[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, vaag.. werkt ineens allemaal weer :)

2. xboxrobertv

xboxrobertv Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een week problemen met xbox live: hij geeft bij wireless network: not connected aan. Xbox live heeft daarvoor 2 maanden gewoon goed gewerkt maar nu opeens niet meer en ik snap niet waarom.

Ik heb een linksys WRT300N die in verbinding met de laptop en met me xbox 360 staat.
    ik heb een wireless adapter van xbox (zon witte met 1 lampje).
    Als ik bij more info druk bij die foutmelding en dan Y voor de status code geeft die deze aan:
    W: 0000 - 0000
    X: 8000 - 0011
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000

De ruimte tussen de linksys wireless router en de xbox 360 is ong 1,5m

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en dat jullie mij kunnen helpen want zonder xbox live is het toch wat minder leuk ;)

3. rovado1

rovado1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Xboxnetwork adapter ontvangt geen ip adres meer

Hallo,

ik heb een probleem..
    mijn xbox network adapter ontvangt geen ip adres meer van men router ,elke keer als ik de xboxlive test doe dan stopt die bij ip adress.
    ik snap er niks van hij heeft altijd goed gedaan...
    gister nam ik mijn xbox mee naar een vriend om te game en ik kwam weer thuis,ik sloot men xbox aan en toen deed die het niet meer...als ik het via een kabel doe dan doet xboxlive het wel.

Ik heb wel is vaker men xbox losgekoppeld maar daarna deed die het gewoon weer..

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Waarschijnlijk zijn de draadloze instellingen in de Xbox360 verwijderd of veranderd.
    Controlleer deze eerst !!!

5. dennizzz

dennizzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van mij heeft een identiek probleem.. Iemand een oplossing of iets waar het aan zou kunnen liggen?

6. MojoMannetje

MojoMannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik heb pas een tijdje een xbox en ben pas net aan xbox live begonnen.
    Nou val ik meteen met mijn neus in de boter, met de hele nieuwe live experience..
    Maar nou wil ik van die kabel af die nu dwars door mijn huis loopt.
    Ik heb al behoorlijk wat gelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Het is namelijk zo, ik heb al een prima wireless adapter over en dus verder niet zo veel zin om 80 euri's te spenderen om er een van MS te kopen.
    Ik kan redelijk met pc/netwerken overweg, maar krijg het nog niet voor elkaar.
    Is het mogelijk om zonder extra te spenderen mijn huis een stukje veiliger te maken? (ja, die draad is levens gevaarlijk!)

Alvast dank,
    student uit Nijmegen

7. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer es je router op een ander kanaal te zetten, waarschijnlijk staat ie op kanaal 10 of 11 ofzo en heb je veel andere netwerken in de buurt waarmee ie in conflict raakt. Misschien helpt et! :thumbs:

8. MonkeyBrainsNL

MonkeyBrainsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of een powerline av homeplugs..

9. Kwinten

Kwinten Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goedemiddag,

Volgens mij zit ik hier op de beste plaats, heb het al op andere fora geprobeerd maar daar kreeg ik geen helpend respons, vandaar:

Ik heb een probleempje met mijn Live verbinding. Het zit zo: ik heb een ethernet kabeltje gebruikt om mijn laptop te verbinden met mijn xbox om zodoende op Live te kunnen. De netwerk van onze Linksys router. Ik heb alle gegevens netjes ingevuld zoals het moet (exact zoals op mijn DS ook, en die werkt) maar ik krijg een probleem.

Bij de check van het IP Adress krijg ik een error:
    'Your gateway did not respond to a network request'

Anybody die mij zou kunnen helpen?

Voor de duidelijkheid: netwerk is beveilig met WEP én Mac-Filter; maar volgens mij is dat al opgelost. Denk ik.

Laatst bewerkt: 11 dec 2008
  10. NamQo

NamQo CR

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, vraagje..

weet iemand waarom ik geen data kan halen van de xbox live marketplace? Status Code: 800072741 zegt ie de hele tijd.

alvast bedankt!

11. Kwinten

Kwinten Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraag niet hoe maar het is me al gelukt :)

12. NamQo

NamQo CR

Leuk Bevonden:
    0
    okej, is al opgelost. lag denk ik aan xbox live. gr ;)

13. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    verbind niet met dlink 2000AP+

Hallo iedereen

Ik heb 2 dagen geleden een officiële wireless adapter gekocht voor mijn xbox 360
    Ik krijg hem echter van geen kanten aangesloten op mijn router/access point (ik weet niet welke het nu is en het uberhaupt uitmaakt) namelijk de Dlink 2000AP+ (DWL-2000AP+).
    Ik heb al verschillende dingen geprobeerd in de instellingen van de Dlink, channel veranderen, dhcp aanzetten (dan terug uitgezet) enzovoort, wep afzetten,...
    De mac filter staat af en een firewall zie ik niet in de instellingen, mijn wii en zelfs het simpelste de nintendo ds krijg ik eraan gelinkt dus ik zie nie in waarom de xbox het niet zou kunnen.
    Ik ben wel Belg dus andere providers maar daar ligt het niet aan want als ik de xbox aansluit op de pc en die als wireless adapter gebruik werkt het wel, maar dat is onhandig dus wil ik nu rechtstreeks.
    Ik heb de NXE en die verbindingstest is heel slecht naar mijn mening.

Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: bij test : network failed
    Welke provider?: telenet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 15 MB/s en 512 kbp/s ofzoiets denk ik
    Modem

Welk merk modem heb je?:
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?:-
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: op de pc : pc tools firewall maar dat heeft er toch niks mee te maken
    Router

Welk merk router heb je?: Dlink
    Welk router type?: DWL-2000AP+
    Welke firmware?: 2.10 dacht ik
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Draadloos

De Foutmelding

Wat is de exacte foutmelding?: Wat heb je geprobeerd?:zie hierboven
    W: 0000- 0000 X: 8000 - 0011 Y: 0000 - 0000 Z: 0000 - 0000 ID: FFFF - FFFF
    Waar stopt de test?: tussen de xbox 360 en de router/access point
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): dlink uitzetten, wep veranderen, allemaal geprobeerd, niks helpt

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Brand het ledje achterop de Wireless Adapter Rood of Groen ?

Probeer eens het volgende.

1. Schakel de SSID in de router aan ( Router naam zichtbaar ).
    2. Schakel de eventuele Encryptie uit.

3. Laat de Xbox360 zoeken naar beschikbaar draadloze netwerken.
    4. Maak verbinding met jouw netwerk.

Werkt het dan nog steeds niet , dan is de Wireless Adapter defect.

15. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de SSID van de router is zeker zichtbaar (in dit geval wifi 57), ik heb de encryptie al eens uitgeschakeld en toen werkte het ook niet

met mijn geklungel aan de router heb ik mijn onervaren besluit kunnen nemen : ofwel de xbox kapot (lijkt me onwaarschijnlijk), xbox en de router zijn niet compatibel (lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat zelfs de ds het kan) ofwel dat adaptertje kapot
    ik moet wel zeggen dat het doosje al geopend was toen ik het kocht bij de mediamarkt, maar hij kostte maar 50 euro en het was de laatste, ik kan hem toch wisselen dus dat was weer een besparing van 30 euro
    bedankt voor de bevestiging en hulp :D

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Een open doosje bij de MM betekend bijna altijd dat het artikel door iemand anders is terug gebracht.
    Misschien heeft hij wel zijn defecte adapter omgeruild.
    Kocht laatst een draagbare dvd-speler , thuis gekomen zag ik een RMA-sticker in de doos.
    De speler is meteen terug gegaan naar de MM !!

17. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de mediamarkt idd nogal schijnheilig is op dat vlak, mijn vader had ook al eens eens camera gekocht en daar scheelde ook al iets mee, nu als het in orde komt kan ik er nog mee leven natuurlijk.
    Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België is het in ieder geval verboden om terug gebrachte artikelen door te verkopen.

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heeft de MM nog gezegd waarom de verpakking los was.
    Clamshell-verpakking maak je niet eventjes los.

Als de DS de normaal werkt met de Dlink dat moet de Xbox360 dat ook doen.
    Morgen of Zaterdag even terug met de Adapter en dan ruilen voor een andere in een dichte clamshell-verpakking.

19. Max_Payne

Max_Payne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook deze router gehad toen ik in belgie woonde, en deze doet het niet met de adapter van de 360. Heeft iets met die B/G te maken of met het signaal wat het uitzend weet niet precies. Je moet een ander router halen en dan doet hij het wireless.

20. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij deze persoon lukte het toch ook http://www.xboxforum.nl/xbox-online-gaming/3689-problemen-xbox-live-connecten-pc.html dus zie ik niet in waarom het bij ons niet zou kunnen werken, maar je kan natuurlijk gelijk hebben, maar zolang ik het niet niet probeer met een nieuwe adapter kan ik het niet zeker weten en btw, een nieuwe router kopen doe ik niet, dan gebruik ik de laptop wel weer als mijn wireless adapter, dat werkte ook (alleen vreselijk onhandig)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina