Om een beetje te kijken hoe de balans is tussen de PAL en de NTSC XBOX, hier een poll... Oja als je een NTSC BOX hebt (net als mij) reply dan ff. Kwil wel eens weten wat jou reden is.
Mijn reden? - Als eerste dat ik hem in NOVEMBER 2001 Had, dus 5 maanden eerder. - Als tweede dat ik nu games voor 55 euro kan kopen (of minder) vanuit canada. - En als derde (weet niet of het veel uitmaakt/waar is) maar ze zeggen dat een ntsc box beter beeld geeft, en sneller loopt qua framerate / hrzt etc.
Dat derde punt klopt niet helemaal, je hebt standaard wel 60Hz, daardoor geeft alleen NTSC geen beter beeld. Heeft geen snellere fps. Het enige wat wel echt een voordeel is is dat ie HDTV geschikt is(480p) en bij ons staat functie uit(480i) Gelukkig is daar nog wel wat aan te doen, knutselen met vga converter en snijden(dat ga ik laten doen). Ik ging echt over de rooie toen ik daar achterkwam, net alsof niemand in Europa een vette tv of monitor heeft. Nou weten we iig wel waarom die high def. pack hier niet te koop is. Seeyah
Dus de PAL xboxen zijn niet klaar voor HDTV??? Veel gamesites (europese) staat bij de specs, dat HDTV ready is.... Maar jah.... Tegen de tijd dat ik een HDTV thuis heb, is er al een Xbox2 of PS3....
640x480 progressive 480p (Progressive = non interlaced.) Dat betekend dat normaal beeld zeg maar de helft van het aantal beeldlijnen laat zien per hertz en bij de tweede hertz de andere helft. maar bij progressive laat hij allebei de beeldlijnen tegelijkertijd zien, dus je krijgt een stiller (rustiger) en scherper beeld.
dus ff voor de duidelijkheid, ik heb dus een console die maar maximaal de resolutie die de dreamcast ook had kan ik dacht dat een xbox 1920 x 1080 kon op een hd tv, maar in europa dus niet?
Volgens mij bedoelde Cyberlaui welke resolutie met PALxbox, aan de hand van bovenstaand verhaal. Geen progr. scan dan dus 480i.
praat niet zo loos, ik ben een koe (check onzin topic) wat kan je er nu uithalen kwa resolutie als je de xbox(pal) aansluit op ene hd tv
Een Xbox kan theoretisch die resolutie aan op een HDTV. Maar dan moet het spel het wel supporten, en aangezien geen enkel spel het support, (en waarschijnlijk ook nooit zullen) heb je er weinig aan! En in Europa kan je je Xbox wel op een HDTV aansluiten maar je zult gewoon 480i krijgen, geen 480p. OMdat de progressive scan in de europeese boxen uitgeschakeld is geloof ik.
nu lul je weer vaag, wtf is 480i zeg gewoon een resolutie van 1024x768 of 320x240() enne, waarom hebben games geen hd tv support?