Net mijn Xbox gekocht en wat me nu al opvalt (wist het eigenlijk van te voren ook al) is dat die 120Gb niet echt royaal meer is anno 2008/2009 als je je collectie aan games installed op de schijf. Weet iemand of MS plannen heeft voor een grotere (tenminste 320gb) schijf ? De 2.5" Hd's kosten niks meer tegenwoordig dus dat hoeft het probleem niet te zijn. Eerlijk is eerlijk, dat punt heeft de PS3 wel beter voor elkaar, de eigenaar kan ZELF een willekeurige SATA 2.5" HD monteren en gebruiken en dat met de goedkeuring van Sony.
Voorlopig zijn er nog geen plannen voor .. Ik verwacht deze ook nog niet zo snel, anders hadden ze hem wel met kerst geïntroduceerd. (mogelijk volgend jaar rond kerst)
Helemaal waar maar het is wel fijn dat je niet iedere keer een game moet installen. Vind het fijn om de games installed te hebben, ook al speel je ze niet regelmatig. Ook het hele media concept heeft pas zin als je echt veel ruimte hebt en 120 gb is vandaag de dag leuk voor een Mp3 speler maar niet echt meer voor een media device. Maar goed we zien wel ! Op dit moment vind ik het een mega apparaat. P.s. heb al zo'n 5 jaar een 160gb HD in mijn oude Xbox-1, ik houd gewoon van opslaan van data
Op sich heb je gelijk, 120gb is niet genoeg is niet genoeg voor een media device. Echter het is niet de bedoeling dat we films etc op gaan slaan op onze HDD, zoals veel bedrijven denkt ook microsoft dat streaming van media de toekomst is. Vandaar ook dat je films van je PC kan streamen, maar geen films op je xbox harde schijf kan zetten. En 120GB om games op te installeren vind ik eigenlijk wel zat, kan je er toch al gauw een stuk of 15 op kwijt, als het niet meer is.
ja ik heb sinds kort ook een 120 GB HDD en heb nu nog een 85 gig vrij, ik installeer enkel de games die ik op het moment speel en de games die ik niet of amper speel instaleer ik niet
Ja ok maar die herrie die wordt verorzaakt door de DVD-drive is wel vervelend. Zeker als je op een computermonitor speelt en dus praktisch naast je console zit tijdens het gamen.
Ach ik flip dr al van uit dat het installeren gamertag gebonden is. Als je Gears 2 speelt en het lagt zo erg dat het gewoon onspeelbaar is dan ben ik weg. Je moet dan out signen, maar dan ben je dus niet meer ingelogd met je eigen gamertag en dan begint het schijfje weer mooi te draaien. Ik vind zowiezo dat hele sign in/sign out systeem vet irritant op de xbox. Wil je met zn 2'en spelen, moet ie eerst insignen. Slaat helemaal nergens op.
Als je hem als media device wilt gebruiken dan kun je toch gewoon een externe USB-HDD kopen? Heb ik ook gedaan, werkt perfect.
Jup, maar de meeste mensen willen er natuurlijk games op opslaan, en savegames (Alhoewel dat makkelijk op een 256 MB MU past, laat staan 20 GB )
Heb aan me 60GB genoeg, ik verwijder toch de games weer die ik niet meer speel, en heb er zo een stuk of 5 tegelijk op staan.
Ja maar hij geeft zelf aan dat hij een 120 GB HDD heeft, daar kun je ongeveer 20 games op zetten, en dan zet je je films, muziek etc. op de externe HDD. Probleem opgelost.