken dat je misschien je huidige (ingebouwde) ventilatoren beschadigt als je de Nyko erop zet omdat ie op een frequentie draait ofzo. Iemand die hier tips over kan geven? Ik kan hem anders wel laten installeren door degene die m'n ROD ook heeft gerepareerd, misschien haalt hij dan de oude fans eruit ofzo.. Ik hoor het wel, alvast bedankt

6. Tismilucas

Tismilucas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat valt dan nog te bezien. Na juni 2007 een ROD-expirience en reparatie een intercooler aangeschaft. Het ding zoog de xbox nog net niet 'leeg'. Geluidsoverlast was wel te harden. Het verschil in warmteontwikkeling zeg maar afvoer was aanmerkelijk. Maar heeft het geholpen? Nee... vandaag de doos aangemeld voor reparatie: E74.
    Het blijkt niet de AV-kabel maar (weer) een warmte gerelateerd probleempje (video).

Mijn xbox staat volkomen vrij.

MFR-date: 2006-06-12

7. 007 oddjob

007 oddjob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook al enkele maanden een Nyko Intercooler TS voor de xbox 360. Nu moet ik zeggen dat hij inderdaad in het begin wel leek te helpen. Maar de laatste tijd heb ik wel meer last van RROD's, hoewel ik zonder de intercooler hier geen last van had. Dit verschijnsel heb ik al een paar keer gezien bij het spelen van de games GTA IV en Gears of War 2. Bij deze RROD branden dan alle 4 de led lampjes. Hoe dit kan is mij een heel groot raadsel :confused:

Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    4 lampjes is niet hetzelfde als RROD he ;)

9. 007 oddjob

007 oddjob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sorry ik bedoelde eigenlijk dat de Ring of Light dan twee lampjes rood laat branden. Oftewel Oververhitting.

maar oververhitting met de nieuwe intercooler? WTF

Laatst bewerkt: 29 jan 2009

Deel Deze Pagina