[XOne] Chello vs. ADSL

Discussie in 'Games' gestart door underhunter, 6 mrt 2003.

  1. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    ligt het aan mij of is de download van chello 2 keer zo snel als die van ADSL Basic?? FF snel een antwoord graag.
     
  2. BandOfBrothers

    BandOfBrothers Wow,There's Internet

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    chello is 1500/128 maar niet zo stabiel als adsl.
     
  3. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    ..Wat is dus sneller/beter :confused:?
     
  4. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    chello is dus sneller, maar wat is beter?
     
  5. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik ADSL doe, chello is bij UPC en die zijn bijna failliet, en chello ligt er nog wel eens af.
     
  6. supermiepie

    supermiepie born to play

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat adsl kost neem je toch liever kabel van @home, kijk maar naar speedtest.nl- provider- info voor ongeveer €50 gemiddeld 3500kb/s is 415kb/s download en upload 128kb/s is 16kb/s, kan voor €50 niet goedkoper!!!!
     
  7. BandOfBrothers

    BandOfBrothers Wow,There's Internet

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Is allemaal prachtig en mooi , maar als @home bij hem niet leverbaar is ?
    Wat dan.
     
  8. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    maar dat ondersteunt LIVE toch niet?

    [EDIT] en wij hebben dat hier inderdaad niet.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2003
  9. BandOfBrothers

    BandOfBrothers Wow,There's Internet

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    dan rijst er ook de vraag kan jij ook adsl hebben op je postcode en huisnummer en is chello leverbaar .
     
  10. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    chello en de meeste adsl providers zijn wel leverbaar
     
  11. TorLux

    TorLux Nerd with a Gun

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    als de keuze is chello of adsl...

    wees dan aub slim, en ga voor adsl!!!!

    check eens bbned....
    ik hoor hier voornamelijk mensen die het over adsl basic enzo hebben...

    maar als Demon.nl bijvoorbeeld mogelijk is, gogogo!!!

    65 euro: en je hebt 2048 down/512 up (en dat is dus download 1,5 keer sneller dan chello, en upload 4 keer sneller dan chello)

    voor 55 euro heb je 1024 down/ 512 up (en dat is dus een download die iets lager is dan chello, maar een upload die weer 4 keer zo hoog is als bij chello)

    vervolgens mag je dus sharen, servers draaien etc etc....

    dus degene die beweren dat chello goedkoper is als adsl....alsjeblieft...kijk eens verder dan mxstream.....
    (of ga idd mierenneuken over die 4 euro dat het 1024/512 abbo duurder is)...

    Maar ja, voor die 4 euro meer, krijg je dan ook 10 keer zoveel als bij chello...

    ps: als je echt teveel geld heb, is cistron maxx een aanrader ;)

    edit: je kan trouwens ook nog gaan mierenneuken over de aansluitkosten, en dat kan idd een punt zijn, want die zijn bij adsl nu eenmaal hoger....nu zijn er wel vaak aanbiedingen, waarbij je die gratis krijgt, maar die zijn niet altijd..... vergeet echter niet, dat aansluitkosten eenmalig zijn........ (bij chello kan je ook gaan mierenneuken over de extra telefoonkosten die je moet maken als je de helpdesk moet bellen |:- }:] )
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2003
  12. BandOfBrothers

    BandOfBrothers Wow,There's Internet

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
  13. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    gaat demon ook Live supporten
     
  14. TorLux

    TorLux Nerd with a Gun

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    die support van een provider voor Xbox live, wil niks meer zeggen, dan dat ze zogenaamd support geven...

    als je het mij vraagt, moet het met zon beetje alle providers werken...

    zeker nu in in de Xbox heb gezien, dat je zon beetje alles kan veranderen aan je netwerk settings......

    (je kan zelfs max-adres clonen, dus chello met oude modems moeten ook werken)

    maar goed, volgens mij werken 100 procent van de nederlandse providers......... Ikzelf heb Cistron MAXX adsl(bbned), en dat werkt dus perfect......

    en dat is ook geen official provider.... volgens mij zijn er 2 verschillen tussen official Xbox live providers en geen official Xbox live providers:

    A)
    de officiele geven support, als je het niet aan de praat krijgt....maar als ik het hier eens goed lees, is de support die chello geeft hierop nou niet echt als te denderend (maar goed, ik was zoieso al niet te spreken over service van chello).....
    De niet officiele laten je het zelf uitzoeken, maar het is echt een eitje ;)

    B) als je official bent, zul je zien, dat er mensen zijn, die daarvoor een provider uitzoeken...en dat geeft meer klanten.....zeker mensen, die niet precies weten hoe en wat met internet verbindingen zullen hier snel intrappen.....

    Ik kan het mis hebben, maar ik weet echt bijna 100 procent zeker, dat alle breedband providers zouden moeten werken.....

    (wat ik wel zeker weet, is dat een router op een chello verbinding NIET MAG!!! (dat is namelijk internet delen) en op adsl wel mag ;))
     
  15. twist

    twist Guest

    Chello is ruim voldoende voor Xbox live, tis niet super snel maar wel goed, en zo vaak ligt ie er niet uit hier :9 een keer per maand een minuutje ofzo, soms minder.

    uit ervaring weet ik dat adsl een hogere ping geeft met online games (op de pc dan) dan chello...

    maar ze zijn beide ruim snel genoeg voor xbox live...:+
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik weet niet in hoeverre de wereld veranderd is sinds het begin van het breedband tijdperk, maar er zijn nog steeds een flink aantal providers, voornamelijk televisieleveranciers (kabel internet, dus) die er ed ballen van snappen en menen dat ze alles moeten uitfilteren wat niet op poort 80 zit. Of sterker nog, ze geven je een 'private' ip nummer en als je wilt internetten kun je verbinden met HUN email server en met HUN proxy server.

    Normaal internet gebruik is er dan niet bij. Yuck!

    Gelukkig zijn de meeste providers wat slimmer geworden in de loop van de tijd, maar ze zijn er nog steeds die teenentander uitfilteren. Als je dus NU op zoek gaat naar een nieuw abonnement, vraag dan of ze IP filters hebben en zo ja, welke!
     
  17. TorLux

    TorLux Nerd with a Gun

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    in de zoektocht voor mij, toen ik chello had uitgekost, heb ik onderzoek gedaan naar verschillende providers, die in mijn regio mogelijk waren...

    zon beetje alle adsl providers op bbned (had lichte voorkeur voor bbned toen), filterden helemaal niks....

    waarom zouden ze??? het kost ze alleen maar klanten. Zeker bij die kleine i-net providers is dat niet fijn....

    maw: je mag gewoon alles, en niks word geblokt....

    trouwens, leuk detail is, dat Cistron bijvoorbeeld een paar weken geleden als enige nog internet draaiende had voor zijn klanten...
    Toen met die attack op windows servers....hehehe (soms is het best handig, als je provider gebruik maakt van linux servers :))

    Je zou gelijk kunnen hebben, maar ik kan het me in deze tijden echt niet meer voorstellen...misschien dat een huisvrouwtje nog in zon provider kan trappen, maar ik geloof toch echt niet dat dat soort providers er nog zijn...

    de enige waarvan ik nog kan denken, die dit soort praktijken wel doen: zijn Zeelandnet en Casema....maar die zijn beide kabel....

    vragen kan zoieso geen kwaad natuurlijk, dus om het zeker te weten zou ik het effe vragen....

    maar om terug te komen op Xboxlive certified providers...volgens mij is dat toch echt bullshit.......
     
  18. Jelzie

    Jelzie Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gewoon ADSL Basic nemen met planet internet (die suport xbox live)
     
  19. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar bij demon kost het 3 euro meer en heb je een snellere verbinding (2x zoveel upstream en 1/3 meer downstream. En Microsoft zelf zegt ook dat ongeveer alle breedband providers werken alleen de samenwerking is minder
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Oke, mensen. We dwalen af. We gaan hier geen consumentenonderzoek naar providers doen. Ik heb een uitgesproken mening over een aantal providers en ben i.h.a. van mening dat een adsl provider beter is dan een tv-signaal-verkoper. Maar dat valt buiten het bestek van xboxworld.nl dus kappen we discussie en gaan we verder over Xbox Live en LAN stuff. OK?

    PS: Als jullie een discussie over internet providers willen starten kan dat wellicht in een van de non-xbox forums.
     

Deel Deze Pagina