Ik heb sinds kort GTR Evolution (zelfde ontwikkelaar en veel dezelfde auto's en tracks als Race Pro, maar dan voor de pc), en die bevalt tot u toe erg goed.
Enige 'probleempje' daarbij is dat ik de auto bestuur met de muis. Je kunt dus bijna niet genuanceerd met je gaspedaal en remmen omgaan, waardoor het soms nog wat lastig remmen en accelereren is. Racen zonder TSC is nog wel te doen, maar zonder ABS is vrij lastig. Straks op de Xbox gaat dat natuurlijk allemaal makkelijker, omdat je dan triggers hebt, ipv muisknoppen.
En Macau is superintens om op te rijden. Heel krap en allerlei bochten met lastige hoogteverschillen. Brno is nog steeds leuk en Zandvoort lijkt net zo heuvelachtig als in het echt! GTR Evolution heeft er dus alleen maar voor gezorgd dat ik nog meer zin in Race Pro gekregen heb.
Hier nog twee filmpjes. Er wordt asociaal gereden, maar dat lijkt de bedoeling. Zo zie je wat van het schademodel. De wagens lijken niet heel erg veel last te hebben van de schade, maar dat is waarschijnlijk zo ingesteld in de game opties (dit denk ik omdat je dit ook kunt instellen bij GTR Evolution, in hoeverre schade effect heeft op je auto), dus geen zorgen daarover. De schade ziet er niet zo mooi uit als in GRID bijvoorbeeld, maar wel mooi om te zien is dat auto's over de kop kunnen vliegen. De replay-angles zijn wel op orde, zoals ik al verwachtte eigenlijk.
http://www.autogaming.net/xbox360/1814/race-pro-damage-model-videos/Klik om te vergroten...